ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

گزارش تصویری از مراحل ساخت بوگاتی شیرون 2017

گزارش تصویری از مراحل ساخت بوگاتی شیرون 2017بوگاتی شیرون (Bugatti Chiron) یک خودروی سوپر اسپرت موتور وسط است که توسط گروه فولکس‌واگن ساخته شده است. این خودرو در زبان انگلیسی کایرون و در فرانسوی شیرون تلفظ می‌شود. این مدل جانشین خودروی پیشین این کمپانی یعنی بوگاتی ویرون است. خودروی مذکور در نمایشگاه ژنو ۲۰۱۷رونمای شد. شتاب اولیه خودرو زیر ۲/۲ ثانیه می‌باشد و ۰تا۳۰۰ کیلومتر را در ۱۳ ثانیه می‌پیماید و سرعت نهایی خودرو ۵۰۰ کیلومتر در ساعت است و قیمت آن بیش از ۲٫۶ میلیون دلار /176,800,000,000 تومان (قیمت تبدیل شده) اِمریکاست. نام خودرو به افتخار لویس شیرون قهرمان رالی انتخاب شده. اولین نسخه شیرون برای کیستیانو رونالدو ساخته شد. شیرون ۱۵۰۰اسب بخار نیرو تولید می‌کند ودر ۹دقیقه ۶۰کیلومتررا می‌پیماید ولی بعد۹دقیقه بنزین تمام می‌کند.

بوگاتی پس از مدت‌ها انتظار، سرانجام درهای سالن تولید مدل شیرون را به روی بازدیدکنندگان باز کرد. در سالن تولید این خودرو همه‌ی قطعات با دست مونتاژ می‌شوند.گزارش تصویری از مراحل ساخت بوگاتی شیرون 2017
ساخت و آزمایش هر خودرو کاری سخت و طاقت‌فرسا است؛ اما برخی از خودروها نیازمند زمان و توجه بیشتری نسبت به سایرین هستند. یکی از این خودروها، ابر خودروی جدید بوگاتی است. تولید بوگاتی شیرون به‌طور رسمی در شهر مولشیم فرانسه آغاز شده و این مجموعه نیز درهای سالن تولید خود را به روی بازدیدکنندگان گشوده است. در این سالن، ۱۸۰۰ قطعه در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند و خودروی بسیار گران‌قیمت شیرون را شکل می‌دهند.
گزارش تصویری از مراحل ساخت بوگاتی شیرون 2017
پس از تصمیم‌گیری‌های نهایی از سوی مشتریان در مورد ریزترین جزئیات خودرو، مرحله‌ی تولید آغاز می‌شود. مشتریان با یک مشاور از شرکت بوگاتی قرار می‌گذارند و در مورد تمامی آپشن‌های مدنظر صحبت می‌کنند. این آپشن‌ها از انتخاب رنگ گرفته تا ۸ مدل متفاوت از فیبر کربن در داخل و خارج خودرو را شامل می‌شوند.

سالن مونتاژ بوگاتی در شهر مولشیم برخلاف سایر کارخانه‌های خودروسازی فاقد هرگونه نقاله برای حمل یا ربات است. تمامی مراحل تولید با دست و در ۱۲ ایستگاه مختلف انجام می‌شود. هرکدام از این ایستگاه‌ها موظف به انجام بخش کوچکی از فرآیند تولید شیرون هستند. در مرحله‌ی اول پیشرانه ۱۶ سیلندر W شکل شیرون که از قبل در کارخانه‌ی فولکس‌واگن در شهر سالزگیتر آلمان مونتاژ شده است، برای قرار گرفتن روی شاسی آماده می‌شود.
گزارش تصویری از مراحل ساخت بوگاتی شیرون 2017
زمانی که شیرون از پس تمامی آزمایش‌های این دینامومتر غلتکی برآمد، آماده رفتن به مرحله‌ی بعد برای نصب پنل‌های بدنه خود می‌شود. با توجه به اینکه برخی از پنل‌های فیبر کربنی بسیار نازک هستند، درنتیجه آن‌ها در یک مرحله‌ی جدا سرهم‌بندی و توسط تیمی از تکنسین‌ها در موقعیت‌های مدنظر نصب می‌شود. پس از این مرحله تمامی این پنل‌ها ازنظر سلامت مورد بازرسی مجدد قرار می‌گیرد.

علیرغم مدت‌زمان طولانی برای آماده‌سازی خودرو، بین دو تا سه روز طول می‌کشد تا تمامی پنل‌های بدنه نصب و فاصله‌ی میان هر پنل با تلورانس بسیار دقیقی توسط بوگاتی اندازه‌گیری شود.

زمانی که پنل‌ها در جای خود قرار گرفتند، خودرو وارد مرحله‌ی آزمایش ۳۰ دقیقه‌ای «باران‌های موسمی» برای اطمینان از هرگونه عدم نشتی می‌شود. وقتی‌که این آزمایش هم با موفقیت انجام شد، قطعات داخلی خودرو نصب می‌شود و آزمایش‌های نهایی صورت می‌گیرد.

شاید شما هم حدس زده باشید؛ مالکان این خودروها دوست ندارند بوگاتی جدید خود را با بدنه و چرخ‌های کثیف ناشی از آزمایش‌های پایانی مشاهده کنند، از این‌رو مهندسان در مولشیم چرخ‌های اصلی خودرو و حتی پنل زیر آن را برای آزمایش‌های پایانی تعویض و یک روز کامل صرف پوشاندن بدنه با لایه‌های محافظتی می‌کنند.
گزارش تصویری از مراحل ساخت بوگاتی شیرون 2017
خودرو سپس به یک فرودگاه برده و در باند آن با سرعت بالای ۲۵۰ کیلومتر امتحان می‌شود. این آزمایش پس از ورود خودرو به اتوبان کامل می‌شود. بعد از همه‌ی این مراحل، روغن گیربکس تعویض می‌شود و شیرون قبل از تحویل به مشتری، ۵۰ کیلومتر دیگر طی می‌کند.

پس از تمامی این مراحل، لایه‌های محافظتی از روی بدنه جدا می‌شود و خودرو به مرحله‌ی پولیش نهایی می‌رود. پس از صرف دو روز زمان در مرحله‌ی پایانی رنگ، خودرو به یک تونل نور فرستاده می‌شود و یک متخصص لایه‌ی رویی رنگ را بازرسی می‌کند. در صورت وجود هرگونه عیب در رنگ بدنه، خودرو بار دیگر به مرحله‌ی پولیش و رنگ بازمی‌گردد. پس از دریافت تأییدیه از سوی متخصص بخش رنگ، حالا خودرو توسط مدیر فروش بازرسی می‌شود. این فرد تأییدیه‌ی نهایی را صادر و مقدمات تحویل خودرو به صاحبش را فراهم می‌کند.

اگر تمامی این مراحل شما را شگفت‌زده کرد، بد نیست به یادتان بیاوریم قیمت هر دستگاه شیرون حداقل دو میلیون و ۶۱۲ هزار دلار است. به همین خاطر خریداران چنین خودروهایی انتظار یک محصول کامل و تمام‌عیار دارند و بوگاتی نیز شهرت خود را از این راه به دست آورده است.
گزارش تصویری از مراحل ساخت بوگاتی شیرون 2017گزارش تصویری از مراحل ساخت بوگاتی شیرون 2017گزارش تصویری از مراحل ساخت بوگاتی شیرون 2017گزارش تصویری از مراحل ساخت بوگاتی شیرون 2017گزارش تصویری از مراحل ساخت بوگاتی شیرون 2017گزارش تصویری از مراحل ساخت بوگاتی شیرون 2017گزارش تصویری از مراحل ساخت بوگاتی شیرون 2017
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.