ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

خودروهای لوکس 2500 سی‌سی آماده ورود به جاده های ایران می شوند

خودروهای لوکس 2500 سی‌سی آماده ورود به جاده های ایران می شوندبا تغییر قانون واردات خودرو در ایران، خودروهای بالای ۲۵۰۰ سی سی هم حق ورود به ایران را پیدا خواهند کرد.

بر اساس قوانین جدید واردات خودرو از این پس، تنها نمایندگی‌های رسمی ‌خودروسازان خارجی امکان ثبت سفارش خودرو و واردات دارند و امکان واردات توسط غیر نمایندگی‌ها به‌طور کامل حذف خواهد شد.

از طرف دیگر تمامی ‌خودروهای بالاتر از ۳۰ هزار دلار /2,010,000,000 تومان (قیمت تبدیل شده) مشمول افزایش حقوق ورودی خواهند بود.

ممنوعیت واردات خودروهای لوکس و با حجم موتور بالای ۲۵۰۰ سی سی به ایران هم لغو خواهد شد. با تغییر این قانون پس از چند سال ممنوعیت دوباره امکان واردات خودروهای سو‍پر اسپرت و بسیار لوکس مانند پورشه و مازارتی به ایران ایجاد می‌شود.

حقوق ورودی خودروهای وارداتی هم بر اساس دستورالعمل جدید، متناسب با ارزش خودرو از سوی واردکنندگان پرداخت می‌شود.

بر این اساس خودروهایی با قیمت ۳۰ تا ۴۰ هزار دلار ۳۰ درصد، خودروهای بین ۴۰ تا ۵۰ هزار دلار، ۵۰ درصد، خودروهای بین ۵۰ تا ۶۰ هزار دلار ۷۵ درصد و خودورهایی با قیمت بالای ۶۰ هزار دلار ۱۰۰ درصد تعرفه برای واردات پرداخت خواهند کرد. در قوانین جدید واردات، خودروهای برقی و هیبریدی از دادن تعرفه معاف خواهند بود.

هم‌اکنون بیش از ۷۰۰۰ دستگاه خودرو بدون تأییدیه‌‌ ثبت سفارش، در گمرک ایران بلاتکلیف هستند که پس از ابلاغ و اجرایی شدن دستورالعمل جدید واردات خودرو، صاحبان این خودروها که علت اصلی عدم ترخیص آن‌ها نداشتن برگ ثبت سفارش خودرو است؛ قادر خواهند بود با اخذ برگه ثبت سفارش خودرو از وزارت صنعت، معدن و تجارت و همچنین عقد قرارداد رسمی ‌با نمایندگان رسمی، نسبت به ترخیص خودروی وارداتی خود اقدام کنند.

در سال ۹۵ در مجموع با توجه به هزینه‌هایی مانند حمل، تعرفه و مالیات‌های مختلف هر خودرو وارداتی ۷۰ درصد گران‌تر از بازار جهانی در ایران عرضه می‌شدند البته این عدد با توجه به سود‌های مختلف شرکت‌های وارد کننده یا دلال‌های بازار ممکن است بیشتر هم بوده باشد.

شاید عجیب باشد اما در خیابان‌های تهران و برخی از شهرهای دیگر ایران مثل تبریز بیشتر از بسیاری از شهرها در اروپا می‌توان خودرو لوکس دید، خودروهایی که قیمتی بیش از دو برابر قیمت جهانی دارند.

حتی در مواردی این قیمت‌ها به طور سر سام آوری چندین برابر قیمت‌های آنها در بازارهای جهانی است.

به عنوان نمونه در سال ۹۵ مرسدس اس ۵۰۰ در بازار ایران دو میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان معامله می‌شد یا مثلا بِ‌اِم‌وِ ام۶ بیش از دو میلیارد تومان قیمت داشت.

بسیاری از کارشناسان اعتقاد دارند افزایش «ثروتمندان واسطه‌گر» در ایران یکی از عوامل میل شدید برای خرید خودروهای لوکس در شرایط سخت اقتصادی کنونی است؛ در حالی که «ثروتمندان مولد» زیر فشار هستند «ثروتمندان واسطه‌گر» وضعیت مناسبی دارند و پول خود را برای خرید خودروهای لوکسی خرج می‌کنند که خود آن‌ها هم حالت سرمایه دارد و پس از مدتی حتی با وجود استفاده، قیمتشان ممکن است افزایش یابد.

به‌نظر می‌رسد با تغییر قوانین در زمینه واردات خودرو، بازار خودروی ایران در بخش بالا دستی دچار یک تحول اساسی شود. هم اکنون بازار خودروهای زیر ۱۰۰ میلیون تومان اکثرا در دست تولیدکنندگان داخلی و بازار بالای ۱۰۰ میلیون تومان اکثرا در دست وارد کنندگان خودرو است. در سال ۹۵ سه خودرو کیا سراتو ، رنو فلوئنس و تویوتا کرولا بیشترین میزان فروش در زمینه خودروهای وارداتی را به خود اختصاص داده بودند.

آمار گمرک ایران نشان می‌دهد در ۱۲ ماهه سال ۱۳۹۵بیش از ۶۲ هزار خودرو سواری با ارزبری بیش از یک میلیارد ۵۰۰ میلیون دلار وارد ایران شده است. بر اساس اطلاعات گمرک واردات وسایل نقلیه موتوری با حجم سیلندر ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ سی‌سی به ارزش ۸۹۳ میلیون دلار در رتبه سوم و بعد از آن قطعات منفصله برای تولید خودروی سواری به ارزش ۷۸۲ میلیون دلار بوده است.

شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.