ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×

5 مشکل مهم خودرو که باعث خاموش شدن ناگهانی اتومبیل می شود!

5 مشکل مهم خودرو که باعث خاموش شدن ناگهانی اتومبیل می شود!خودرو برای این که بتواند به فعالیت خود ادامه داده و سرنشینانش نیز بتوانند از آن برای جابه‌جایی استفاده کنند، باید از هماهنگی‌های دقیق و حساب‌شده‌ بین مجموعه‌ اجزا و قسمت‌های مختلف مکانیکی و الکترونیکی تشکیل‌دهنده خود بهره ببرد.

خرابی خودرو و از حرکت باز ماندن ناگهانی آن از کابوس‌هایی است که هر لحظه ممکن است رانندگان با آن مواجه شوند. آن وقت است که نداشتن اطلاعات فنی لازم، علاوه بر اتلاف وقت به صرف هزینه‌های هنگفت نیز خواهد انجامید؛ این در حالی‌ است که به‌آسانی می‌توان از وقوع آنها جلوگیری کرد. در ادامه با تعدادی از قسمت‌های مهم و حیاتی موثر در کارکرد موتور خودرو آشنا خواهیم شد؛ بخش‌هایی که اختلال در کارکرد آنها باعث خاموش شدن خودرو و در نتیجه از حرکت باز ماندن آن می‌شود.

پاره شدن تسمه تایم

تسمه تایم یا تایمینگ، تسمه‌‌ای لاستیکی است که میل‌لنگ خودرو را به میل‌سوپاپ یا میل‌سوپاپ‌ها متصل می‌کند. به حالت طبیعی سرعت گردش میل‌سوپاپ به میزان نصف سرعت گردش میل‌لنگ است و تسمه تایم وظیفه‌ تنظیم زمان صحیح باز و بسته‌شدن سوپاپ‌ها بسته به موقعیت پیستون‌ها را دارد. انجام این عملیات برای کارکرد موتور و تدام فعالیت آن بسیار ضروری است.

خودروسازان برای مدل‌های مختلف محصولاتشان کیلومترهای پیمایش متفاوتی را برای تعویض تسمه تایم پیشنهاد می‌کنند که از 60 هزار کیلومتر تا بالاتر را شامل می‌شود. برخی خودروها زودتر و برخی نیز دیرتر به تعویض تسمه تایم احتیاج پیدا می‌کنند. یکی از مشکلاتی که هنگام خرید خودروی دست دوم وجود دارد، این است که شما نمی‌دانید تسمه تایم این خودروها چه زمانی تعویض شده است. اگر درخصوص تسمه تایم خودروی کارکرده تردید دارید بهتر است به یک مکانیک مراجعه کنید تا تسمه تایم را مورد بازبینی قرار دهد. مکانیک به آسانی و تنها با برداشتن پوشش‌ روی آن می‌تواند متوجه شود که تسمه در چه شرایطی قرار دارد. پیش از انجام سفرهای طولانی بهتر است همیشه تسمه تایم خودروی خود را مورد بازدید قرار دهید.

بدترین چیزی که می‌تواند هنگام رانندگی اتفاق بیفتد، پاره شدن تسمه تایم است که می‌تواند آسیب جدی به موتور خودرو وارد کند. البته این آسیب‌دیدگی به نوع طراحی موتور بستگی دارد.

اگر طراحی خودروی شما از انواعی باشد که سوپاپ‌های آن هنگام باز شدن وارد منطقه‌ حرکتی پیستون می‌شوند (مانند پژو 206 با موتور TU5) در این صورت پاره شدن تسمه تایم باعث برخورد سوپاپ باز با پیستون در حال بالا آمدن می‌شود و این برخورد نه تنها سوپاپ‌ها را از بین می‌برد، بلکه در برخی موارد می‌تواند به سر سیلندر نیز آسیب برساند. به این موتورها Interference گفته می‌شود.

زمانبندی کارکرد موتور به‌گونه‌ای تنظیم شده که حرکت سوپاپ و پیستون با یکدیگر تداخلی نداشته و در نتیجه برخوردی اتفاق نمی‌افتد. حال اگر موتور خودرو از انواع non-interferernce باشد (مانند پراید و دوو)، در صورت پاره شدن تسمه تایم دیگر آسیبی به سوپاپ‌ها و سایر بخش‌های پیشرانه وارد نمی‌شود و تنها اتفاقی که با پاره شدن تسمه می‌افتد خاموش شدن ناگهانی موتور است.5 مشکل مهم خودرو که باعث خاموش شدن ناگهانی اتومبیل می شود!
خرابی یا سوختن وایر شمع

برق تولید شده توسط کوئل با سیم‌های ویژه‌ای به سر شمع‌ها هدایت می‌شوند تا عمل جرقه‌زدن و احتراق سوخت انجام شود. به مجموعه این سیم‌ها که به تعداد سیلندرهای خودرو هستند «وایر» می‌گویند و بسته به نوع خودرو، شکل‌های متفاوتی دارند. در خودروهای قدیمی‌تر به صورت سیم‌هایی از 20 تا 45 سانتی‌متر بوده و در خودروهای جدیدتر مانند پژو کوتاه‌تر و بعضا تا ده سانتی‌متر هستند.

همان طور که گفته شد، نیروی الکتریسیته لازم برای احتراق سوخت باید ولتاژی بین هفت تا 25 هزار ولت داشته باشد و همین مساله، اهمیت جنس تشکیل‌دهنده وایرها را بیش از پیش نشان می‌دهد.

وایرها از قسمت‌های مختلفی تشکیل شده‌اند. مرکزی‌ترین بخش وایر‌ها، همان رشته‌های الیاف مصنوعی یا سیم است که ماموریت انتقال برق و جریان را بر عهده دارند. لایه بعدی یک لایه محافظ روی این الیاف است که دور آن را رشته‌های فلزی در‌بر‌گرفته‌اند تا هم از ایجاد جریان‌های مغناطیسی مزاحم و تشکیل نویز و پارازیت جلوگیری کنند و هم به استحکام وایر بیفزایند. این لایه معمولا از آلیاژ‌های کروم، نیکل یا مس است. لایه بعدی یک لایه ضخیم از عایق‌های فلزی است تا هم جریان بالای داخل وایر به بیرون درز نکند و اصطلاحا «برق دزدی» پیش نیاید و هم گرمای محفظه موتور به الیاف رسانای اصلی صدمه‌ای وارد نکند. برای استحکام بخشیدن و از طرفی عایق‌تر شدن وایر در برابر گرما، یک لایه از الیاف شیشه نیز اطراف لایه عایق اصلی تابیده می‌شود. آخرین لایه و در واقع بیرونی‌ترین قسمت تشکیل‌دهنده وایر، بخش لاستیکی آن است که کاملا دیده می‌شود و ممکن است به رنگ‌های مختلفی ساخته شود که از میان آنها قرمز و مشکی رایج‌تر است.

عمر وایرهای شمع با توجه به نوع کارخانه تولیدی و نوع خودرو، بر حسب کیلومتر کارکرد تعیین می‌شود. مثلا روی پاکت بعضی از وایرهای شمع نوشته شده عمر مفید 50 هزار کیلومتر و شاید برای جنس‌های مختلف عمر آنها کمتر یا بیشتر باشد.

به طور کلی دو نکته در طراحی و ساخت و طول عمر وایر شمع تأثیرگذار است: 1 ـ حرارتی که از موتور به آن وارد می‌شود 2 ـ مقدار ولتاژ برقی که از آن عبور می‌کند.

در اثر خرابی و سوختن وایر ممکن است یک یا چند سیلندر از کار بیفتد. این اتفاق در موتورهای چهار سیلندر به بالا چندان محسوس نیست، اما در موتورهای زیر چهار سیلندر قدرت موتور بشدت افت کرده و در همه دورهای کاری موتور با اختلال کار می‌کند.

هرچند به وجود آمدن اشکال در عملکرد این قسمت مانعی جدی برای از کار افتادن موتور خودرو ایجاد نمی‌کند، اما این موضوع از اهمیت شناخت و آگاهی از عیوب احتمالی آن و بازدیدهای دوره‌ای و در نتیجه تعویض آنها در صورت نیاز کم نخواهد کرد.

اختلال در عملکرد دینام

دینام یا آلترناتور قطعه‌ای الکترومکانیکی است که نیروی مکانیکی را به نیروی الکتریکی تبدیل می‌کند. دینام در حقیقت ماشین مولد نیروی الکتریسته است که کاربردهای گوناگون صنعتی دارد. در تمام دینام‌ها عبور خطوط میدان مغناطیسی آهنرباهای دائمی یا الکتریکی از سیم‌پیچ‌ها باعث به حرکت درآمدن الکترون در سیم‌پیچ و تولید جریان الکتریسیته می‌شود که موتور و سایر اجزای خودرو برای کار کردن به این نیرو نیاز حیاتی دارند. دینام از چهار بخش اصلی تشکیل شده است:

1 ـ استاتور یا بالشتک

یکی از قطعات اصلی دینام است که از هسته و سیم‌پیچ تشکیل شده است. هسته استاتور دارای چند لایه است که از حلقه‌های شیاردار نازک آهنی همراه با عایق مخصوص ساخته شده است. معمولا تعدادی از حلقه‌های آهنی مخصوص استاتور که دارای لایه بسیار نازکی از عایق مخصوص هستند، با پرچ یا خار مخصوص روی هم سوار شده و هسته اصلی استاتور یا بالشتک دینام را تشکیل می‌دهند.

2 ـ آرمیچر یا روتور

قطعه مغناطیسی مرکزی دینام است که از یک محور یا شفت اصلی فولادی و پوسته پنجه‌ای شکل آهنی ساخته شده و در مرکز استاتور حول محور خود می‌چرخد. آرمیچر معمولا دارای یک دسته سیم‌پیچ است که به طور منظم به دور محور اصلی آرمیچر روی یک قالب نازک پلاستیکی یا کائوچویی پیچیده شده است.

3 ـ رگلاتور یا آفتامات

توان الکتریکی تولید شده در استاتور تا حد زیادی به مقدار نیروی مغناطیسی آرمیچر وابسته است، به همین سبب یک رگلاتور الکتریکی که به آن آفتامات نیز می‌گویند مدام جریان الکتریکی ورودی آرمیچر را کنترل می‌کند تا ولتاژ و جریان خروجی استاتور را در حد معینی نگاه دارد.

4 ـ واحد یکسوساز (دیود)

واحد یکسوساز دینام که در بین تعمیرکاران به دیود مشهور است، یکی دیگر از قطعات تشکیل‌دهنده دینام یا آلترناتور است. جریان الکتریکی تولید شده در استاتور به صورت چند فاز متناوب یا AC است که به دلیل تغییر دور موتور دارای فرکانسی متغیر است. جریان خروجی متناوب استاتور وارد دیودهای واحد یکسوساز شده و به جریان DC تبدیل می‌شود. تعداد دیودهای واحد یکسوساز در اتومبیل‌های مختلف قدیمی و جدید بسیار متفاوت است که حداقل از یک پل دیودی با چهار دیود تشکیل شده است.

کار دینام همزمان با روشن‌شدن موتور آغاز می‌شود و نیروی خود را با یک تسمه لاستیکی از میل‌لنگ می‌گیرد. هر کدام از اجزای تشکیل‌دهنده داخل دینام و تسمه به مرور زمان مستهلک می‌شوند و ممکن است در عملکرد دینام اختلال ایجاد کنند. خرابی دینام می‌تواند باعث تولید برق کمتر از حد نیاز و هم تولید برق بیشتر از حد نیاز و تعریف شده برای موتور خودرو باشد. در اغلب خودروها چراغی داخل صفحه کیلومتر در نظر گرفته شده که روشن شدن آن نشانه درست کار نکردن دینام است. پاره شدن تسمه از یک سو و خراب شدن هرکدام از اجزای داخل دینام از سوی دیگر می‌توانند باعث خاموش شدن موتور خودرو شوند. البته پیش از خاموش شدن موتور برق ذخیره‌‌شده در باتری خودرو در مدت زمان کوتاهی مصرف می‌شود که در این حالت باید شارژ آن نیز پر شود. یکی از نشانه‌های خرابی دینام داغ و فسفاته شدن سرباتری مثبت است. به همین منظور رانندگان باید به طور منظم از سلامت سرباتری، دینام و همچنین تسمه دینام مطمئن شوند.

اشکال در کوئل

ولتاژ برق تولید شده با دینام و همچنین الکتریسیته ذخیره شده در باتری 12 ولت است؛ این در حالی است که نیروی مورد نیاز برای جرقه شمع‌ها و سوختن بنزین در اتاقک احتراق باید بین هفت تا 25 هزار ولت باشد. عمل افزایش ولتاژ در خودروها را وسیله‌ای به نام کوئل به عهده دارد.

کوئل‌ها سه نوع مختلف دارند. نوع اول قبلا در خودروهای قدیمی استفاده می‌شد و به صورت یک استوانه فلزی بود و در کنار آن یک دلکو نیز وظیفه مرتب‌سازی جرقه‌ها را انجام می‌داد.

نوع دوم شامل کوئل‌های مصرفی پراید و بیشتر خانواده پژو است که یک کوئل مجزا مانند حالت قبل، اختلاف پتانسیل مصرفی شمع‌ها را تامین می‌کند. (در ماشین‌های انژکتوری) ایراد این سیستم این است که خرابی کوئل در خودرو صدمات جدی به موتور وارد می‌کند.

نوع سوم مربوط به خانواده پژو 206 و 207 و خودروی رنو لوگان (تندر90 یا L90) است. در این خودروها، هر سیلندر و شمع دارای کوئل و دلکوی مجزا هستند. با این طراحی، در صورت خرابی هر بخش، فقط همان بخش تعویض می‌شود و تعویض کل قطعات نیاز نیست. این قطعه حساس قابل تعمیر نیست و باید با نمونه مشابه خود جایگزین شود.

خرابی پمپ بنزین

بنزین مورد نیاز برای روشن ماندن موتور با یک پمپ که داخل باک بنزین قرار گرفته، به سمت موتور پمپاژ می‌شود. پمپ بنزین دو نوع دارد:

پمپ بنزین مکانیکی: این پمپ بیشتر در خودروهای قدیمی یافت می‌شود.

پمپ بنزین برقی: در بیشتر خودروهای امروزی از این نوع پمپ‌بنزین استفاده می‌شود. در مقایسه با پمپ بنزین مکانیکی، پمپ بنزین برقی، بنزین را با فشار بیشتری پمپاژ می‌کند.

اما چرا پمپ بنزین خودرو خراب می‌شود؟

قطع شدن جریان یا کمبود ولتاژ: مسلم است که پمپ بنزین برقی، بدون جریان برق کار نمی‌کند. پس اگر برق به هر دلیلی به پمپ نرسد، از کار می‌افتد. بهتر است در چنین شرایطی سیم و کابل پمپ بنزین را بررسی کنید.

کثیف شدن: ناخالصی‌های موجود در بنزین به مرور زمان در باک بنزین ته‌نشین و به دلیل مکش به سمت پمپ در فیلتر نصب شده قبل از آن انباشته می‌شود. این مساله ابتدا باعث پایین‌آمدن میزان پمپاژ بنزین شده و در نهایت با مسدود کردن راه باعث قطع عمل انتقال بنزین از باک به سوی موتور می‌شود.

فرسودگی طبیعی: پمپ بنزین خودرو با استفاده از بنزین خنک و چرب می‌شود که این مساله طول عمرش را زیاد می‌کند. رانندگی با باک تقریبا خالی باعث می‌شود پمپ بنزین خنک و چرب نشود و آسیب ببیند.
منبع : / نویسنده : محمدرضا نجفی
تازه‌ها
پرفروش ترین شلوار جین زنانه (معرفی 20 مدل پرفروش امسال)
معرفی ارزانترین گوشی صفحه بزرگ بازار (لیست سال جدید)
راهنمای خرید ژاکت مردانه (معرفی بهترین برند ژاکت مردانه)
پرفروش ترین شلوار جین مردانه بازار (لیست قیمت سال جدید)
ارزانترین تشک خوشخواب دونفره بازار (معرفی 10 مدل ارزان قیمت)
ارزانترین ساید دوو (معرفی 10 یخچال ساید بای ساید دوو)
راهنمای خرید گهواره نوزاد (معرفی ارزانترین گهواره بچه)
راهنمای خرید گیتار (فهرست ارزانترین گیتار بازار)
پرفروش ترین پخش کننده خانگی ایران (راهنمای خرید اسپیکر خانگی)
قدیمی‌ ترین رژ لب جهان در کرمان کشف شد!
محمد - شنبه ۰۵ آذر ۱۴۰۱
سلام ماشینم 405 هستش با تک استارت روشن میشه ولی با طی کردن مسافت دو سه کیلومتر خاموش میشه و باید 15 دقیقه صبر کنم تا خنک بشه بعد روشن میشه . مشکل میتونه از چی باشه؟ در ضمن رله دوبل و سنسور دور موتور تعویض شد ولی برطرف نشد.
ابوالفظل - دوشنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۱
عرض ادب خدمت دوستان ۲۰۶ مدل ۸۲ دارم بعد نیم ساعت ماشین استپ وچراغ روغن روشن میشه بعد سرد شدن روشن همه روغنا پره راهنمایی کنید لطفا
احمد - دوشنبه ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۱
سلام ببخشید من یه تیپ پنج اس دی دارم مدل ۸۹ دوروزه بعدازاستارت بلافاصله خاموش میشه و میره رو حالت دوم سوییچ ،سرباطری رو برنیدارم دوباره میذارم روشن میشه این مشکل بعضا اتفاق میفته یهو میبینی یه هفتس اتفاق نیفتاده خودشم فرق نداره ماشین سرد یا گرم باشه
عباس - پنجشنبه ۱۱ فروردین ۱۴۰۱
سلام شما که پرشیا دارید برای کویل میشه
اکبر - چهارشنبه ۲۲ دی ۱۴۰۰
سلام من پژو slx مدل ۹۳ دارم ماشین رو که روشن میکنم بعد از یک یا دقیقه ماشین خود به خود میخواد خاموش بشه ....در نتیجه خاموش میشه.... نمیدونم چیکارش کنم
شهاب الدین لسان - شنبه ۰۵ تیر ۱۴۰۰
سلام دوستان ماشین ۲۰۶ تیپ ۵ داریم در حین رانندگی دست انداز خاموش شد استارت میخوره رشن نمیشه داخل کیلومتر علامت چراغ چک روشن قوری هم روشنه علت چیه
فرطاد - یکشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰
تیبا صفر دارم تو دنده عقب خاموش میشه.دور موتورم زیاد بازی میکنه.چرا دوستان
مرتضی - جمعه ۲۷ فروردین ۱۴۰۰
سلام، اگه سوییچ ماشین سنگین باشه احتمال داره این موضوع خاموش شدن ماشین حین حرکت از مغزی سوییچ باشه دوستان، باید مغزی سوییچ تعویض کنیم و سوییچ رو هم سبک کنین????
جهانشاهی - سه شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۹
سلام دوستان پژو 405 مدل 93 دارم مدت ۳ ماه خود به خود خاموش میشید بخدا کلافه ام کرده بود .نزدیک ۶ تومان خرجش کردم .از ایسیو صفر تا پمپ بنزین و کویل خریدم بازم خوب نشد .به طوری تا یک مسافت کوتاه میرفت داغ میشد و خاموش میشد حالا سر چهارراه یا ترافیک لاید حدود نیم ساعت کاپوت میزدم بالا تا سرد بشه روشن بشه .خلاصه اخرش با ۹۰ تومان یک سونسور دور موتور انداختم مشکلم حل شد.بهتون بگم الکی سر به سر مکانیک و مهندس برقی که هنوز هر از بر تشخیص میده نزارید.ممنون
وحید - شنبه ۰۹ اسفند ۱۳۹۹
من یه پیکان دارم مدل ۸۲ در حین حرکت خاموش میشه و گاهی وقت ها خوبع میشع راهنمایی کنید
محسن - شنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۹
سلام ماشین ۲۰۶ تیپ ۲ دارم درحرکت یکدفعه خاموش شد برق پشت امپر قطع شد چه کار کنم
- چهارشنبه ۱۲ شهریور ۱۳۹۹
سلام خسته نباشین .پراید تو دنده عقب خاموش میشه
محسن - چهارشنبه ۲۵ تیر ۱۳۹۹
سلام دوستان من ۲۰۶ تیپ۵ دارم درتاریکی و دور پایین موتور خاموش میشه لطفا راهنمایی کنید
امیررضاصادقی - دوشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹
پژو 405 مدل 85 کهدر حال راه رفتن خاموش میشه و آمپر روشن و خاموش میکنه و وقتی که سرد شد روشن میشه مشکل چیه
مهدیحسن - پنجشنبه ۰۷ فروردین ۱۳۹۹
باسلام بنده پژو 405 مدل 84 دارم ک مدتیه در حالت درجا خاموش میشه.و تا وقتی ک موتور کاملا سرد نشه روشن نمیشه.هر انچه سنسور بوده تعویض کردم .(سنسور دور موتور. سنسور فشنگی آب. سنسور روغن. پمپ بنزین. فیلتر بنزین. رله دوبل . استپر و..... اما متاسفانه مشکل حل نشده لطفا راهنمایی کنید ‌ک علت چی هستش ممنون میشم
رسول - سه شنبه ۲۴ دی ۱۳۹۸
سلام ماشین پرایددرعین حرکت خاموش میشه دوباره با اولین استارت روشن میشه بعضی وقتاظبط ماشین خاموش میشه اگر کسی دلیلش میدونه ممنونم میشم بگه
خدایی - شنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۸
سلام خسته نباشید.مشینم پرایدهستش وقتی ماشین روشن میکنم نمیخوام دنده عقب بزنم موتورخاموش میشه بایدچکارکنم
مجیدم پنجشنبه 28 اذر - پنجشنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۸
سلام ببخشید ماشینم پراید موقع حرکت ماشینم بعضا خاموش میشه هرجایی رفتم سر درنمیارن برق دارم موقع خاموش ولی استارت میخوره بعدش نور بالا میدم بعضا ریپ میزنه خاموش میشه ظبط باز میکنم حال حرکت خاموش میشه لطفا راهنمایی کنین
امید - شنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۸
سلام دوستان من ماشین 206 دارم توی جاده یهو خاموش شد..کنار زدم ..الان که استارت میزنم یه تک استارت میخوره وموتور ماشین گیر مکنه..عیبش چیه..
امید - شنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۸
سلام دوستان من ماشین 206 دارم توی جاده یهو خاموش شد..کنار زدم ..الان که استارت میزنم یه تک استارت میخوره وموتور ماشین گیر مکنه..عیبش چیه..
ناصری - دوشنبه ۰۸ مهر ۱۳۹۸
عالیست
حمید - سه شنبه ۲۶ شهریور ۱۳۹۸
سلام دوستان گلم زانتیا دارم که یهو تو مسیریه درجا خاموش میشه خوب کار میکنه فقط خاموش کردن یهویی برام معظل شده لطفا هرکی تجربه داره کمکم کنه
امید - جمعه ۱۸ مرداد ۱۳۹۸
سلام من 206تیپ 2دارم وقتی سرباتری برمیدارم ماشین خاموش میشه چراع باتری هم روشن میشه،راهنمایی میکنید.ممنون
رضاهستم - چهارشنبه ۰۸ خرداد ۱۳۹۸
سلام ماشینم پراید بعضی وقتا یا پشت چراغ یا با دورکم که میرم یک هو ماشین خاموش میشه یه ربع بیست دقه بعد که ماشین سرد میشه دوباره روشن میشه وقتی خاموش میشه برق هست ولی انژکتورصداش نمیاد راهنمای لطفن
محمد - سه شنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸
سلام من پژو دارم کولر میزنم راست دور میزنم تق تق میکنه از چی هست ممنون میشم بگین
- یکشنبه ۰۱ اردیبهشت ۱۳۹۸
سلام من پژو آردی دارم روشن کردم بیست متر رفتم جلو ماشین خاموش شد برق پشت آمپر هست بنزین داره مشکل چیه لطفاً جواب بدین
محمد - پنجشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۷
دوستان گلم چندروزهست ماشینم دردورپایین خاموش میشه دستگاه زدم چیزی نشان نمیده ولی دورپایین ماشین خاموش میشه لطفا راهنمایی کنید
محمد - یکشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۷
سلام دوستان من درحال حرکت بودم ک یهو امپر چراغ هام قطع شد ماشینم خاموش شد بعداز چن ثانیه باز روشن کردم و الان ظبطم قطه چرا؟
علی - جمعه ۱۹ بهمن ۱۳۹۷
سلام امین دلکو یک پیچ داره اون رو شل کن موتور و روشن کرد و اون و بچرخان به آرامی هرجا که دیدی موتور اصلا نمی ارزه پیچ سفت کن
امین - سه شنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۷
سلام من پیکان دارم داشتم باهاش تند میرفتم که ناگهان کیلومتر از کار افتاد و بعد از اون ماشین مدام خاموش میشه بطوری که نمیشه باهاش حتی تا سر خیابون رفت و مجبورم همش گاز بدم تا پامو از روی گاز بر میدارم خاموش میشه فیلتر بنزین و استپر موتورشم عوض کردم ولی هیچ فرقی نکرد
محسن - پنجشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۷
سلام دوستان من پرشیاELXدارم امروز خودبه خود خاموش شد ولی بعدچنددقیقه روشن شدولی وقتی میخوای بدی دنده ۱یا۲خاموش میشه ماشین ولی تودنده ۳یا۴خوب کارمیکنه اینم بگم ماشینم خوابیده هس افتادتوچاله پیشت ماشین به موتوراسیبی نرسیده

لیست گرانترین PS5 و XBOX
مشاهده قیمت
با 100,000 تومن طلا بخر!
نمایش قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.