ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

انتشار جزئیات نفوذ رضا ضراب در دولت ترکیه، همه را حیرت زده کرد!

انتشار جزئیات نفوذ رضا ضراب در دولت ترکیه، همه را حیرت زده کرد!یک بازرس سابق پلیس ترکیه در دادگاهی که به پرونده دور زدن تحریم های ایران موسوم به پرونده ضراب رسیدگی می کند از نفوذ این تاجر ایرانی-ترک در میان مقام های ترکیه صحبت کرده است. به گزارش خبرگزاری رویترز حسین کرکماز در سال ۲۰۱۶ از ترس تلافی جویی دولت ترکیه از این کشور خارج شد.

او روز سه شنبه در دادگاه فدرال در منهتن نیویورک که مهمت هاکان آتیلا، از مدیران بانک عمدتا دولتی "هالک بانک" ترکیه را محاکمه می کند، شهادت داد. آقای آتیلا متهم است با همکاری رضا ضراب در برنامه مخفیانه کمک به ایران برای دور زدن تحریم های آمریکا شرکت کرد.

آقای کرکماز گفت که تحقیق درباره ضراب را در سال ۲۰۱۲ به ظن قاچاق طلا و پولشویی شروع کرد.
زندگینامه (بیوگرافی) رضا ضراب (Reza Zarrab)
براساس این گزارش او به هیات منصفه گفت که تحقیقات بعدا به مقام های دولتی از جمله رجب طیب اردوغان نخست وزیر وقت ترکیه، ظفر چالایان وزیر دارایی وقت و سلیمان اصلان مدیرکل وقت هالک بانک کشیده شد.

آقای اردوغان هرگز رسما متهم نشده و تحقیقات پلیس ترکیه درباره آن معاملات را "کودتای قضایی" توصیف کرده. به علاوه او تحقیقات در آمریکا را دارای انگیزه سیاسی می خواند.

به نوشته رویترز حسین کرکماز شهادت داد که جستجوی خانه سلیمان اصلان در دسامبر ۲۰۱۳ به کشف جعبه های پول نقد که به گفته او رشوه هایی بود که رضا ضراب پرداخته بود منجر شد. آقای ضراب قبلا شهادت داده که به اصلان رشوه داده بود.

او گفت بعد از این جستجوها به واحد دیگری منتقل شد.

حسین کرکماز گفت نفوذ رضا ضراب در میان مقام های ترکیه به حدی بود که توانست ترتیب به تبعید فرستادن رئیس پلیسی را بدهد که دل خوشی از او نداشت.

با این حال آقای کرکماز گفت هرگز شواهدی که نشان دهد آتیلا رشوه گرفته باشد ندیده است.

رضا ضراب که شهروندی ایران و ترکیه را دارد قبلا اقرار به گناه کرده و علیه آتیلا شهادت داده است. او که زمانی از متهمان اصلی این پرونده بود در پی معامله با دادستانی برای تخفیف مجازات در صندلی شاهد نشست.

هالک بانک اتهام دست داشتن در معاملات غیرقانونی را رد کرده و آقای آتیلا هم اعلام بی گناهی کرده است.

به گزارش رویترز آقای کرکماز روز دوشنبه شهادت داد: "من همسر و دخترم را برداشتم و از کشوری که عاشقانه دوست دارم خارج شدم."

او گفت در نهایت با کمک مقام های پلیس در آمریکا به این کشور آمد و نوارهای صوتی و شواهد دیگر را با خود آورد.

در مجموع نه نفر در این پرونده متهم شده اند اما فقط ضراب و آتیلا تحت بازداشت هستند.
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.