ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

ولی الله سیف برکنار شد / رئیس جدید بانک مرکزی ایران کیست؟

ولی الله سیف برکنار شد / رئیس جدید بانک مرکزی ایران کیست؟هیات دولت ایران به ریاست حسن روحانی رئیس جمهور در جلسه امروز خود رای به تغییر رئیس کل بانک مرکزی داده است. بر اساس رای هیات دولت ایران، عبدالناصر همتی جانشین ولی الله سیف شده و از این پس رئیس کل بانک مرکزی خواهد بود.

وب سایت رسمی رئیس جمهور ایران می گوید حسن روحانی اعتماد هیات دولت به آقای همتی را تبریک گفته و او را "فردی تحصیل‌کرده، آگاه و دارای تجربیات ارزنده در بانک و بیمه، با نشاط، فعال و دارای روحیه، قوی و خوب و دارای توان" معرفی کرده است. تغییر رئیس کل بانک مرکزی ایران در زمانی انجام می شود که دولت حسن روحانی به دلیل افزایش قیمت بی سابقه ارز و سکه طلا، زیر فشار منتقدان و افکار عمومی قرار دارد. طی این مدت بازاریان در چند شهر از جمله تهران به دلیل بی ثبات اقتصادی، دست به تعطیلی مغازه های خود زدند.
زندگینامه (بیوگرافی) ولی‌الله سیف، رئیس کل بانک مرکزی دولت حسن روحانی
در جریان جلسه امروز هیات دولت از خدمات ولی الله سیف که به مدت ۵ سال رئیس کل بانک مرکزی بود، تشکر شده و رئیس جمهور او را فردی "سالم و ارزشمند" خوانده است.
همتی؛ سه پست مهم در کمتر از یک ماه

عبدالناصر همتی ۶۱ سال سن دارد و تا تیر (یعنی ماه گذشته) رئیس کل بیمه مرکزی ایران بود اما پس از آن یعنی کمتر از چهار هفته اخیر به سمت سفیر ایران در چین منصوب شده بود .

در جریان سخنرانی سه روز پیش آقای روحانی در جمع سفرای ایران، عبدالناصر همتی به عنوان سفیر جمهوری اسلامی ایران در چین حضور داشت.

رسانه های ایران می گویند در زمانی که حسن روحانی دبیر شورای عالی امنیت ملی بود، آقای همتی به مدت پنج سال عضو کمیته اقتصادی این شورا بوده است.

او در زمان آیت الله خمینی معاون سیاسی سازمان صداوسیما (رادیو و تلویزیون رسمی) بود، در زمان ریاست جمهوری اکبر هاشمی رفسنجانی از سال ۱۳۷۳ رئیس کل بیمه مرکزی شد و این سمت را تا پایان دوره ریاست جمهوری محمد خاتمی حفظ کرد.

یک سال پس از روی کار آمدن محمود احمدی نژاد، آقای همتی مدیرعامل بانک سینا شد و تا پیروزی حسن روحانی در انتخابات در این سمت باقی ماند.

او در زمان ریاست جمهوری آقای روحانی تا پیش از انتصاب امروزش به ریاست کل بانک مرکزی، به مدت سه سال مدیرعامل بانک ملی بزرگترین بانک ایرانی شد و دو سال رئیس کل بیمه مرکزی و چند هفته سفیر ایران در چین بود.
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.