ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

بازار آشفته خودرو / قیمت خودروهای داخلی تا 10 میلیون تومان هم افزایش یافت!

بازار آشفته خودرو / قیمت خودروهای داخلی تا 10 میلیون تومان هم افزایش یافت!در حالی‌که قیمت خودروهای ساخت داخل در برخی مدل‌ها تا ده میلیون تومان هم افزایش یافته است خودروسازان داخلی تقاضای افزایش قیمت ۱۹ درصدی را دارند.

در چند هفته اخیر خودرو سازان ایرانی قیمت محصولات خود را با دلایلی مانند افزایش قیمت ارز تا ۱۰ میلیون تومان هم افزایش داده‌اند.

رمضانعلی سبحانی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفته است « خودروسازان در حال حاضر قیمت تمام شده بالای خود را به افزایش قیمت دلار و نوسانات ارزی نسبت می‌دهند و در تلاش برای افزایش قیمت محصولات خود هستند. هم اکنون خودروسازان مواد اولیه مورد نیاز خود را از تولیدکنندگان داخلی و همچنین بورس تامین می‌کنند بنابراین افزایش قیمت دلار چندان در قیمت نهایی محصولات آن‌ها تاثیرگذار نیست.»
براساس بخشنامه شرکت سایپا، بهای خودروهایی مانند پارس‌تندر بیش از ۵۰۰ هزار تومان، انواع ساندرو چهار تا پنج میلیون تومان، آریو حدودا پنج میلیون تومان و سراتو تا ۹ میلیون تومان افزایش پیدا کرده‌است.

سایپا و ایران‌خودرو همچنین در تلاش هستند با فشار بر وزارت صنعت، معدن و تجارت قیمت محصولات زیر ۴۵ میلیون تومان خود را نیز افزایش دهند.

رمضانعلی سبحانی، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، با تاکید بر این که بررسی روند تولید خودروسازان نشان می‌دهد که نوسانات ارزی و قیمت دلار تاثیر چندانی بر قیمت تمام شده خودروسازان ندارد اظهار داشت: در این شرایط مجلس وارد کار کارشناسی شده است و با دعوت از مدیران خودروساز و همچنین وزیر صنعت، معدن و تجارت خواستار بررسی این وضعیت خواهد شد.

در حال حاضر علاوه بر افزایش قیمت کارخانه، تعدادی از محصولات ایران خودرو و سایپا در بازار نیز شاهد افزایش قیمت بوده است به نحوی که حاشیه قیمت برخی از خودروها از کارخانه تا بازار از مرز ۹ میلیون نیز گذشته است. همین موضوع سبب شده تا بازار دلالی در این خودروها رونق پیدا کند.

خبرگزاری تسنیم گزارش داده است به دنبال افزایش قیمت برخی از محصولات ایران خودرو و سایپا، مدیران این دو شرکت، همراه وزیر صنعت، به کمیسیون صنعت مجلس احضار شده‌اند.

با این وجود خودروسازان ایران باز هم به‌دنبال افزایش قیمت محصولات خود هستند.

محمدرضا نجفی‌منش، رئیس انجمن قطعه‌سازان با اشاره به افزایش قیمت مواد اولیه و «هزینه‌های سربار» در سال ۹۷، می‌گوید: مجموع این موارد موجب افزایش ۳۰ درصدی قیمت قطعات» و افزایش تقریبا ۲۰ درصدی قیمت خودرو می‌شود.

محسن جهرودی مدیر عامل سایپا هم چندی پیش اعلام کرده بود به دلیل افزایش قیمت ارز قیمت محصولات این شرکت باید افزایش پیدا کنند این گفته‌ها در حالی است که محصولات گروه پراید، تیبا، ساینا و کوئیک، ارزبری کمی دارند و بیش از ۹۵ درصد این محصولات ساخت داخل شده‌اند.

اما رییس انجمن قطعه‌سازان هم گویا با مدیرعامل سایپا هم نظر است: «نمی‌توان در شرایطی که همه مواد اولیه با افزایش قیمت مواجه بوده، انتظار افزایش قیمت خودرو را نداشت».

در حالی قیمت خودروهای تولید داخل که قیمتی بیش از ۴۵ میلیون تومان افزایش یافته است که خودرو سازان برای افزایش قیمت خودروهای زیر ۴۵ میلیون تومان نیاز به تایید شورای رقابت دارند. بنا بر گزارش‌ها در حال حاضر لابی خودرو سازان در حال فشار به شورای رقابت برای افزایش قیمت خودرو‌های زیر ۴۵ میلیون تومان است؛ خودروهایی که بخش زیادی از بازار را در ایران تشکیل می‌دهد و نیاز خانواده‌ها متوسط ایرانی اکثرا در این بخش قرار دارد.
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.