ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

واشر سرسیلندر چیست؟ چرا واشر سرسیلندر خودرو می سوزد؟

واشر سرسیلندر چیست؟ چرا واشر سرسیلندر خودرو می سوزد؟واشر سرسیلندر قطعه ایست در موتور خودرو که ما بین سیلندر و سرسیلندر قرار میگیرد و وظیفه آن ایجاد یک آبندی کامل بین سیستم های مختلف روغن رسانی ، آب ، و احتراق موتور میباشد. واشر سرسیلندر واشریست از جنس پنبه نسوز به علاوه فولاد و مس.

این قطعه نقش بسیار مهمی در موتور خودرو دارد. خیلی از رانندگان به مشکل سوختن واشر سرسیلندر خودرو خود خورده اند. اگر به تعمیرگاه ها سر بزنید معمولا خودرو هایی را می بینید که به دلیل سوختن واشر سرسیلندر در آنجا هستند و در حال تعمیر می باشند. واشر سرسیلندر چیست؟ چرا واشر سرسیلندر خودرو می سوزد؟
سوختن واشر سرسیلندر به اصطلاح به دفورمه شدن واشر میگویند که این امر موجب از بین رفتن آبندی مابین سیستم های مختلف موتور خودرو میشود. واشر بین بدنه ی موتور و سر سیلندر با ترکیب مواد نسوز و لایه ی مسی مقوای مقاوم در مقابل حرارت و لایه ی فولادی تشکیل شده است که ضمن یکپارچه کردن سر سیلندر به بدنه ی موتور اجازه می دهد تا گردش روغن و آب بدون امکان مخلوط شدن صورت گیرد و نیز فضای سربسته ی اتاقک احتراق را آب بندی نماید.

دلایل سوختن واشر سرسیلندر چیست؟

۱ – نامرغوب بودن جنس واشر
۲ – ممکنه سرسیلندر تاب داشته و مکانیک نفهمیده تاب داره
۳ – ممکنه در موتور ماشین شما آمپر دمای آب خراب باشه،وقتی جوش میاره نمی فهمیدجوش آورده
۴ – ممکنه به صورت نادر بلوکه سیلندر تاب داشته باشه.
۵ – مکانیک نباید به واشر چسب بزنه که حتما زده .
۶ – و خیلی مهم اینکه برخی مکانیکها از تورک متر برای بستن پیچ های سرسیلندر استفاده نمی کنند،این خودش باعث تاب برداشتن سرسیلندر و سوختن واشر میشه.
۷ – کسری آب
اقدامات اولیه در صورت سوختن واشر سرسیلندر

در صورت مشاهده و متوجه شدن یکی از موترد بالا در صورت امکان از راندن در ادامه ی مسیر خودداری کرده و خودرو را به تامیرگاه بکسل کنید. در غیر این صورت فقط برای مسیر کوتاه می توان در مخزن روغن موتور را برداشت تا بر اثر حرارت آب مخلوط روغن بخار شود سپس موتور را روشن کرده تا به اولین تعمیرگاهبرسید.

در صورت سوختن خاصیت این واشر از بین می رود و در نتیجه آب بندی از بین می رود و آب-روغن قاطی می کند. و عوارض بسیا زیادب دارد و اگر ادامه پیدا کند آب رادیاتور بطور کامل چرب می شود و رنگ شیری به خود می گیرد. و خاصیت روانکاری روغن از بین می رود و در نتیجه راننده باید واشر سر سیلندر خودرو را تعویض نماید. البته قبل از تعویض باید به وسیله مکانیک عیب یابی دقیق انجام شود. و همانطور که گفته شد واشر را باید روی سطح کاملا صاف و تمیز قرار داد. به همین دلیل اکثر تعمیرکاران سطح سیلندر را با سنگ مخصوصی تمیز کرده و کاملاً صاف و صیقلی میکنند.
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.