ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

ماجرای روستایی در ایتالیا که به پناهجویان شغل و امکانات رفاهی می دهد

ماجرای روستایی در ایتالیا که به پناهجویان شغل و امکانات رفاهی می دهدروستاها و شهرهایی کوچک در جزیره‌ ساردینیا در غرب ایتالیا به استقبال از پناهجویان و مهاجران و حتی کمک برای یافتن شغل و تشکیل خانواده برای آنها تشویق می‌شوند.

روستاهای جزیره بزرگ ساردینیا در دریا مدیترانه در آستانه تبدیل شدن به شهر ارواح هستند. رشد منفی جمعیت و مهاجرت ساکنان روستاها به امید یافتن شغل و زندگی بهتر، این روستاها را خالی از سکنه کرده و حالا خانه‌های خالی این مناطق می‌تواند محل زندگی مهاجران و پناهجویان باشد.

لوئیجی آرو، سیاستمدار چپگرای ساردینیایی و وزیر بهداشت دولت محلی این منطقه پیشنهاد کرده است تا برای مبارزه با رشد منفی جمعیت، این شهرها از پناهجویان و مهاجران استقبال و برای آنان شغل، مکان زندگی و امکانات رفاهی فراهم کنند.

آقای ارو در مصاحبه با نشریه محلی ساردینیا گفت: «برای بازگرداندن زاد و ولد و کاهش چشمگیر جمعیت، ما باید مهاجرت را آسان‌تر کنیم.»

در حالی که حتی سازمان ملل متحد فهرستی از کشورهای نیازمند به رشد جمعیت برای استقبال از مهاجران فراهم کرده است، جناح‌های راستگرای مخالف با این طرح در ایتالیا می‌گویند که چنین سیاستی برای مبارزه با کاهش جمعیت اساسا باعث «جایگزینی قومی» خواهد شد.

پائولو تروزو، سیاستمدار راستگرای ایتالیا، لوئیجی ارو را «نظریه‌پرداز جایگزینی جمعیتی ساردینیا در آینده» خوانده است. سیاستمدار راستگرای دیگری نیز وی را به خیانت به مردم خود متهم کرده است.

پانزده سال پیش روستای تقریبا خالی از سکنه «ریاچه» در ساحل جنوبی ایتالیا نیز در معرض خرابی و فراموشی بود تا اینکه شهردار این شهر طرحی به دولت محلی برای اسکان مهاجران و پناهجویان ارائه کرد. این طرح نه تنها باعث نجات این شهر شد بلکه اقتصادی پر رونق را به ارمغان آورد.

دومینیکو لوچانو، شهردار ریاچه در اینباره گفته بود: «یک حساب و کتاب ساده است ...خانه‌های خالی زیادی بودند و مردم نیازمند به سرپناه هم وجود داشت.»

ایتالیا اولین توقفگاه مهاجرانی است که از راه دریا از شمال آفریقا به قصد زندگی بهتر به اروپا می‌آیند. بسیاری از آنان پیش از این سرمایه خود را برای عبور از دریا و قاچاقچیان انسان هزینه کرده و با رسیدن به این کشور نیاز به کمک‌های حمایتی، اسکان و شغل مناسب دارند.
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.