ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×

شرکت آمیکو، در منطقه آزاد اَرَس وانت جدید تولید می کند

شرکت آمیکو، در منطقه آزاد اَرَس وانت جدید تولید می کندخط تولید پیکاپ‌های تک‌کابین و دو کابین آمیکو در مراسمی با حضور مقامات کشور، در منطقه آزاد ارس افتتاح شد. در این مراسم که عصر روز سه‌شنبه و همزمان با سفر رئیس‌جمهوری به آذربایجان شرقی انجام شد مرتضی بانک معاون رئیس‌جمهور و دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور، آیت‌الله هاشم‌زاده هریسی، نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس حضور داشتند.

تقی تقی زاده اصل، رئیس هیات‌مدیره‌ گروه صنعتی آمیکو در حاشیه افتتاح این خط تولیدی به خبرنگاران گفت: خط تولید خودروهای پیکاپ دو کابین و تک‌کابین با سرمایه‌گذاری ۲۸۰ میلیارد تومان ازسوی بخش خصوصی راه‌اندازی شده است.
وی افزود: ظرفیت تولید سالانه (اسمی) این خط تولید ۳۰ هزار دستگاه خودروی دو کابین و تک‌کابین با قدرت کشنده مختلف است و برای امسال تولید ۱۲ هزار دستگاه را در برنامه جاری قرار داده‌ایم.
شرکت آمیکو، در منطقه آزاد اَرَس وانت جدید تولید می کند
رئیس هیات‌مدیره گروه صنعتی آمیکو افزود:از این تعداد،۱۰ هزار دستگاه پیکاپ در بازار داخل و ۲ هزار دستگاه در بازارهای خارجی فروش خواهد رفت. تقی‌زاده خاطرنشان کرد: این خط تولید برای ۵۰۰ نفر به‌طور مستقیم و بیش ازیک هزار و۵۰۰ نفر به شکل غیر مستقیم شغل ایجاد می‌کند. غلامرضاصادقیان مدیرعامل شرکت ارس خودرو دیزل (آمیکو) نیز در این مراسم گفت: پیکاپ‌های تولیدی شرکت ارس خودرو دیزل (آمیکو) با برخورداری از استاندارد‌های یورو ۵ توانست برای اولین بار دی ماه سال گذشته استاندارد‌های ۸۸ گانه را در ایران اخذ کند. وی از شروع عملیات احداث سه پروژه دیگر همزمان با افتتاح خط تولید پیکاپ در گروه صنعتی آمیکو خبر داد و گفت: همزمان با افتتاح خط تولید پیکاپ‌های دوکابین وتک‌کابین آمیکو عملیات توسعه و ارتقای کامیون‌های ۲۹۳۶ آمیکو به استاندارد‌های یورو ۵ و EEV نیز آغاز شد.

وی میزان سرمایه‌گذاری این پروژه را ۳ هزار میلیارد ریال اعلام و افزود: با عملیاتی شدن این پروژه برای ۲۲۰ نفر شغل ایجاد می‌شود که به مجموع شاغلان خط تولید این کامیون‌ها اضافه خواهند شد. مدیر عامل شرکت ارس خودرو دیزل (آمیکو) به آغاز عملیات پروژه تولید SUV شاسی بلند آفرود در پلت‌فرم میتسوبیشی پاجرو ۷ صندلی اشاره کرد و گفت: در این پروژه نیز با ۲ هزار و ۵۰۰ میلیون ریال سرمایه‌گذاری برای ۲۵۰ نفر اشتغال مستقیم ایجاد خواهد شد. مدیرعامل شرکت ارس خودرو دیزل تاکید کرد: برای این پروژه نیز تولید سالانه ۱۵ هزار دستگاه خودرو را پیش‌بینی کرده‌ایم. وی موضوع استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر را یکی از مهم‌ترین بحث‌های روز دنیا برشمرد و تصریح کرد: گروه صنعتی آمیکو در این راستا همزمان با افتتاح خط تولید پیکاپ‌های خود عملیات پروژه تولید۵۰ مگاوات برق از انرژی خورشیدی را با مشارکت سرمایه‌گذار خارجی آغاز کرد. وی گفت: این پروژه با احداث پنل‌های خورشیدی در زمینی به مساحت ۱۰۵ هکتار در منطقه آزاد ارس با میزان سرمایه‌گذاری ۱۰۰ میلیارد تومان داخلی و ۵۵ میلیون دلار سهم خارجی آغاز و پیش‌بینی می‌شود تا تیرماه سال آینده به بهره‌برداری برسد.
لیست گرانترین PS5 و XBOX
مشاهده قیمت
با 100,000 تومن طلا بخر!
نمایش قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.