ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

با برترین خودروهای عضلانی (Muscle car) آمریکا آشنا شوید

با برترین خودروهای عضلانی (Muscle car) آمریکا آشنا شویدخودروهای عضلانی ساخت امریکا، علاقه‌مندان خاص خود دارد و هنوز هم در نمونه‌های مدرن تولید می‌شوند. خودروی عضلانی یا muscle cars اصطلاحی است که به گونه‌ای از خودروهای پرکاربرد اختصاص دارد. این اصطلاح معمولاً به خودروهای سایز متوسط آمریکایی گفته می‌شود که دو دره هستند و چرخ‌های عقب آن محرکند؛ موتور آنها هشت سیلندر و قیمت آنها مناسب باشد. این خودروها قابل استفاده در خیابان‌های معمولی و مسابقه درگ هستند. بنابراین این خودروها کاملاً متمایز با خودروهای دو دره اسپرت و جی‌تی، که برای سرعت زیاد در مسابقات جاده‌ای طراحی شده‌اند هستند. خودروهای عضلانی علاوه بر ایالات متحده، در کشورهای دیگر مانند استرالیا، آفریقای جنوبی، بریتانیا و دیگر جاها به نمایش درآمده و فروخته می‌شوند.
دوج چلنجر SRT مدل 2018 قدرتمندترین ماشین عضلانی جهان
دیدنی‌ترین خودروهای عضلانی نمایشگاه سما 2016 SEMA
خودروهای عضلانی از مدل خودروهای با حجم موتور بسیار بالا، پرقدرت، پرشتاب و طراحی خاص هستند. به طور کلی تمام این نمونه خودروها محرک عقب هستند و معمولاً چراغهای جلو گرد ۲ در و بدنه بطور خاصی طراحی و عضلانی به نظر می‌رسد و ۸ سیلندر خورجینی می‌باشند. در این مطلب به معرفی ۶ مدل از جذاب‌ترین خودروهای عضلانی و کلاسیک امریکا می‌پردازیم.با برترین خودروهای عضلانی (Muscle car) آمریکا آشنا شوید
شورولت کامارو Z-28 RS مدل ۱۹۶۹ (camaro Z-28 RS 1969)

کامارو به عنوان یکی از خودروهای عضلانی محرک عقب مجهز به پیشرانه جلو، شبیه پیکربندی استفاده شده در موستانگ و شورولت II نووا (Nova) شناخته شده بود. علاوه بر این، کامارو با محدوده مختلفی از قدرت پیشرانه طراحی شده بود و همین تفاوت آن با برخی رقبای قدرتمندش است.
با برترین خودروهای عضلانی (Muscle car) آمریکا آشنا شوید
دوج دیتونا 426 CID HEMI هشت سیلندر خورجینی مدل ۱۹۶۹ (dodge daytona CID HEMI 1969)

نام این خودروی عضلانی از ساحل دایتونا در فلوریدا گرفته شده، که مرکز اولیه مسابقات اتومبیل‌رانی بود و هنوز هم میزبانی یکی از رویدادهای برتر نسکار یعنی دایتونا ۵۰۰ را بر عهده دارد. این اولین استفاده از نام دایتونا در چنین خودروهایی بود و ابهت خودرو هم گویای چنین نامی است.
با برترین خودروهای عضلانی (Muscle car) آمریکا آشنا شوید
شلبی موستانگ GT500-KR مدل ۱۹۶۸ (mustang shelby GT500-KR 1968)

فورد با معرفی پیشرانه کاملا جدید کبرا جت 428 (Cobra Jet)، کبرا را به نام خودروی عضلانی خود اضافه کرد و سپس برای انتخاب مدل بالاتر از آن در خط تولید، عبارت KR مخفف پادشاه جاده را به نام این شلبی موستانگ افزود؛ عبارتی که شاید با ظاهر خشمگین و پیشرانه قدرتمند، شایسته نام چنین خودرویی باشد.
با برترین خودروهای عضلانی (Muscle car) آمریکا آشنا شوید
پلی‌موث همی کودا مدل ۱۹۷۰ (plymouth hemi cuda 1970)

از سال ۱۹۶۶ تا ۱۹۷۱، دوج مدل همی (Hemi) بزرگ خود را به پلت‌فرم کوچک E-Body تبدیل کرد و خودروی عضلانی همی کودا مدل ۱۹۷۰ به طور گسترده‌ای به عنوان یکی از محبوب‌ترین خودروهای این کلاس پذیرفته شد. فقط ۶۵۲ دستگاه از این مدل ساخته شد، که ۱۴ عدد از آن نمونه نادر خودروی روباز همی بودند.
با برترین خودروهای عضلانی (Muscle car) آمریکا آشنا شوید
هولدن تورانا A9X

شاید حضور هولدن تورانا در این لیست کمی عجیب باشد؛ اما خودروی عضلانی هولدن تورانا (HOLDEN TORANA A9X) وقتی که هولدن تصمیم به شرکت در مسابقات اتومبیل‌رانی استرالیا گرفت، از پیشرانه خورجینی هشت سیلندر با قدرت ۲۱۶ اسب بخار استفاده کرد و درهای عقب آن را برداشت. این کار بیشتر شبیه یک شوخی بود اما با وجود عدم موفقیت هولدن تورانا در رقابت اتومبیل‌رانی استرالیا توانست رکورد زمانی خودروهای تورینگ را به ثبت برساند.
با برترین خودروهای عضلانی (Muscle car) آمریکا آشنا شوید
دوج دارت 426 HEMI GTS هاردتاپ مدل ۱۹۶۸

لیست برترین خودروهای عضلانی بدون دوج دارت (Dodge Dart) واقع معنا ندارد. این خودرو در اصل به عنوان یک خودروی رقابت دویست متر ساخته شد. در بیانیه مطبوعاتی اعلام شد که دوج می‌خواست این خودرو را به عنوان مدل کارخانه و برای شرکت در مسابقه‌ی ۶۸ دارت در کلاس B SS بسازد. این خودروی پیشرانه جلو و محرک عقب بین سال‌های ۱۹۶۰ تا ۱۹۷۶ ساخته شد و به تازگی در سال ۲۰۱۳ نسخه جدیدی از آن به بازار راه پیدا کرد.
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.