ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

ایران‌خودرو سالیانه همچنان ضرر می دهد! + توقف کامل تولید ام‌وی‌ام 110 و لیفان 820

ایران‌خودرو سالیانه همچنان ضرر می دهد! + توقف کامل تولید ام‌وی‌ام 110 و لیفان 820ضرر کارخانه ایران‌خودرو در نیمسال اول سال ۹۵ به رقم ۴ هزار میلیارد تومان رسید.

این رقم به این معناست که شرکت ایران خودرو در سال مالی قبل در نیمسال اول ۴۶۳ ریال زیان به ازای هر سهم ساخته است که این رقم در پایان دوره ۱۲ ماهه به ۷۸۱ ریال خواهد رسید.

شرکت‌های ایران خودرو و سایپا در سال مالی قبل دست‌کم ۲ هزار میلیارد تومان به‌دلیل دریافت وام به سامانه بانکی پرداخت کرده‌اند و این رقم همچنان و برای سال مالی جاری در حال افزایش است.

خودروسازها در واقع برای جبران کسری سرمایه در گردش به ناچار از بانک‌ها با بهره‌های بالا وام می‌گیرند تا بتوانند به حیات خود ادامه دهند. این وام‌ها خودروسازان ایرانی را عملاً به برده بانک‌ها تبدیل کرده چنان که ایران‌خودرو در نیمه نخست پارسال هم ۹۸۰ میلیارد تومان و سایپا ۷۷۰ میلیارد تومان سود به نظام بانکی پرداخت کرده بودند.

همچنین این ارقام نشان می‌دهد رویه پرداخت سود کارخانجات اتومبیل سازی به نظام بانکی نه‌تنها متوقف نشده بلکه همچنان رو به افزایش است زیرا بر اساس آمار موجود مقدار بازپرداخت‌های شرکت ایران خودرو به نظام بانکی در سال ۹۵ نسبت به سال ۹۴ دست ۳۶ درصد افزایش یافته است.

این در حالیست که حاشیه سود شرکت‌های اتومبیل سازی در سال‌های گذشته بسیار اندک بوده و حتی در برخی سال‌ها به ۳ تا ۴ درصد هم رسیده و به یک معضل بزرگ برای اتومبیل سازی ایران تبدیل شده است که در نهایت زیان آن را مشتری از جیب خود می‌پردازد چرا که پرداخت بهره‌های سنگین به نظام بانکی هزینه تمام‌شده تولید را هم افزایش می‌دهد.

این مسئله در کنار مشکلاتی که تحریم‌های اقتصادی برای صنعت اتومبیل سازی ایران ایجاد کرده، از جمله به روز نشدن دستگاه‌ها و تجهیزات و عدم امکان واردات قطعات و مواد اولیه مورد نیاز، این صنعت را با رکود شدید مواجه کرده که به حدی جدی است که به دلیل عدم تقاضای مردم از خرید برخی اتومبیل های صفر، فروش آنها دچار مشکل شده به طوری که تولید دو نوع اتومبیل اصلا متوقف شده است.

در فروردین‌ماه ۹۶ تولید ام‌وی‌ام ۱۱۰-اس شرکت مدیران خودرو با کاهش ۱۰۰ درصدی همراه بوده و از ۷۱۱ دستگاه در فروردین ماه ۱۳۹۵ به صفر رسید. همچنین تولید لیفان ۸۲۰ شرکت کرمان موتور نیز متوقف شده و از ۳۳۷ دستگاه در فروردین ماه سال گذشته به صفر کاهش یافته است.

در همین حال تولید سه اتومبیل پژو ۴۰۵، پژو پارس و رانا با کاهش شدید روبه رو شده است.

به گفته خودروسازان اکنون میزان کشش به سمت خرید اتومبیل های صفر نشان می‌دهد که تقاضا برای این ماشین ها نسبت به ماشین های دست دوم از اقبال کمتری برخوردار است. به همین دلیل کارخانه‌ها با دیدن چنین وضعیتی از تولید برخی از خودروها که فروش کمتری در بازار داشتند انصراف داند.
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.