ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

تولید خودروهای جدید فولکس واگن و اشکودا در ایران

تولید خودروهای جدید فولکس واگن و اشکودا در ایرانخودرو ساز اسپانیایی سئات که زیر مجموعه گروه فولکس واگن محسوب می شود برای اولین بار به صورت رسمی وارد بازار ایران خواهد شد.

گروه فولکس واگن مدتی است در حال بررسی بازار ایران است و از میان خودرو سازان این گروه خودروسازی، فولکس واگن و اشکودا به دنبال تولید خودرو در ایران و سئات قصد واردات خودرو به ایران را دارد.

بسیاری از محصولات گروه فولکس واگن از پلت فرم مشترکی استفاده می کنند اما با طراحی بدنه و برند‌های مختلف عرضه می شوند . در میان محصولات این گروه سه شرکت فولکس واگن ، اشکودا و سئات بیشترین شباهت‌های پلت فرمی را دارند.

شرکت سئات در سال ۱۹۵۰ توسط انستیتوی ملی صنعت اسپانیا و با کمک شرکت فیات ایتالیا تاسیس شد. این شرکت که در نزدیکی بارسلون قرار دارد در سال ۱۹۸۶ زیر مجموعه شرکت فولکس واگن شد. هم اکنون سئات لئون از اصلی‌ترین محصولات این شرکت است که پلت فروم مشترکی با فولکس واگن گلف دارد و در اروپا دارای فروش خوبی است.

سئات ایبیزا یکی دیگر از محصولات مهم در تاریخ این شرکت محسوب می شود که هم اکنون پلت فرم مشترکی با فولکس پولو دارد.

شرکت معین موتور که پیش از تحریم‌ها نمانیده شرکت پورشه در ایران بود نمایندگی این شرکت اسپانیایی را بر عهده گرفته است.

سئات در اروپا خودرویی اقتصادی و برای اقشار متوسط جامعه محسوب می شود اما با توجه به تعرفه واردات خودرو و سود وارد کننده و هزینه حمل، قیمت این خودرو حداقل ۷۰ درصد گران تر از اروپا خواهد شد . برای همین بنظر می رسد یک خودرو ۱۵ هزار یورویی این شرکت در ایران قیمتی بیش از ۲۵ هزار یورو ( بیش از ۱۰۰ میلیون تومان ) پیدا کند با این قیمت خودرو اقشار متوسط اروپا در ایران تبدیل به خودرو قشر مرفه جامعه می شود.

شرکت معین موتور در گذشته یکی از بهترین نمایندگان پورشه در جهان بود این شرکت استاندارد‌های پورشه را در ایران اجرا کرد و در دوران محمود احمدی نژاد با رشد در آمد نفتی ایران و افزایش ثروتمندان در ایران توانسته بود یکی از پر فروش‌ترین نمایندگی‌های پورشه در خاورمیانه باشد . به عنوان مثال از پانامرا اس ادیشن خاورمیانه که تنها از آن ۶۶ دستگاه تولید شده بود ۱۲ دستگاه در ایران بفروش رفت.

شرکت معین موتور اعلام کرده است خودروهای بنزینی شرکت سئات که حجم موتور آنها کمتر از دو هزار سی سی است وارد بازار ایران خواهد شد. این شرکت بازه قیمتی محصولات سئات در ایران را بین ۸۰ تا ۲۵۰ میلیون تومان عنوان کرده است.

پیش از اینکه اسم سئات به عنوان وارد کننده خودرو به ایران مطرح شود برخی تحلیگران،محصولات این شرکت را به دلیل قیمت مناسبشان در اروپا گزینه مناسبی برای تولید در ایران می دانستند.

پس از توافق هسته ای ابتدا شرکت فولکس واگن و شرکت اشکودا برای تولید محصولاتشان با ایران خودرو مذاکره کردند. شرکت فولکس واگن در نهایت گروه صنعتی ماموت را به عنوان همکار خود در ایران برای تولید خودرو انتخاب کرد و طبق گزارش ها،شرکت اشکودا هم برای تولید و واردات محصولاتش هم اکنون در حال مذاکره با خانواده گرامی است.

این خانواده از اصلی ترین قدرت های واردات خودرو در ایران محسوب می شوند و با واردات محصولات کیا و هیوندایی تقریبا بیش از نیمی از بازار خودورهای وارداتی ایران را در دست دارند. این خانواده پر نفوذ همچنین قصد دارند برند لوکس گروه فولکس واگن یعنی آئودی را هم وارد ایران کنند .جگوار و لندروور از دیگر برند هایی است که بزودی توسط این خانواده به ایران وارد خواهد شد.

شرکت فولکس واگن هم با گروه صنعتی ماموت برای تولید و واردات محصولاتش به نتیجه نهایی رسیده است.

به همین منظور شرکت «ماموت خودرو» برای تولید خودروهای سواری شرکت آلمانی «فولکس واگن» در ایران به ثبت رسیده است و یکی از اولین محصولات فولکس واگن برای بازار ایران، فولکس واگن «پولو» خواهد بود.

بر این اساس شرکت مربوطه در اصل نمایندگی فولکس واگن آلمان را در ایران بر عهده داشته و می‌تواند نسبت به واردات و تولید برخی محصولات این شرکت اقدام کند. طبق اعلام «دبیرخانه هیئت عالی نظارت بر سازمان‌های صنفی کشور»، شرکت «ماموت خودرو» به عنوان شرکتی که قرار است امور مربوط به حضور فولکس واگن در ایران را پیگیری کند، به ثبت رسیده است.

ماموت یکی از شرکت‌های مشهور بخش‌ خصوصی خودروسازی ایران به شمار می‌رود و در حال حاضر با شرکت شرکت «اسکانیا» همکاری مشترک دارد.

گروه صنعتی ماموت هم‌اکنون به تولید کامیون‌ها و تریلرهای اسکانیا مشغول است. نشان سوئدی اسکانیا زیر مجموعه شرکت فولکس واگن است و پس از رفع تحریم‌ها فعالیت خود را در ایران افزایش داده است.

شرکت سوئدی اسکانیا که زیر مجموعه گروه فولکس واگن محسوب می شود برنامه گسترده‌ای جهت سرمایه گذاری برای تولید کامیون و اتوبوس در ایران دارد.
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.