آینده تولید محصولات جیلی در ایران + مشخصات فنی جیلی GC6
جیلی که می خواهد خودروهای خود را در خط تولید خودروسازان بم مونتاژ کند و دوباره در بازار ایران حضور داشته باشد، هنوز خبر خاصی را در خصوص تولید و مونتاژ اولیه محصولات خود در ایران منتشر نکرده است.جیلی GC6 به عنوان اولین محصول مونتاژی این برند چینی در ایران شناخته می شود که بیش از یکسال از معرفی آن به بازار ایران می گذرد. این خودرو احتمالا قیمتی کمتر از ۵۵ میلیون تومان را دارد. ولی هنوز زمان دقیقی برای آغاز تولید و فروش آن اعلام نشده است.
سال ۹۴، برای اولین بار در نمایشگاه خودرو تبریز جیلی GC6 توسط شرکت خودروسازان بم به نمایش در آمد. بعد از آن حضور قوی این شرکت با دو خودرو NL3 و GC6 در نمایشگاه خودرو شیراز امسال، باعث شد تا بسیاری از افراد به امید عرضه محصولات جیلی در ایران کمی برای خرید دست نگه داشتند. ولی با توجه به پایان سال ۹۵ نزدیک می شویم، شاهد آن هستیم که هنوز برای تولید و عرضه جیلی در ایران اتفاق خاصی نیافتاده است.
جیلی GC6 سدان کوچکی است که توسط شاخه انگلون (ENGLON) این شرکت تکوین یافت و در ماه سپتامبر سال 2012 میلادی هم به بازار عرضه شد. همانطور که پیشتر نیز گفته شد، شاخه امگرند (EMGRAND) کمپانی جیلی، خودروهای لوکس این کمپانی را تولید میکند که برخی از مدلهای آن به کشورمان نیز راه یافته است. البته این نامها و مرزبندیها، بیش از همه، در بازار چین است که نمود مییابد و در بازارهای صادراتی، این خودرو با نام جیلی و بدون ذکر پسوند انگلون عرضه میشود.
طراحی بدنه جیلی GC6، برخلاف سدان امگرند EC7، کمتر از استانداردهای نوین اروپایی سود میبرد و به ساختههای شرقی نزدیکتر است. قسمت جلوی آن از نمایی ساده و تا حدی زمخت بهره میبرد که از ظرایف و دقائق به کار رفته در امگرند، چندان اثری در آن دیده نمیشود. جلوپنجرهای مشکیرنگ در تلفیق با چراغهایی نسبتاً تیره، نمایی خاص را برای آن مهیا نموده و آرمی دایرهای شکل و متفاوت از آنچه که در امگرند دیدهایم، در میانه آن جای گرفته است. در کل، طراحی این قسمت، بیشتر یادآور خودروهای متأخر ساخت چین است تا مدلهای مدرن و بهاصطلاح تراشخورده آن.
لیرغم طراحی خارجی نهچندان پرشور و دلانگیز، طرح داخلی آن از ظاهر و نمای درخوری برخوردار است و در پیریزی و تکوین آن هم از مشاورههای شرکت ولو استفاده شده است. سطوح متعدد کابین این خودرو از تریم دوگانه کرم و مشکی بهره میبرند و در میانه داشبورد هم، یک صفحه نمایشگر لمسی نصب شده که از طرح هندسی مناسبی برخوردار است. در گوشه و کنار کابین نیز از قطعات پلاستیکی سخت و ارزانقیمت استفاده شده است که با توجه به بهای این خودرو امری دور از انتظار نیست؛ فرمان نیز از طرحی چهارشاخه برخوردار است و کنترلرهای مربوط به سیستم صوتی بر روی گوشه چپ آن جای گرفتهاند. ارگونومی مناسب و دسترسی راحت به ابزارها هم از دیگر موارد شایان توجه در این کابین است.
در حال حاضر، این خودرو تنها با یک پیشرانه 4 سیلندر بنزینی عرضه میشود که از توانی معادل 105 اسب بخار و گشتاوری معادل 136 نیوتن متر برخوردار است. پیشرانه مذکور قادر است که ماکزیمم سرعتی معادل 172 کیلومتر را برای این خودرو مهیا نماید. این پیشرانه در چین و برخی از بازارهای صادراتی به همراه یک گیربکس 5 سرعته دستی عرضه میشود. اما گویا قرار است که در ایران گیربکس خودکار نیز ارائه شود.
به لحاظ ایمنی، این خودرو توانسته است 5 ستاره را از موسسه ایمنی C-NCAP کسب نماید که از ساختار مستحکم آن حکایت میکند. تیپهای متعدد این خودرو از دو ایربگ به طور استاندارد بهره میبرند و سامانههای ایمنی همچون سیستم ضد بلوکه ترمز (ABS) و سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز (EBD) نیز بهصورت استاندارد در آنها نصب شده است. مضاف بر آن، سیستم ترمزهای جلو و عقب آن هم از نوع دیسکی است. در بالاترین تیپ این خودرو که در بازار چین عرضه میشود دوربین دید عقب به طور استاندارد وجود دارد.
مشخصات فنی جیلی GC6
حجم موتور: 1498 سیسی
توان: 105 اسب بخار در 5800 دور در دقیقه
گشتاور: 136 نیوتن متر در 2800 الی 3400 دور در دقیقه
شتاب صفر تا صد: 13 الی 13.5 ثانیه
حداکثر سرعت: 172 کیلومتر بر ساعت (در برخی منابع 165 کیلومتر ذکر شد)
مصرف سوخت ترکیبی: 7.1 لیتر در هر صد کیلومتر مسافت
سیستم فنربندی جلو: مک فرسون استرات
سیستم فنربندی عقب: محور پیچشی
سیستم ترمز جلو و عقب: دیسکی
استاندارد آلایندگی: یورو 4
ابعاد
طول/عرض/ارتفاع: 4342/1692/1435 میلیمتر
فاصله بین دو محور: 2502 میلیمتر
وزن خالص: 1103 کیلوگرم
اندازه تایرهای جلو و عقب: 185/60 R 15
حجم باک: 45 لیتر
گنجایش صندوق بار: 468 لیتر
ایمنی
دو عدد کیسه هوا (راننده، سرنشین جلو)
سیستم ضدبلوکه ترمز ABS
سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD
ستون جمع شونده فرمان
کمربندهای ایمنی سهنقطهای
قفل ایمنی کودک
تجهیزات رفاهی
در حال حاضر، این خودرو در سه تیپ متفاوت در بازار چین عرضه میشود که به تفکیک، از تجهیزات ذیل بهره میبرند:
تیپ 1: فرمان الکتریکی – آینههای جانبی گرم شونده – چراغهای مه شکن جلو – شیشههای برقی – قفل مرکزی با ریموت – 6 عدد بلندگو – رادیو با پورت AUX – ایرکاندیشن دستی – سیستم دزدگیر ایموبلایزر- سیستم روشنایی FOLLOW ME HOME
تیپ 2: علاوه بر تجهیزات فوق به اقلام ذیل نیز مجهز است:
رینگهای آلومینیمی – فرمان با کنترلرهای چندگانه – سامانه ناوبری GPS به همراه اتصالات بلوتوث- صفحه نمایشگر رنگی – سنسور پارک عقب
تیپ 3: علاوه بر تجهیزات موجود در تپپ 1 و 2، به اقلام ذیل نیز مجهز است:
سانروف برقی – سیستم هوشمند KEYLESS START – صندلیهای چرمی – سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک – سیستم نمایشگر فشار باد لاستیکها TPMS – دوربین دید عقب
طراحی بدنه جیلی GC6، برخلاف سدان امگرند EC7، کمتر از استانداردهای نوین اروپایی سود میبرد و به ساختههای شرقی نزدیکتر است. قسمت جلوی آن از نمایی ساده و تا حدی زمخت بهره میبرد که از ظرایف و دقائق به کار رفته در امگرند، چندان اثری در آن دیده نمیشود. جلوپنجرهای مشکیرنگ در تلفیق با چراغهایی نسبتاً تیره، نمایی خاص را برای آن مهیا نموده و آرمی دایرهای شکل و متفاوت از آنچه که در امگرند دیدهایم، در میانه آن جای گرفته است. در کل، طراحی این قسمت، بیشتر یادآور خودروهای متأخر ساخت چین است تا مدلهای مدرن و بهاصطلاح تراشخورده آن.
لیرغم طراحی خارجی نهچندان پرشور و دلانگیز، طرح داخلی آن از ظاهر و نمای درخوری برخوردار است و در پیریزی و تکوین آن هم از مشاورههای شرکت ولو استفاده شده است. سطوح متعدد کابین این خودرو از تریم دوگانه کرم و مشکی بهره میبرند و در میانه داشبورد هم، یک صفحه نمایشگر لمسی نصب شده که از طرح هندسی مناسبی برخوردار است. در گوشه و کنار کابین نیز از قطعات پلاستیکی سخت و ارزانقیمت استفاده شده است که با توجه به بهای این خودرو امری دور از انتظار نیست؛ فرمان نیز از طرحی چهارشاخه برخوردار است و کنترلرهای مربوط به سیستم صوتی بر روی گوشه چپ آن جای گرفتهاند. ارگونومی مناسب و دسترسی راحت به ابزارها هم از دیگر موارد شایان توجه در این کابین است.
در حال حاضر، این خودرو تنها با یک پیشرانه 4 سیلندر بنزینی عرضه میشود که از توانی معادل 105 اسب بخار و گشتاوری معادل 136 نیوتن متر برخوردار است. پیشرانه مذکور قادر است که ماکزیمم سرعتی معادل 172 کیلومتر را برای این خودرو مهیا نماید. این پیشرانه در چین و برخی از بازارهای صادراتی به همراه یک گیربکس 5 سرعته دستی عرضه میشود. اما گویا قرار است که در ایران گیربکس خودکار نیز ارائه شود.
به لحاظ ایمنی، این خودرو توانسته است 5 ستاره را از موسسه ایمنی C-NCAP کسب نماید که از ساختار مستحکم آن حکایت میکند. تیپهای متعدد این خودرو از دو ایربگ به طور استاندارد بهره میبرند و سامانههای ایمنی همچون سیستم ضد بلوکه ترمز (ABS) و سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز (EBD) نیز بهصورت استاندارد در آنها نصب شده است. مضاف بر آن، سیستم ترمزهای جلو و عقب آن هم از نوع دیسکی است. در بالاترین تیپ این خودرو که در بازار چین عرضه میشود دوربین دید عقب به طور استاندارد وجود دارد.
مشخصات فنی جیلی GC6
حجم موتور: 1498 سیسی
توان: 105 اسب بخار در 5800 دور در دقیقه
گشتاور: 136 نیوتن متر در 2800 الی 3400 دور در دقیقه
شتاب صفر تا صد: 13 الی 13.5 ثانیه
حداکثر سرعت: 172 کیلومتر بر ساعت (در برخی منابع 165 کیلومتر ذکر شد)
مصرف سوخت ترکیبی: 7.1 لیتر در هر صد کیلومتر مسافت
سیستم فنربندی جلو: مک فرسون استرات
سیستم فنربندی عقب: محور پیچشی
سیستم ترمز جلو و عقب: دیسکی
استاندارد آلایندگی: یورو 4
ابعاد
طول/عرض/ارتفاع: 4342/1692/1435 میلیمتر
فاصله بین دو محور: 2502 میلیمتر
وزن خالص: 1103 کیلوگرم
اندازه تایرهای جلو و عقب: 185/60 R 15
حجم باک: 45 لیتر
گنجایش صندوق بار: 468 لیتر
ایمنی
دو عدد کیسه هوا (راننده، سرنشین جلو)
سیستم ضدبلوکه ترمز ABS
سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD
ستون جمع شونده فرمان
کمربندهای ایمنی سهنقطهای
قفل ایمنی کودک
تجهیزات رفاهی
در حال حاضر، این خودرو در سه تیپ متفاوت در بازار چین عرضه میشود که به تفکیک، از تجهیزات ذیل بهره میبرند:
تیپ 1: فرمان الکتریکی – آینههای جانبی گرم شونده – چراغهای مه شکن جلو – شیشههای برقی – قفل مرکزی با ریموت – 6 عدد بلندگو – رادیو با پورت AUX – ایرکاندیشن دستی – سیستم دزدگیر ایموبلایزر- سیستم روشنایی FOLLOW ME HOME
تیپ 2: علاوه بر تجهیزات فوق به اقلام ذیل نیز مجهز است:
رینگهای آلومینیمی – فرمان با کنترلرهای چندگانه – سامانه ناوبری GPS به همراه اتصالات بلوتوث- صفحه نمایشگر رنگی – سنسور پارک عقب
تیپ 3: علاوه بر تجهیزات موجود در تپپ 1 و 2، به اقلام ذیل نیز مجهز است:
سانروف برقی – سیستم هوشمند KEYLESS START – صندلیهای چرمی – سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک – سیستم نمایشگر فشار باد لاستیکها TPMS – دوربین دید عقب
قیمت
در ایران: هنوز به طور رسمی اعلام نشده است.
در چین: بهای تیپهای گوناگون این خودرو به شرح ذیل است:
تیپ 1: 53,800 یوآن یا حدود 30.4 میلیون تومان
تیپ 2: 56,800 یوآن یا حدود 32.1 میلیون تومان
تیپ 3: 60,800 یوآن یا حدود 34.3 میلیون تومان
در امارات: 26,000 الی 29,000 درهم (24.6 الی 27.4 میلیون تومان)
در ایران: هنوز به طور رسمی اعلام نشده است.
در چین: بهای تیپهای گوناگون این خودرو به شرح ذیل است:
تیپ 1: 53,800 یوآن یا حدود 30.4 میلیون تومان
تیپ 2: 56,800 یوآن یا حدود 32.1 میلیون تومان
تیپ 3: 60,800 یوآن یا حدود 34.3 میلیون تومان
در امارات: 26,000 الی 29,000 درهم (24.6 الی 27.4 میلیون تومان)
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت
تازهها
اجاره هیلتی، راه حلی مقرون به صرفه و ایدهآل برای پروژههای شما
ارزان ترین دوچرخه ۲۶ بازار (لیست قیمت جدید)
مقایسه ساید بای ساید اسنوا با ایکس ویژن (کدام یخچال بهتر است؟)
بهترین ساعت اتوماتیک، رقابت بین 7 ساعت شگفت انگیز
بهترین ساعت اتوماتیک، رقابت بین 7 ساعت شگفت انگیز
در انتخاب بهترین تشویقی گربه به چه مواردی توجه کنیم
مقایسه گوشی a54 با a34 (کدام گوشی بهتر است؟)
اندروید باکس چیست و چه مزایایی دارد؟ (راهنمای خرید اندروید باکس)
بهترین پاوربانک 1403 (معرفی 10 مدل پرفروش)
شاهد کاغذی
*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.