ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×

واکنش دولت به آشفتگی در بازار خودرو / چرا خودرو روزانه گران می شود؟

واکنش دولت به آشفتگی در بازار خودرو / چرا خودرو روزانه گران می شود؟محمد شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران با بی‌تاثیر خواندن خروج آمریکا از برجام بر اقتصاد ایران گفت:‌ از روزی که سیاست‌های اقتصاد مقاومتی توسط رهبر معظم انقلاب مطرح شد نگاه درون زا به توانایی های داخلی در اقتصاد کشور شکل گرفته است. بر همین اساس امروز در بخش قابل توجهی از تولید به هیچ وجه به فضای بیرونی نیاز نداریم و توانمندی های داخل کشور برای رفع احتیاج ها کافی است. البته ممکن است در برخی از شاخه های صنعتی که با دنیا تبادلاتی داریم با مشکلات اندکی مواجه شویم.

وی با بیان اینکه اقتصاد ایران با توپ و تشرهای توخالی این و آن ضربه‌ای نمی‌پذیرد، به نقش صداوسیما در حمایت از کالای ایرانی اشاره کرد و افزود: انتظار ما به عنوان متولی تولید این است که تبلیغات کالاهای ایرانی در وقت‌های مناسب در برنامه‌های پربیننده تلویزیون تا جایی که امکان دارد به صورت رایگان و یا با حداقل هزینه ها باشد؛ توجه به این مساله یکی از ضرورت‌هاست.

شریعتمداری ادامه داد: از صداوسیما انتظار می رود پشرفت های مهم در عرصه فناوری های بالا بویژه در حوزه طراحی و مهندسی و ساخت و تولید را به مردم منعکس کنند. اینکه یک کشور بتواند در مدت پنج سال 80 میلیون تن ظرفیت خود را در زنجیره تولید فولاد افزایش دهد و به سقف 200 میلیون تن برسد و همزمان 110 میلیون تن ظرفیت در حال اجرا با پیشرفت بالای 60 درصد داشته باشد، یعنی از نظر صنایع پایه، زنده است.

وزیر صنعت در خصوص افزایش قیمت‌ خودرو و اعتراض نمایندگان مجلس به این گرانی اظهار داشت: خودروسازان داخلی فقط مجاز به افزایش قیمت تا مرز تورم انتظاری (9.6 درصد) با رعایت ضوابط سازمان حمایت هستند. اگر تخلفی در این مورد توسط نمایندگان مجاز شرکت‌های خودروسازان مهم گزارش شود، سازمان‌های نظارتی برخورد جدی خواهد کرد. البته افزایشی که اشاره شد به دلیل افزایش قیمت فولاد، محصولات پتروشیمی و آلومینیوم، قیمت تمام شده برخی از مواد مصرفی در تولید و ساخت قطعات داخلی است.

وی خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنیم خودروسازان سود خود را با افزایش بهره‌وری تامین کنند و با حمایت بیشتر از نوسازی صنعتی، قیمت تمام شده تولید در فعالیت‌های قطعه سازی به حداقل برسد.
لیست گرانترین PS5 و XBOX
مشاهده قیمت
با 100,000 تومن طلا بخر!
نمایش قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.