ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

سفارت‌های ترکیه و آمریکا محدودیت صدور ویزا را لغو کردند

سفارت‌های ترکیه و آمریکا محدودیت صدور ویزا را لغو کردندسفارت‌های آمریکا و ترکیه در آنکارا و واشنگتن اعلام کردند که صدور ویزا را بعد از دو ماه تنش دیپلماتیک میان دو کشور و محدودیت خدمات کنسولی از سر می‌گیرند. سفارت آمریکا در بیانیه‌ای گفت که مقام‌های ترکیه تضمین کرده‌اند که هیچ یک از کارکنان محلی سفارت به خاطر انجام وظایفشان بازداشت نخواهند شد.

دستگیری یکی از کارمندان ترکیه‌ای سفارت آمریکا در ماه اکتبر باعث افزایش تنش میان دو کشور و نهایتا تعلیق صدور ویزا در کنسولگری‌ها شد. این کارمند به اتهام ارتباط با فتح‌الله گولن چهره مخالف دولت ترکیه و ساکن آمریکا، دستگیر شد و همچنان زندانی است. آقای گولن که ترکیه او را مسئول کودتای نافرجام سال ۲۰۱۶ می‌داند و خواهان استردادش از آمریکا است، خود یکی از مهم‌ترین موارد اختلاف و تنش میان دو کشور است.

در ماه نوامبر و حدود یک ماه بعد از اعلام توقف صدور ویزا میان دو کشور، آمریکا اعلام کرد که این خدمات را به صورت محدود از سر می‌گیرد چون ترکیه اطمینان داده که مشغول تحقیقات امنیتی از کارکنان دیگر سفارت نیست.

رد ادعای آمریکا

در واشنگتن هم سفارت ترکیه امروز پنجشنبه ۲۸ دسامبر اعلام کرد که در واکنش به اقدام آمریکا محدودیت‌ها برای صدور ویزای ترکیه را برداشته است.

با وجود این سفارت ترکیه در واشنگتن گفت که ادعای آمریکایی‌ها مبنی بر گرفتن تضمین از آنکارا را درست نمی‌داند و آن را "دادن اطلاعات غلط به مردم آمریکا و ترکیه" توصیف کرد.

سفارت آمریکا هم در بیانیه‌اش گفته است که کماکان از اتهامات علیه کارمندی که دو ماه پیش دستگیر شده و همچنین شهروندان آمریکایی که بر اساس قوانین وضعیت اضطراری در ترکیه دستگیر شده‌اند، نگرانی جدی دارد.

ترکیه از زمان کودتای نافرجام در ژوییه سال ۲۰۱۶ (حدود یک سال و نیم پیش) در وضعیت اضطراری به سر می‌برد و قوانین حال فوق‌العاده در این کشور حاکم است.

رابطه ترکیه و آمریکا به ویژه پس از کودتای نافرجام ژوییه سال ۲۰۱۶ میلادی پرتنش بوده و این تنش‌ها بارها به دلایل مختلف در این مدت اوج گرفته است.
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.