ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

مقایسه تویوتا کمری جدید با هوندا آکورد / آکورد بهتر است یا کمری؟

مقایسه تویوتا کمری جدید با هوندا آکورد / آکورد بهتر است یا کمری؟هر چند این روزها خودروهای کراس اوور (کمی بزرگتر از سواری) و شاسی بلند توانسته اند نظر خیلی از ایرانیان را به خود جلب کنند و عموم خریداران خودرو در هر رده قیمتی به دنبال یک ماشین شاسی بلند هستند، اما همچنان خودروهای سدان هستند که در هر بازه قیمتی به عنوان یک ماشین، با دردسر کمتر انتخاب می شوند.
مشخصات فنی گالری عکس و قیمت روز هوندا آکورد + تاریخچه تصویری آکورد
مشخصات فنی تویوتا کمری مدل 2016 + قیمت، گالری عکس و نظرات
ویدیوی تبلیغاتی سدان پرفروش هوندا آکورد مدل 2016 + رنگ های مختلف آکورد
هر دو خودروی مورد مقایسه ما از سرزمین آفتاب یعنی ژاپن هستند. تویوتا و هوندا هر دو سدان خانوادگی سایز متوسط هستند. این‌ها خودروهای مسابقه‌ای نیستند که بتوان با یک درگ مسئله را ساده‌تر کرد.

در باشگاه خودروهای بالای ۱۵۰ میلیون تومان، خرید یک کراس اوور با برندی معتبر آنچنان سخت نیست، ولی امروز شاهد آن هستیم که سدان های این بخش طرفداران خاص خود را دارند. وقتی توان خرید خودرویی با قیمت ۱۵۰ میلیون یا حتی بالای ۲۰۰ میلیون تومان را دارید، سعی خود را بر این می گذارید تا محصولی لوکس را با کیفیت مناسب تجربه کنید. البته که تعاریف ایرانی ها از لوکس بودن با کل دنیا متفاوت است و کلاً هر خودرویی که دسترسی به آن سخت باشد را لوکس می دانند!

در ادامه به مقایسه این دو سدان بسیار پرطرفدار و لوکس بازار می پردازیم شما هم می توانید در بخش نظرات با ما همراه شوید :

کمری به‌عنوان بخشی از نام تجاری تویوتا، از سال ۱۹۸۲ تاکنون در خط تولید این شرکت جای گرفته است. سدان میان رده‌ای که همواره مورد توجه خریداران بوده و چندین بار عنوان پرفروش‌ترین خودرو سال را به چنگ آورده است. این خودرو در سراسر زندگی‌اش چندین نسل را پشت سر گذاشته است و اغلب از نظر مکانیکی، سبک و فن‌آوری در حال رشد و بهبود بوده است. تویوتا کمری مدل توسعه یافته سدان چهار سیلندر تویوتا سلیکا کمری ست (Celica Camry) که بین سال های 1979 تا 1982 در کارخانه تویوتا تولید می شد.

در آن طرف میدان نیز سری خودروی آکورد می باشد از سال 1976 در شرکت هوندا تولید می شود و یکی از بهترین خودروهای سدان و پرفروش کشور آمریکا از سال 1989 تاکنون می باشد.

خلاصه این مقایسه این است که هر دو خودرو در یک سطح قرار دارد اما، در مقایسه ای که وب سایت معتبر آتوگاید (autoguide) انجام داده است در اکثر مقایسه ها آکورد برنده میدان بوده است :

در مقایسه قیمت، هر دو خودرو در یک رنج قیمتی قرار دارند :
قیمت پایه آکورد در بازار آمریکا 23,740 دلار
و قیمت پایه تویوتا کمری 23,905 دلار می باشد.

در مقایسه آتوگاید تنها بخشی که کمری برتری داشته است در بخش فضای جای پای سرنشینان بوده که کمری خودروی جادارتری نسبت به آکورد می باشد اما در بقیه قسمت ها مانند موتور (قدرت موتور، گشتاور) مصرف سوخت آکورد برتری اندکی نسبت به کمری دارد.
مقایسه تویوتا کمری جدید با هوندا آکورد / آکورد بهتر است یا کمری؟مقایسه تویوتا کمری جدید با هوندا آکورد / آکورد بهتر است یا کمری؟
در بخش طراحی :

تویوتا کمری XV50، زمانی که به بازار ایران آمد، خودرویی نه چندان جذاب بود. امکانات خاصی نسبت به کره ای ها نداشت و گویا پست رفتی در طراحی داشت.

با آمدن سال ۲۰۱۵، کمپانی تویوتا تغییراتی در ظاهر و امکانات این خودرو انجام داد و باعث شد تا فروش این محصول در همه جای دنیا قوتی دوباره مانند نسل های قبل بگیرد. در بخش جلو و عقب انقلابی را در طراحی کمری شاهد هستیم.

این دستکاری در خطوط طراحی به حدی بود که برخی آن را اتاق جدید این خودرو نامیدند. جلو پنجره به مراتب جذابتر شده بود و می توانست با طراحی های فضایی کره ای ها رقابت کند. بخش عقب خودرو که نگاهی به سلیقه ژاپنی ها و آمریکایی ها داشته است، با چراغ های غیر شکسته عرضه شده تا دیگر از دیدن کمری خسته نشویم.

این روزها کمری ۲۰۱۶ سبک طراحی جدید را دنبال می کند و اکثر مدل های عرضه شده به بازار ایران با این قیافه شناخته شده است. البته که برخی مدل های موجود در بازار ظاهر شبیه به آریون فیس لیفت دارد و حتی نمونه های هیبریدی دیده شده است که با مدل ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ در بازار وجود دارد.

آن طرف هوندا آکوردهایی که با مدل ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ به ایران آمده اند از نظر ظاهری کمی تغییر کرده اند و جلوپنجره بزرگتری نسبت به نسل قبل دارند. همین تغییر کوچک باعث می شود که ما در خیابان مدل های فیس لیفت جدید را بشناسیم. در بازار خارج از کشور نسخه های جدید آکورد ظاهری اسپرت تر دارند و با تغییرات جزئی در کُلیت طراحی می توان خودرویی جذاب را پیش روی خریداران دید.

ولی مدل هایی که تا به امروز در خیابان ها دیده می شوند به عنوان محصولی با فیس لیفت ساده شناخته می شود. با اینکه تغییرات در مدل های حاضر در ایران جزئی استف ولی باید به نکته ای جالب دقت کرد که آکورد از بدو ورود طراحی خاصی دارد که هر کسی را جذب خود می کند. هرچقدر هم که تغییرات فیس لیفت کم باشد، ولی پایه و اصول این خودرو در حدی است که نیاز چندانی به تغییرات دوره ای در ظاهر ندارد.
مقایسه تویوتا کمری جدید با هوندا آکورد / آکورد بهتر است یا کمری؟مقایسه تویوتا کمری جدید با هوندا آکورد / آکورد بهتر است یا کمری؟مقایسه تویوتا کمری جدید با هوندا آکورد / آکورد بهتر است یا کمری؟
شباهت در موتورها

آکورد و کمری هر دو در مدل استاندارد به یک موتور چهار سیلندر مجهز هستند و یک موتور V6 هم به‌صورت اختیاری قابل انتخاب است. در حالی که بسیاری از رقبا به دنبال استفاده از موتور چهار سیلندر توربوشارژ به‌عنوان گزینهٔ ارتقا یافته، هستند، هوندا و تویوتا همچنان به دنبال استفاده از موتور سنتی V6 در مدل‌های سدان میان سایز خود هستند.

در مدل سطح بالا، هر دو از موتور شش سیلندر 3.5 لیتری استفاده شده است، با این تفاوت که آکورد توان 278 اسب بخار و گشتاور ۳۴۲ نیوتن‌متر تولید می‌کند و کمری توان ۲۶۸ اسب بخار و گشتاور ۳۳۶ نیوتن‌متر تولید می‌کند. همچنین هر دو خودرو از گیربکس شش سرعته اتوماتیک برای انتقال قدرت به چرخ‌های جلو استفاده می‌کنند. البته آکورد علاوه بر قدرت بیشتر، مصرف سوخت بهینه‌تری نیز دارد، هرچند اختلاف بین آن‌ها بسیار اندک است. آکورد در شهر ۱۱.۳ لیتر و در بزرگراه ۷.۰ لیتر در هر صد کیلومتر می‌سوزاند و در مقایسه کمری در شهر ۱۱ و در بزرگراه ۷.۷ لیتر در صد کیلومتر می‌سوزاند.

با موتورهای پایه، تفاوت بین آن‌ها کمی بیشتر می‌شود. هوندا آکورد از یک موتور ۲.۴ لیتری چهار سیلندر بهره می‌گیرد که توان ۱۸۵ اسب بخار و گشتاور ۲۴۵ نیوتن‌متر تولید می‌کند. در مقابل کمری از موتور بزرگ‌تر ۲.۵ لیتری چهار سیلندر برخوردار است که توان ۱۷۸ اسب بخار و گشتاور ۲۳۰ نیوتن‌متر تولید می‌کند.

هوندا برای موتور چهار سیلندر گیربکس شش دنده دستی و گیربکس CVT استفاده کرده است، در حالی که مشتریان کمری را تنها با یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک تحویل می‌گیرند. این بار هم آکورد از مصرف سوخت کمتری برخوردار است و به لطف گیربکس CVT در شهر ۸.۶ لیتر و در بزرگراه ۶.۴ لیتر در هر صد کیلومتر می‌سوزاند، اما در مقابل کمری ۹ لیتر در شهر و ۶.۹ لیتر در بزرگراه می‌سوزاند.
مقایسه تویوتا کمری جدید با هوندا آکورد / آکورد بهتر است یا کمری؟مقایسه تویوتا کمری جدید با هوندا آکورد / آکورد بهتر است یا کمری؟
با نگاهی به مشخصات بالا، به‌آسانی می‌توان به این نتیجه رسید که آکورد از مزیت قدرت بیشتر، بهره‌مند است. اما در جاده، این‌طور نیست. هر دو خودرو برای تطبیق‌پذیری با شرایط تنظیم شده‌اند تا در هنگام رانندگی عملکردی آسان، ارائه دهند و هیچ شکافی میان توانایی‌های آن‌ها وجود ندارد.
با این وجود، تفاوت‌هایی در عملکرد آن‌ها دیده می‌شود. کمری ماشین نرم‌تری است. کنترل تمام ادوات اصلی مانند فرمان، پدال گاز و ترمز، به نرمی انجام می‌شود. همچنین سواری نرم‌تری نیز ارائه می‌دهد. با این حال در حضور باد مخالف این نرمی کاهش می‌یابد و کمری از این نظر مستعد کاهش توانایی است.
آکورد هندلینگ بهتری دارد و عملکرد آن در مقایسه با کمری کمی اسپرت‌تر است. هوندا اجازه می‌دهد تا ارتعاشات بیشتری به داخل کابین منتقل شود. البته هرچند از کمری واکنش‌پذیرتر عمل می‌کند، اما آکورد هنوز هم به اندازه یک مزدا ۶ و یا فولکس‌واگن پاسات هیجان‌انگیز نیست.
هر دو سدان سایز متوسط هستند و کمری با داشتن ۴۸۴.۸ سانتی‌متر طول، یک ماشین بزرگ محسوب می‌شود و آکورد، حتی بزرگ‌تر هم هست. هر دو خودرو به‌صورت استاندارد با رینگ‌های ۱۶ اینچی عرضه می‌شوند، اما، آکورد با رینگ‌های ۱۹ اینچی و کمری با رینگ‌های ۱۸ اینچی نیز عرضه می‌شوند.

وزن مدل پایه آکورد ۱۴۳۷ کیلوگرم است که تقریباً ۳۲ کیلوگرم سبک‌تر از مدل پایه کمری محسوب می‌شود، اما به یاد داشته باشید، مدل پایه آکورد به واسطه داشتن گیربکس دستی سبک‌تر است. با انتخاب مدل‌های سطح بالا نتیجه تغییر می‌کند و آکورد با وزن ۱۶۳۵ کیلوگرم، ۵۷ کیلوگرم سنگین‌تر از کمری، با وزن ۱۵۷۸ کیلوگرم است.

برای مدل ۲۰۱۶، در طراحی خارجی آکورد، تجدید شده و استفاده از پوشش کروم، به طور خاص در سراسر جلوپنجره بیش‌تر شده است. همچنین باوجود چراغ‌های LED و رینگ‌های بزرگ‌تر ۱۹ اینچی، آکورد تصویر مدرن‌تری از خود ایجاد کرده است.
مقایسه تویوتا کمری جدید با هوندا آکورد / آکورد بهتر است یا کمری؟
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.