ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

اولین محصول سیتروئن فرانسه در ایران معرفی شد

اولین محصول سیتروئن فرانسه در ایران معرفی شدشرکت سیتروئن که در ایران به عنوان اولین شرکت خارجی پس از انقلاب توانسته ۵۰ درصد سهام شرکت سایپا کاشان را بخرد، قصد دارد سیتروئن «سی سه» را به عنوان اولین محصول خود در ایران تولید کند.

مهدی جمالی، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا، از عرضه‌ خودروی سیتروئن سی سه به عنوان اولین محصول مشترک سایپا و سیتروئن فرانسه تا پایان امسال خبر داده‌است.

سیتروئن سی سه بر روی پلت فرمی ساخته شده‌است که گروه پژو سیتروئن قصد تولید محصولات خود را در ایران بر روی آن دارند. روی این پلت فرم در پژو مدل‌های ۲۰۰۸، ۲۰۸ و ۳۰۱ ساخته شده اند.
آلبوم عکس
NEW CITROEN C3 :
سیتروئن C3 جدید #10
سیتروئن C3 جدید #9
سیتروئن C3 جدید #8
سیتروئن C3 جدید #7
سیتروئن C3 جدید #6
سیتروئن C3 جدید #5
ادامه
هم اکنون تولید پژو ۲۰۰۸ در ایران آغاز شده‌است. این خودرو بوسیله یک همکاری مشترک بین پژو و ایران خودرو ساخته می‌شود. در این همکاری هم ایران خودرو و هم پژو بصورت برابر، ۵۰ درصد سهم دارند. اولین محصول این همکاری که پژو ۲۰۰۸ است طی سه روز به میزان ۱۶ هزار دستگاه در ایران پیش‌فروش شده‌است. برای پیش‌فروش این خودرو از متقاضیان ۶۰ میلیون تومان دریافت شد و ایران خودرو و پژو تنها طی مدت سه روز به نقدینگی در حدود ۲۵۰ میلیون یورو دست پیدا کردند. البته فروش این خودرو پر حاشیه بود چرا که ابتدا قیمت خودرو ۸۰ میلیون تومان عنوان می‌شد اما در اخبار غیر رسمی سخن از قیمت ۱۲۰ میلیون تومانی می‌رفت. این قیمت توسط ایران خودرو تکذیب نشد اما در نهایت ایران خودرو در پی فشارهای مختلف حاضر شد قیمت این خودرو را ۹۸ میلیون تومان مشخص کند.

پلت فرم مشترک بین محصولات سیتروئن و پژو در ایران پی اف یک نام دارد. با این پلت‌فرم محصولات پژو در ایران خودرو و محصولات سیتروئن در سایپا تولید خواهند شد. تولید یک پلت‌فرم برای شش محصول دست گروه پژو سیتروئن را برای سرمایه گذاری در ایران باز خواهد کرد، چرا که با سرمایه‌گذاری روی تولید یک موتور و شاسی جدید می‌تواند شش محصول خود را در ایران تولید کنند.
قرار است موتور جدید ۱۶۰۰ سی سی پژو سیتروئن برای این سری محصولات در ایران کاملا تولید و داخلی‌سازی شود. این موتور توانسته در سال ۲۰۱۴ عنوان موتور سال جهان را نیز کسب کند.

سیتروئن سی ۳ یک خودرو ‌هاچ‌بک متوسط در کلاس بی است که می‌توان رقیب آلمانی آن را فولکس‌واگن پولو دانست. گفته می شود اولین محصولی فولکس‌واگن که قرار است در ایران ساخته شود مدل پولو است برای همین پیش بینی می شود سیتروئن سی سه رقیب سرسختی از آلمان در بازار ایران پیش رو خواهد داشت. این محصول سیتروئن همچنین باید یک رقابت با شریک خود، پژو را هم در ایران انجام دهد. پژو ۲۰۸ که قرار است در ایران خودرو ساخته شود رقیب فرانسوی سیتروئن سی سه ‌است.

با این همه فعلا سوال مهم این است که چگونه این خودروها می توانند در بازار ایران بصورت اقتصادی و با تیراژ بالا تولید شوند در حالی که قیمت‌هایشان بالای ۵۰ میلیون تومان بر آورد می‌شود و بازار اصلی صنعت خودرو در ایران به خودروهایی با قیمت زیر ۵۰ میلیون تومان اختصاص دارد.

البته بر روی سیتروئن سی سه یک کراس اوور هم طراحی شده‌است که این محصول در صورت عرضه در ایران با قیمت مناسب می‌تواند با تقاضای مناسبی روبرو شود. خودروهای کراس اوور خودروهای شبه شاسی بلندی هستند که بر روی شاسی خودرو‌های سواری توسعه پیدا کرده‌اند.

سیتروئن یکی از اولین سرمایه‌گذاران صنعت خودرو ایران در قبل از انقلاب بود. تولید خودرو ژیان در شرکت سایپا در اواسط دهه چهل شمسی و همزمان با طلوع خودروسازی در کشور با مشارکت خود سیتروئن صورت گرفت. البته این شراکت بعد از انقلاب قطع شد و بعدها سیتروئن در دهه هشتاد شمسی با فروش قطعات منفصله محصول زانتیا به بازار ایران بازگشت.

پیش از این مهدی جمالی مدیر عامل سایپا گفته بود این شرکت «برای تولید محصولات جدید‌اش در ایران شرکت مشترک جدیدی تاسیس خواهد کرد».

لیندا جکسون مدیر عامل شرکت سیتروئن در کنفرانس خبری خود در تهران گفته‌است «خودروهای ما که در کارخانه کاشان تولید خواهند شد، به‌روزترین خودروهای تولید شده در ایران خواهند بود و در بالاترین سطح کیفیت قرار خواهند داشت».

البته درباره وعده‌های سیتروئن و اجبارهای وزارت صنعت معدن و تجارت برای داخلی‌سازی و صادرات سی درصدی محصولات این شرکت از ایران، اما و اگر‌هایی وجود دارد.

فربد زاوه کارشناس صنعت خودرو در خردادماه به هفته‌نامه «تجارت فردا» گفته بود «اگر بهای تمام‌ شده یک قطعه در داخل با کیفیت مشابه، کمتر از بازارهای بین‌المللی آب بخورد، قطعاً شرکت‌های خودروساز به فکر تامین آن از داخل خواهند افتاد، هرچند آیین‌نامه‌های برخورد کردن با فعالیت‌های اقتصادی کارساز نبوده و نیست». او در عین حال تاکید کرده «ثبات سیاسی داخلی و خارجی» عامل اصلی در این توسعه به شمار می‌روند.
منبع : نویسنده : جواد عسگری
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.