ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×

افزایش چشمگیر درآمد صنعت گردشگری ترکیه در سال 2017

افزایش چشمگیر درآمد صنعت گردشگری ترکیه در سال 2017درآمد صنعت گردشگری ترکیه در سال ۲۰۱۷ میلادی نسبت به سال قبل از آن حدود بیست درصد افزایش داشته و به ۲۶ میلیارد دلار رسیده است. پنج برابر شدن تعداد گردشگران روس در پی کاهش تنش سیاسی میان ترکیه روسیه از دلایل اصلی افزایش درآمد توریسم در ترکیه عنوان شده است.

گزارش وزارت گردشگری ترکیه که امروز چهارشنبه ۳۱ ژانویه (۱۱ بهمن) منتشر شده می‌‎گوید در سال گذشته میلادی بعد از روسیه، بیشترین تعداد توریست از کشورهای آلمان و ایران به ترکیه رفته‌اند. گردشگری یکی از مهم‌ترین منابع درآمد ترکیه است که در حال حاضر با کسری بودجه شدیدی روبرو است.

در سال ۲۰۱۶ تنش دیپلماتیک میان مسکو و آنکارا - بعد از سرنگونی هواپیمای روسی بر فراز سوریه در سال ۲۱۰۵- ضربه سنگینی به صنعت گردشگری ترکیه و در پی آن اقتصاد این کشور وارد کرد.

در آن سال کاهش شدید ورودی گرشگران روس باعث شد درآمد توریسم ترکیه نسبت به سال ۲۰۱۵ هشت میلیارد دلار کمتر شود.

کودتای نافرجام تابستان سال ۲۰۱۶ و پیامدهای امنیتی آن هم ضربه‌ای دیگر به صنعت گردشگری این کشور وارد کرد.
معرفی کامل کشور ترکیه / از مردم، اقتصاد و جمعیت تا شرایط زندگی
افزایش چشمگیر درآمد صنعت گردشگری ترکیه در سال 2017
ارقام تازه موسسه آمار ترکیه نشان می‌دهد که یک سال بعد از این سقوط شدید، توریسم ترکیه دوباره جان گرفته و درآمد آن بیش از چهار میلیارد دلار افزایش داشته است.

در سال ۲۰۱۷ تنها تعداد گردشگران روس با افزایش پنج برابری به ۴.۷۲ میلیون نفر رسیده است.

بر اساس آمار تازه تعداد کل گردشگران خارجی از حدود ۲۸ میلیون نفر در سال ۲۰۱۶ به بیش از ۳۲ میلیون نفر در سال گذشته رسیده است.

بر اساس آمار تازه گردشگران بیش از سه میلیارد دلار خرج خرید کفش و لباس کرده‌اند و حدود ۱.۲ میلیارد دلار هم سوغات و یادگاری خریده‌اند.

به گزارش خبرگزاری رویترز نعمان کورتولموش، وزیر گردشگری درباره چشم‌آنداز سال ۲۰۱۸ گردشگری ترکیه می‌گوید تعداد رزرو آژانس‌های مسافرتی برای ورود گرشگران خارجی امسال ۷۰ درصد بیشتر شده و انتظار می‌رود سال ۲۰۱۸ رکورد تعداد گردشگر خارجی را بشکند.
لیست گرانترین PS5 و XBOX
مشاهده قیمت
با 100,000 تومن طلا بخر!
نمایش قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.