ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

سودان، کنترل یک جزیره را برای مدتی نامحدود به ترکیه واگذار کرد

سودان، کنترل یک جزیره را برای مدتی نامحدود به ترکیه واگذار کردرجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه، سه‌شنبه 26 دسامبر، به جزیره سواکن (Suakin) واقع در ساحل دریای سرخ در شرق سودان رفت و پس از آن در جمع خبرنگاران گفت که عمر البشیر رئیس جمهوری سودان، اداره این جزیره را برای مدت زمان نامحدود، به ترکیه واگذار کرد.

جزیره سواکن (Suakin)، منطقه‌ای تاریخی به شمار می‌آید و پیش‌تر شاهد حضور عثمانی‌ها بود. این جزیره در قرن شانزدهم میلادی به دستور سلطان سلیم اول، به تصرف عثمانی‌ها درآمده بود.سودان، یک جزیره را برای مدتی نامحدود به ترکیه واگذار کرد
جزیره سواکن در ساحل غربی دریای سرخ در شرق سودان واقع شده است. مساحت آن به 20 کیلومتر مربع می‌رسد و 66 متر از سلطح دریا ارتفاع دارد. این جزیره حدود 560 کیلومتر از خارطوم پایتخت سودان فاصله دارد.

در گذشته سواکن، تنها یک جزیره بود، اما به مرور این نام، به یک شهر و اطراف آن هم اطلاق شد، شهری در سودان که هم‌اینک نامش سواکن است. این جزیره در حال حاضر دومین بندر بزرگ سودان است و به میراث تاریخی‌اش شهرت دارد.

نام جزیره سواکن در کتاب‌های جهان‌گردان عرب در دوره قرون وسطی یاد شده است. ابن بطوطه یکی از این جهان‌گردان است. او نوشته که این جزیره گذرگاهی برای فرار بسیاری از شاهزادگان بنی امیه از سرکوب حکومت عباسیان بود.

در قرن شانزدهم میلادی، سلطان سلیم اول عثمانی، این جزیره را تصرف کرد. بدین ترتیب سواکن به پایگاه ناوگان دریایی عثمانی در دریای سرخ تبدیل شد. این بندر اقامتگاه حاکم عثمانی در منطقه جنوب دریای سرخ را هم شامل شد.

دوره حضور عثمانی‌ها در سواکن و سودان، با قتل‌عام‌هایی در حق سودان در آن دوره همراه شد.
معرفی کامل کشور ترکیه / از مردم، اقتصاد و جمعیت تا شرایط زندگی
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.