ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×

سفر دو دختر کانادایی به دور دنیا با ۱۷ میلیون دلار کوکایین!

سفر دو دختر کانادایی به دور دنیا با ۱۷ میلیون دلار کوکایین!دو دختر کانادایی که سفر خود به دور جهان را بروی اینستاگرام مستند می‌کردند و پیش‌تر به هنگام ورود به استرالیا به اتهام قاچاق کوکایین بازداشت شده بودند، با اعتراف به قاچاق کوکایین به ارزش ۱۷ میلیون دلار /104,337,500,000 تومان (قیمت تبدیل شده) محکوم شدند.

انتشار سفرنامه تصویری ملینا و ایزابل در اینستاگرام برای این دو شهرت نسبی در سال ۲۰۱۶ دست و پا کرده بود و خبر بازداشت آنها در هنگام ورود به آب‌های استرالیا موجی از شگفتی را در این شبکه اجتماعی ایجاد کرد.

در همان زمان، یک مرد کانادایی دیگر به نام اندره تمین هم طی عملیات دیگری به اتهام در اختیار داشتن ده‌ها کیلوگرم کوکایین بازداشت شد که کمی بعد پلیس استرالیا از او به عنوان فرد سوم پرونده "دختران اینتساگرامی" نام برد.

اکنون ملینا رابرج، ۲۳ ساله و اندره تمین، ۶۴ ساله، که در ابتدا دست‌‎داشتن در این قاچاق بزرگ را انکار می‌کردند تنها چند روز مانده به دادگاه با قبول اتهامات به نقش خود در انتقال حدود ۹۵ کیلوگرم کوکایین اعتراف کرده‌اند.

سومین کانادایی متهم در این پرونده ایزابل لاگیس، ۲۹ ساله، ماه نوامبر گذشته به هم‌دستی در این قاچاق بزرگ اعتراف کرده بود.

ماه اوت سال ۲۰۱۶، پلیس استرالیا ضمن بازداشت این سه کانادایی از کشف ۹۵ کیلو کوکایین به عنوان بزرگترین عملیات ضدموادمخدر خود در هوا و دریا یاد کرد.

۹۵ کیلوگرم کوکایینی که این سه نفر در کابین مشترک شان پنهان کرده بودند با کمک سگ‌های موادیاب شناسایی شد.

در ابتدا رابطه میان این دو دختر جوان و آقای تمین ۶۴ ساله برای پلیس هویدا نبود اما اکنون کارآگاهان می‌گویند این سه با یک برنامه‌ریزی دقیق و حساب شده نقشه این قاچاق بزرگ را چیده بودند.

جرم قاچاق کلان مواد در استرالیا می‌تواند با مجازات حبس ابد روبرو شود.

ایزابل لاگیس، ۲۹ ساله، چند روز پیش برای شنیدن حکم نهایی دادگاه در برابر قاضی ایستاد و به تحمل هفت و نیم سال زندان محکوم شد.

او اگر چه به هم‌دستی با ملینا و اندره اعتراف کرده اما دادگاه تشخیص داد که دو نفر دیگر طراحان و مسببان اصلی این پروژه بوده‌اند و ایزابل که می‌گوید برای تسویه بدهی ۲۰ هزار دلاری‌اش به این کار تن داده، از میانه راه با آنها همکاری کرده است.

خانم لاگیس به رسانه‌های استرالیایی گفته: "از این که باید بهترین سال‌های زن بودنم را در زندان بگذارنم، بسیار پشیمانم و از دست خودم بی‌نهایت عصبانی‌ام؛ ازاین که هم دست کسانی شدم که در کار کثیف و سیاه مواد بودند."

قرار است احکام نهایی ملینا رابرج و اندره تمین این هفته اعلام شود.
منبع : cnn.com
لیست گرانترین PS5 و XBOX
مشاهده قیمت
با 100,000 تومن طلا بخر!
نمایش قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.