ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

تاریخچه تصویری شرکت خودروسازی بی ام و (BMW)

تاریخچه تصویری شرکت خودروسازی بی ام و (BMW)بِ‌اِم‌وِ (به آلمانی: BMW) که کوتاه‌شدهٔ عبارتِ «بایِریشه موتورن وِرکه» (به آلمانی: Bayerische Motoren Werke) است به‌معنای صنایع موتوریِ بایرن است، یک شرکت خودروساز آلمانی است، که از تولیدکنندگان به‌نام خودروهای لوکس و موتورسیکلت در جهان به‌شمار می‌آید. دفتر مرکزی این شرکت در شهر مونیخ قرار دارد.
تبلیغ بسیار تماشایی بی ام و آی 3 جدید + آلبوم عکس و قیمت روز
شرکت ب‌اِم‌وِ در سال ۱۹۱۶ توسط فرانتس یوزف پوپ تأسیس شد. این شرکت هم‌اکنون مالک شرکت‌های رولز-رویس موتور کارز و مینی است. در سال ۲۰۱۵ ب‌ام‌و بیش از دو میلیون و چهارصدهزار دستگاه وسیلهٔ نقلیه تولید کرد.
bmw
امروزه اکثریت سهام بِ‌اِم‌وِ در اختیار خانوادهٔ کوانْدْت قرار دارد (اشتفان کواندت ۲۹٪، و سوزان کوانْدْت کلاتن ۲۱٪). حدود نیمی از سهام این شرکت نیز در بازار بورس فرانکفورت در دسترس عموم سهامداران است.

شرکت آلمانی ب ام و فعالیت‌های تولیدی خود را با ساخت ملخ و موتورهای هواپیما آغاز کرد و در گذر زمان به یکی از معروف‌ترین شرکت‌های خودروسازی جهان بدل شد. ب ام و سال 2016 یکصدمین سالگرد تولدش را جشن گرفته است.تاریخچه تصویری شرکت خودروسازی بی ام و (BMW)
سمبل آبی‌سفید

علامت سفید‌آبی که امروزه زینت‌بخش خودروها و محصولات ب ام است، یادآور نخستین سال‌های فعالیت این شرکت است. ۱۰۰ سال پیش در روز هفتم ماه مارس ۱۹۱۶ "کارخانه هواپیماسازی بایرن" تأسیس شد. نام این شرکت پس از مدتی به "کارخانه موتورسازی بایرن" (Bayrische Motorwerke) تغییر یافت. علامت این شرکت نیز تداعی‌کننده ملخ هواپیماست.
تاریخچه تصویری شرکت خودروسازی بی ام و (BMW)
موتورسیکلت‌سازی

در پائیز سال ۱۹۳۲ بود که شرکت ب ام و نخستین موتورسیکلت خود را عرضه کرد. این موتورسیکلت که "آر ۳۲" نام داشت، در نمایشگاه خودرو در برلین به نمایش گذاشته شد. فروش درخور توجه و نیز موفقیت‌های ورزشی که با این موتورسیکلت حاصل شد، نمایانگر محبوبیت آن بود و نشان داد که ب ام و توانمندی این شرکت فقط به ساخت موتور هواپیما محدود نیست. موتورهای دو سیلندری هنوز هم نقشی مهم در تولیدات ب ام و بازی می‌کند.
تاریخچه تصویری شرکت خودروسازی بی ام و (BMW)
نخستین خودرو

شرکت ب ام و در سال ۱۹۲۸ این فرصت را یافت که کارخانه اتومبیل‌سازی در شهر آیزناخ را خریداری کند. ب ام و در نخستین مرحله اجازه مونتاژ یک خودروی کوچک انگلیسی را که در آنجا تولید می‌شد، کسب کرد و در سال ۱۹۳۲ نیز عرضه خودروی تولیدی خود را آغاز کرد، از جمله خودروی مدل ۳۰۳.
تاریخچه تصویری شرکت خودروسازی بی ام و (BMW)
تسلیحات هوایی

شرکت ب ام و در آغاز فعالیتش تولیدکننده ملخ و موتورهای هواپیما بود و در دوران جنگ‌های جهانی اول و دوم نیز موتورهای مورد نیاز برای هواپیماهای جنگنده را می‌ساخت در خلال جنگ جهانی دوم ۲۵ هزار اسیر اردوگاه‌های کار و اردوگاه‌های مرگ یهودیان در این شرکت به بیگاری گرفته شدند. در این میان اما شرکت ب ام و به این بخش سیاه از تاریخ خود اعتراف کرده و به قربانیان و بازماندگان غرامت پرداخته است.
تاریخچه تصویری شرکت خودروسازی بی ام و (BMW)
فصلی تازه در مونیخ

ب ام و پس از پایان جنگ جهانی دوم در سال ۱۹۴۵ کارخانه‌ی خود در آیزناخ را که از مناطق تحت کنترل شوروی سابق محسوب می‌شد، از دست داد. این شرکت سپس فعالیت‌های خود را به مونیخ منتقل کرد و دست به تولید موتورسیکلت زد. از سال ۱۹۵۲ نیز بار دیگر اتومبیل‌های لوکس ب ام او روانه بازار شدند. یکی از این محصولات لوکس خودروی مدل ۵۰۱ بود که موتوری شش سیلندری داشت و به "فرشته باروک" مشهور بود.
تاریخچه تصویری شرکت خودروسازی بی ام و (BMW)
خودروی "نُقلی"

تولید خودروهای لوکس چنان هزینه‌بر بود که ب ام و با فروش هر دستگاه اتومبیل ۴ هزار مارک ضرر می‌کرد. ب ام و کوشید با تولید و عرضه خودروی کوچک "ایزتا" در مسیری صعودی قدم بگذارد، اما این اقدام نیز نتوانست زیان‌ها و بحران مالی ب ام و را کاملا برطرف سازد.
تاریخچه تصویری شرکت خودروسازی بی ام و (BMW)
وارثان

ب ام و در سال ۱۹۵۹ در آستانه ورشکستگی قرار داشت و نزدیک بود که شرکت دایملر ب ام را به تصاحب خود درآورد. در آن زمان اما کارخانه‌داری به نام هربرت کوانت ب ام و را خریداری کرد و با ورود او بود که سیر صعودی و موفقیت‌آمیز این شرکت آغاز شد. اشتفان کوانت و سوزانه کلاتن (در تصویر در کنار مادرشان) وارثان این کارخانه‌دار هستند و با هم ۴۷ درصد از سهام شرکت ب ام و (به ارزش ۳۰ میلیارد یورو) را در دست دارند.
تاریخچه تصویری شرکت خودروسازی بی ام و (BMW)
نوآوری

ب ام و در سال ۱۹۶۱خودروی مدل ۱۵۰۰ را ارائه کرد که اتومبیلی مدل متوسط محسوب می‌شد و برای قشر گسترده‌ای تولید شده بود. به مرور زمان مدل‌های ۱۶۰۰، ۱۸۰۰ و ۲۰۰۰ نیز به محصولات ب ام و افزوده شد. این شرکت چند سال بعد با عرضه مدل‌های ۱۶۰۲، ۱۸۰۲ و ۲۰۰۲ نیز موفقیت‌های دیگری را جشن گرفت.
تاریخچه تصویری شرکت خودروسازی بی ام و (BMW)
مدل‌های سری ۳

خودروهای سری ۳ تا به امروز پرفروش‌ترین مدل‌های شرکت ب ام و محسوب می‌شوند. آغاز تولید خودروهای این سری به سال ۱۹۷۵ برمی‌گردد و تا کنون شش نسل نوسازی و تولید را پشت سرگذاشته است. ۲۵ درصد فروش خودروهای ب ام و به سری ۳ اختصاص دارد.
تاریخچه تصویری شرکت خودروسازی بی ام و (BMW)
مرکز ب ام و

در سال ۱۹۷۳ مرکز جدید ب ام در مونیخ افتتاح شد که ساختمان مرکزی آن به شکل موتور چهار سیلندر است و یکی از نمادهای معروف شهر مونیخ محسوب می‌شود. ب ام و به ویژه در دهه هفتاد و هشتاد میلادی به یکی از پردرآمدترین شرکت‌های خوردوسازی بدل شد. این شرکت در حال حاضر ۲۵ کارخانه تولید در ۱۴ کشور جهان دارد و شمار کارکنان آن نیز بر ۱۰۰ هزار نفر بالغ می‌شود.
تاریخچه تصویری شرکت خودروسازی بی ام و (BMW)
مینی

ب ام و که همواره در فکر گسترش بوده، در سال ۱۹۹۴ شرکت بریتانیایی "روور" را خریداری کرد و با توجه به زیان‌های حاصله، آن را در سال ۲۰۰۰ فروخت. ب ام و اما تنها مارک "مینی" را حفظ کرد. خودروهای مینی از سال ۲۰۰۱ به محبوبیتی دورازانتظار دست یافتند و در عرض سال‌های گذشته مدل‌های گوناگونی از این خودرو تحت نظارت و مدیریت ب ام و راهی بازار شده است.
تاریخچه تصویری شرکت خودروسازی بی ام و (BMW)
خودروی برقی

شرکت ب ام و علیرغم فروش گسترده خودروهای دیزلی و بنزینی از نوآوری نیز غافل نبوده است. خودروی برقی i3 که بدنه آن از کربن ساخته شده و از کیفیت درخورتوجه‌ای برخوردار است، به مرحله تولید رسید. به ویژه در شهر‌هایی چون لندن، پکن و اسلو که ورود خودروهای مجهز به موتورهای احتراقی به آنجا دشوار است، می‌توان از این خودروی برقی سود جست که البته قیمت آن‌ها چندان ارزان نیست.
تاریخچه تصویری شرکت خودروسازی بی ام و (BMW)
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.