ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

بانک مرکزی : ثبات در بازار ارز از دستاوردهای دولت حسن روحانی است!

بانک مرکزی : ثبات در بازار ارز از دستاوردهای دولت حسن روحانی است!بانک مرکزی ایران سیاست‌های جدیدی برای کنترل بازار ارز اعلام کرده و "آرامش در اقتصاد" و "ثبات در بازار ارز" را از دستاوردهای دولت حسن روحانی دانسته است. افزایش نرخ ارز در روزهای گذشته که باعث شد دلار تا مرز ۵ هزار تومان برود باعث بروز نگرانی‌هایی میان مردم و فعالان اقتصادی شد.

بانک مرکزی در اطلاعیه‌ای، اختلال اخیر در بازار ارز و افزایش "غیرمنتظره" قیمت ارزهای خارجی را "عمدتا متاثر از بداخلاقی‌ها، سیاسی‌کاری‌ها و القائات خارجی و عملیات سوداگرانه داخلی" دانسته و گفته است این بانک نگرانی‌های مردم ایران را "درک می‌کند."

بانک مرکزی گفته است از امکانات خود برای خروج از وضع فعلی و برگرداندن آرامش به بازار استفاده خواهد کرد.

پلیس تهران روز گذشته ۹۰ دلال ارز را بازداشت و ۱۰ صرافی را مهر و موم کرد. ۷۵۵ حساب بانکی متعلق به دلالان ارز هم مسدود شده است.

بانک مرکزی ایران گفته است برای اطمینان دادن به فعالان بازار، تدابیری اتخاذ کرده است.

این بانک گفته است انتشار گواهی سپرده ریالی، انتشار گواهی سپرده ریالی مبتنی بر ارز و پیش فروش سکه بهارآزادی سه سیاست این بانک برای کنترل بازار ارز است.

به گفته بانک مرکزی، گواهی سپرده ریالی با نرخ سود ۲۰ درصد از ٢٨ بهمن برای دو هفته به فروش خواهد رسید.

بانک‌ها برای جذب منابع کوتاه مدت، اقدام به انتشار گواهی سپرده سرمایه‌گذاری می‌کنند و خریداران، پس از تهیه این سپرده‌ها سود دریافت می‌کنند.

رئیس بانک مرکزی اخیرا از مردم ایران خواسته بود پول‌های خود را در بانک‌ها سپرده‌گذاری کنند و نقدینگی خود را به ارز تبدیل نکنند چون "سود حاصل از سپرده‌گذاری بیشتر است."
تاریخچه پیدایش بانک‌ها
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.