ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×

سه روز عزای عمومی در پی انفجار اتوبوس در ترمینال سنندج

سه روز عزای عمومی در پی انفجار اتوبوس در ترمینال سنندجانفجار در ترمینال سنندج شماری کشته و زخمی برجای گذاشته است. روز چهارشنبه ۲۰ تیر (۱۱ ژوئیه)، استانداری کردستان در اطلاعیه‌ای گفت که به احترام کشته شدن شماری از شهروندان در حادثه برخورد یک دستگاه اتوبوس مسافربری و یک تانکر حامل سوخت در ترمینال سنندج، مرکز استان، در کردستان سه روز عزای عمومی اعلام شده است. به گفته منابع خبری، تا کنون کشته شدن دست کم یازده تن در این حادثه تایید شده و منابع خبری از زخمی شدن چند نفر دیگر نیز خبر داده و گفته‌اند که حال چهار تن از آنان مساعد نیست.

پیشتر برخی رسانه‌های داخلی از کشته شدن سیزده تن خبر داده بودند.سه روز عزای عمومی در پی انفجار اتوبوس در ترمینال سنندج
اجساد بعضی از قربانیان این انفجار سوخته و از روی ظاهر قابل شناسایی نبوده و مقامات محلی در صدد تشخیص هویت آنان با نمونه‌برداری دی‌ان‌ای هستند.

به گزارش منابع خبری، حدود نیمه شب گذشته، یک اتوبوس مسافربری به مقصد تهران پس از خروج از ترمینال سنندج با یک تانکر حامل سوخت برخورد کرد و در پی آن، انفجار و آتش‌سوزی روی داد.

خبرگزاری تسنیم به نقل از منابع محلی گفته است که علاوه بر اتوبوس و تانکر که به سرعت دستخوش حریق شدند، یک دستگاه وانت پیکان و یک خودرو دیگر "که قابل شناسایی نبوده" نیز آتش گرفتند. براساس این گزارش، تانکر نفت کش حامل ۱۸ هزار لیتر مواد سوختی بود.

این خبرگزاری به نقل از یک مقام سازمان آتش‌نشانی محلی گفته است که از سیزده جسدی که تحویل نیروهای اورژانس شده، دوازده نفر از سرنشینان اتوبوس و یک نفر نیز سرنشین تانکر بودند اما راننده و کمک راننده اتوبوس نجات یافته‌اند.

در مورد نحوه وقوع حادثه هنوز گزارش رسمی منتشر نشده است. برخی منابع نقص فنی تانکر سوخت و تردد در ساعات غیرمجاز را مسئول دانسته و برخی دیگر گفته‌اند که توقف ناگهانی اتوبوس و برخورد تانکر با عقب آن باعث وقوع انفجار شد.

استانداری کردستان در اطلاعیه خود گفته که دستور تحقیقات در مورد مشخص شدن علت وقوع حادثه داده شده است.
لیست گرانترین PS5 و XBOX
مشاهده قیمت
با 100,000 تومن طلا بخر!
نمایش قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.