ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×

آلبوم عکس مرسدس یونیماگ قدرتمندترین ماشین آفرود جهان

آلبوم عکس مرسدس یونیماگ قدرتمندترین ماشین آفرود جهانیونیماگ نام نوعی از کامیون‌های کوچک چندمنظوره و چهار چرخ محرک ساخت شرکت مرسدس بنز آلمان است. کامیون‌های یونیماگ در آغاز توسط شرکت بوهرینگر تولید می‌شدند.
آلبوم عکس زیباترین کامیون های جهان
بزرگترین و غول پیکرترین کامیون های جهان + تصاویر
نام یونیماگ کوتاه‌شدهٔ اول واژه‌های آلمانی "وتور همه‌کاره" است. این کامیون‌ها امروزه تحت نام تجاری مرسدس بنز فروخته می‌شوند.

طرح این کامیون‌ها به سال‌های اولیه پس از جنگ جهانی دوم برمی‌گردد. یونیماگ‌ها در آغاز به عنوان خودروی کم‌سرعت کشاورزی جهت جابه‌جایی ابزارهای کشاورزی ساخته شدند. شاسی بلند و نرمش‌پذیر یونیماگ باعث شده تا برای راندن در زمین‌های ناهموار مناسب باشد.

مرسدس بنز یونیماگ احتمالاً تواناترین ماشین آفرودی است که تاکنون ساخته شده است. وسیله‌ای که تاکنون تعداد بی‌شماری از آن در سراسر دنیا فروخته شده است. زندگی یونیماگ بیش از 70 سال پیش به‌عنوان یک تراکتور در آلمان آغاز شد و توانست به روند بازسازی آلمان ویران‌شده در جنگ سرعت بخشد.
آلبوم عکس
MERCEDES UNIMOG :
mercedes unimog #7
Unimog Zetros rally Poland
Unimog in the 2006 Dakar Rally
mercedes unimog #5
Mercedes-Benz Unimog #4
mercedes unimog #2
ادامه
«آلبرت فردریش» یکی از مهندسین دایملر در اکتبر سال 1944 شروع به توسعهٔ یونیماگ نمود یعنی زمانی که نیروهای متفقین آلمان را اشغال کردند. نقشه‌های ساخت یونیماگ به‌سرعت تکمیل شد و تنها سه ماه بعد، جنگ جهانی دوم در اروپا پایان یافت. در آن سال‌ها آلمان تا حد زیادی خسارت دیده و ویران شده بود به همین دلیل نیاز به یک وسیلهٔ نقلیهٔ کشاورزی جهت بهبود بازدهی مزارع و جنگل‌ها شدیداً احساس می‌شد تا آلمان بتواند مجدداً روی پای خود بایستد.

بااین‌حال هنگامی‌که نقشه‌های یونیماگ به هیئت‌مدیرهٔ دایملر نشان داده شد، با بی‌علاقگی آن‌ها روبرو گردید؛ اما فردریش آن‌ها را به نیروهای اشغالگر نشان داد و سرانجام توانست اجازهٔ ساخت پروتوتایپ‌های اولیه را کسب کند. بدین ترتیب نهایتاً در 9 اکتبر 1946 اولین پروتوتایپ یونیماگ با نام پروتوتایپ 1 ساخته شد. این نمونه چیزی بیشتر از یک شاسی تقریباً لخت نبود که جهت حمل چوب طراحی شده بود.

روش خلاقانه‌ای که در یونیماگ بکار رفته بود این بود که موتور و گیربکس در سمت راست مرکز وسیله نصب شده بودند. این یعنی میل‌گاردان از سمت راست شاسی به سمت راست محور می‌رسید که این امر در توانایی‌های آفرود یونیماگ بسیار مؤثر بود. به همین دلیل از این طرح هنوز استفاده می‌شود.

سرانجام تولید یونیماگ در سال 1947 آغاز شد. اولین نمونه‌ای تولیدی یونیماگ مجهز به یک پیشرانهٔ دیزل با 25 اسب بخار قدرت بود که حداکثر سرعت 50 کیلومتر در ساعت را برای آن فراهم می‌کرد. نیروی موتور به هر چهارچرخ انتقال میافت و در جلو و عقب مجهز به قفل دیفرانسیل بود. برای نمونه‌های تولیدی برخلاف پروتوتایپ‌ها یک کابین بسته طراحی شد که ظرفیت دو نفر را داشت. همهٔ این موارد مرسدس بنز یونیماگ را تبدیل به یک تراکتور فوق‌العاده کرده بود.

مهمترین شاخصه این کامیون مسطح ماندن اتاق آن در ناهمواری هاست. به طوری که اگر در هر نوع ناهمواری قرار گیرد تنها چرخهایش جابجا می شوند و کمک فنرهای خاص آن اتاق را صاف نگاه می دارند. در نا همواری‌های شدید نیز این فنرهای خاص باعث جلوگیری از بلند شدن چرخ از روی زمین و از دست دادن ایستایی کامیون می شود.

در آن زمان بیش از 400 هزار دستگاه یونیماگ ساخته شد و با بیش از 30 ترکیب مختلف احتمالاً به معنای واقعی کلمه برای هر کار قابل‌تصوری مورداستفاده قرار گرفت. بدین ترتیب یونیماگ تبدیل به وسیله‌ای جاودانه شد که تولید آن همچنان ادامه دارد و مرسدس آن‌را در انواع مختلفی تولید می‌کند. البته کم‌کم یونیماگ از حال تراکتور خارج شده و بیشتر به یک کامیون همه‌کاره تبدیل گردید. به‌زودی این آفرودر خارق‌العادهٔ آلمانی هفتادساله می‌شود. خودرویی که در طول این سال‌ها تغییرات فراوانی را تجربه کرده و در نسل‌ها و انواع گوناگونی ساخت شده است. جهت سپاس از هفتاد سال خدمت یونیماگ به انسان‌های سراسر جهان تنها می‌توانیم بگوییم: «یونیماگ تولد هفتادسالگی‌ات مبارک».
لیست گرانترین PS5 و XBOX
مشاهده قیمت
با 100,000 تومن طلا بخر!
نمایش قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.