ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

بهترین و خوشمزه ترین غذاهای ترکیه

بهترین و خوشمزه ترین غذاهای ترکیهاگر قصد سفر به کشور ترکیه را دارید بد نیست که با بهترین و خوشمزه ترین غذاهای این کشور آشنا باشید و از طعم دلچسب غذاهای ترکی نهایت لذت را ببرید.
بهترین و خوشمزه ترین غذاهای ترکیه
کباب

کباب یعنی غذای برشته شده روی زغال، بنیان اصلی آشپزی ترکی است و بسیاری از غذا ها حتی کاستانه کباب را دربرمی گیرد. شاه بلوط های داغ و برشته که دست فروشان خیابانی در روزهای سرد زمستان در پاکت های کاغذی می فروشند. انواع مشهورتر کباب های ترکی بسته به خاستگاه و اصالت خود سبک های متفاوتی دارند: طعم لذیذ کباب تند و تیز در آدانا، کباب نرم و آبدار در شانلی اورفه، کباب ساندویچی که بین آن تکه های ضخیم بادمجان است درعینتاپ، کباب پیچیده شده در نان های نازک لواش، مشهورترین نوع کباب اسکندر کباب است که در سال ۱۸۶۷ توسط اسکندر افندی در بورسا اختراع شد و تهیه شده از تکه های نازک گوشت بره است که در سس گوجه، ماست و کره خوابانده می شود.
بهترین و خوشمزه ترین غذاهای ترکیه
نان سیمیت (simit bread)

میان وعده ساده و در عین حال لذیذ و خوشمزه که ریشه آن مربوط میشود به قرن شانزدهم میلادی که کاروان های مسافران در مسیر رفت وآمد به شهر استانبول مقادیر بسیار زیادی از این نان های حلقه ای کنجدی را از شهر ازمیر تهیه می کردند. امروزه نان های کنجدی سیمیت هم یک وعده ی خیابانی محبوب و هم از نان های مورد علاقه سر میزهای صبحانه مردم ترکیه است.
بهترین و خوشمزه ترین غذاهای ترکیه
ماست

مردم کشور ترکیه معروف هستند به تولید ماست و سالیانه بیش از دو میلیون تن ماست مصرف می کنند. امروزه مردم ترکیه ماست را یا به صورت ساده و یا در ترکیب غذاها یعنی سوپ و سالادهایی مانند cacik به مصرف می رسد. یکی از نوشیدنی های محبوب تهیه شده از ماست آیران ayran)) شور و خنک یا همان دوغ است.
بهترین و خوشمزه ترین غذاهای ترکیه
کاهوالتی (Turkish Breakfast Kahvalti)

صبحانه لذیذ و دلچسب مردم ترکیه تهیه شده از نان تازه اجاقی به همراه سرشیر، عسل، مرباهایی مانند گل رز، مارمالاد انجیر، پنیر گوسفند و گوجه و خیار که روی آنها روغن زیتون ریخته شده قسمت مهمی از صبحانه مردم ترکیه را پر میکند.
بهترین و خوشمزه ترین غذاهای ترکیه
پیده Turkish Pide

پیده نام نوعی پیتزا ترکی است که با نانی نازک و مخلفات متنوع در تنورهای زغالی طبخ می گردد. سوسیس ترکی، گوشت ادویه زده و دودی، یا گوشت خرد شده ی بره محبوب ترین ترکیبات هستند. درترکیه رستوران هایی هست که فقط به تهیه این غذا می پردازند.
(lahmacun) مدل ساده تر پیده هست که مخلفات داخل آن با گوشت چرخ شده و سبزیجات پوشیده می شوند. از دیگر غذا ها با پایه های خمیری به بورک میتوان اشاره کرد؛ طعمی بی نظیر و مشابه باقلوا . همچنین یکی دیگر از غذاهای تهیه شده با خمیر گزلمه است که از خمیر درست شده و درون آن با پنیر، گوشت و اسفناج پر و روی گریل پخته شده است.
بهترین و خوشمزه ترین غذاهای ترکیه
گل محمدی

طعم به یاد ماندنی سوغات ترکیه لکوم یا همان باسلوق، رایحه ای شیرین و دلچسب که زمانی در میان آشپزهای عثمانی بسیار محبوبیت و ارزش داشت، اما هم اکنون تنها در برخی از دسرها مانند گولاچ (gullac) به کار می روند . مارمالاد گل محمدی که تهیه شده از برگ های گل محمدی طعم لذیذ در دسرهای ترکی می باشد. برای بازدید از مرکز تولید گل محمدی در ترکیه می توانید به شهرستان اسپارتا در شمال آنتالیا بروید.
بهترین و خوشمزه ترین غذاهای ترکیه
باقلوا baklava

اصالت این شیرینی دلچسب مربوط می شود به آسیای مرکزی و از آنجا در سرتا سر حکومت عثمانی راه پیدا کرد و به محبوبیت رسید و در آخر سر باقلوا قدم به اروپا گذاشت. به گونه ای که نمونه مشابه آن اشترودل را می بینید. امروزه مرکز تهیه باقلوا شهر غازی عینتاپ است که مهارتی طولانی در تهیه باقلوا دارد که از خمیرهای نازک و ورقه ای فیلو تهیه شده و در شیر و عسل غوطه ور شده است.
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.