ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×

انتشار تصویر مهاجم سابق تیم ملی آلمان بر روی یک سایت راست‌گرا جنجال آفرید

انتشار تصویر مهاجم سابق تیم ملی آلمان بر روی یک سایت راست‌گرا جنجال آفریدانتشار عکس لوکاس پودولسکی بر روی سایت راست‌گرا و پوپولیست برایت‌بارت در شبکه‌های اجتماعی جنجال آفرید. ملی‌پوش پیشین تیم فوتبال آلمان گفته است که موضوع را به لحاظ حقوقی پیگیری خواهد کرد.

ک اشتباه فضاحت‌بار باعث شد که نام نشریه راست‌گرا و تندروی برایت‌‌بارت بار دیگر بر سر زبان‌ها بیفتد. این نشریه در مقاله‌ای پیرامون پناهجویان آفریقا و باندهای قاچاق انسان از عکس لوکاس پودولسکی، ملی‌پوش سابق تیم فوتبال آلمان استفاده کرده بود.

نام نشریه برایت‌بارت با نام مشاور پیشین دونالد ترامپ و مرد پشت پرده دولت او، استیو بنن پیوند خورده است. اما ماجرای عکس پودولسکی چه بود؟

انتشار تصویر مهاجم سابق تیم ملی آلمان در بر روی یک سایت راست‌گرا جنجال آفرید
باندهای قاچاق انسان

نشریه راست‌گرا و پوپولیست برایت‌بارت مقاله‌ای پیرامون فعالیت باندهای قاچاق انسان در اسپانیا منتشر کرده بود. باندهایی که با نقل و انتقال پناهجویان کشورهای آفریقایی پول به جیب می‌زنند.

در این مقاله ادعا شده بود که پلیس اسپانیا موفق به کشف یک باند قاچاق انسان شده که در ازای دریافت ۵۰۰۰ یورو، پناهجویان را با جت‌اسکی به اسپانیا می‌آورد.

نویسنده در جستجوی عکسی مناسب برای مقاله خود به عکس پودولسکی درحالیکه سوار جت‌اسکی است، برخورد می‌کند و این عکس را بالای مقاله خود منتشر می‌کند.

پس از اعتراض بسیاری از کاربران، سردبیر این نشریه راستگرا متوجه خطای خود می‌شود و عکس را تعویض می‌کند. برایت‌بارت می‌نویسد: آشکارا پودولسکی نه عضو یکی از باندهای قاچاق انسان است و نه یک پناهجو.

مسئول نشریه پس از تعویض عکس، از لوکاس پودولسکی کتبا پوزش می‌خواهد.

لغزش در پوزش

برایت‌بارت حتی در متن پوزش خود مرتکب یک خطای دیگر می‌شود. مسئول نشریه بین کناره‌گیری از تیم ملی فوتبال آلمان و خداحافظی با ورزش فوتبال تفاوتی قائل نمی‌شود و برای دوره بازنشستگی پودولسکی آرزوی خیر می‌کند. موضوعی که صحت ندارد و بیشتر باعث طنز و طعنه در فضای مجازی می‌شود.

بسیاری از کاربران برایت‌بارت را "شاه اخبار جعلی" می‌نامند. "فیک‌نیوز" همان کلیدواژه‌تبلیغاتی استیو بنن و تیم انتخاباتی دونالد ترامپ است. اکنون کاربران با اشاره به این اشتباه فاحش برای ارزیابی کیفیت مقالات این نشریه از همان واژه استفاده کرده‌اند.

لوکاس پودولسکی تصمیم دارد از طریق حقوقی موضوع را دنبال کند.
لیست گرانترین PS5 و XBOX
مشاهده قیمت
با 100,000 تومن طلا بخر!
نمایش قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.