ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

ورود مرسدس بنز به آمریکا ممنوع می شود؟ / تهدید ترامپ ارزش پورشه و دایملر را کاهش داد

ورود مرسدس بنز به آمریکا ممنوع می شود؟ / تهدید ترامپ ارزش پورشه و دایملر را کاهش دادیک مجله آلمانی گزارش کرده است که دونالد ترامپ، رییس‌جمهوری آمریکا در دیدار با همتای فرانسوی‌اش تهدید کرده ورود ماشین‌ها آلمانی را ممنوع خواهد کرد و تا زمانی که هیچ مرسدس-بنزی در خیابان پنجم نیویورک حرکت نکند، این ممنوعیت را ادامه خواهد داد.
مجله خبری ویرشاتس‌واخه این خبر را از قول دیپلمات‌های اروپایی و آمریکایی گزارش کرده و در خبرش از دونالد ترامپ نقل قول مستقیمی نیاورده است، با این حال سهام دایملر، ب ام و و پورشه به سرعت بعد از انتشار این خبر برای چند ساعت سقوط کرد.
معرفی کامل شرکت خودروسازی مرسدس بنز آلمان / از تاریخچه تا جدیدترین خودروها
دونالد ترامپ هفته گذشته دستور داد واردات خودرو به آمریکا بررسی شود. این بررسی ممکن است به وضع بیست و پنج درصد تعرفه بر واردات خودرو منجر شود و در این صورت خودروسازان آلمانی که نود درصد بازار خودروهای لوکس آمریکا را در اختیار دارند به شدت ضرر خواهند کرد.
اتحادیه خودروسازان آلمان می‌گوید اعضایش سال گذشته ۶۵۷ هزار دستگاه خودرو به آمریکا صادر کرده‌اند. به گفته این سازمان،‌ ارزش صادرات ماشین و قطعات خودرو در سال ۲۰۱۶ بیش از ۳۱ میلیارد یورو بوده است. در عوض صادرات آمریکا به آلمان نزدیک هفت میلیارد و ۴۰۰ میلیون یورو بوده است.

از طرف دیگر خودروسازان آلمانی سالانه بیش از ۸۰۰ هزار دستگاه خودرو در کارخانه‌های خود در آمریکا تولید می‌کنند.

هفته گذشته دونالد ترامپ وعده خود برای وضع تعرفه بر فولاد و آلومنیوم را عملی کرد. کانادا، مکزیک و اتحادیه اروپا که هدف این تعرفه‌ها بودند، تهدید کردند در واکنش برای واردات کالاهای آمریکایی تعرفه خواهند گذاشت. خودروسازان نگرانند این تنش در دور بعدی دامن آنها را بگیرد.

دونالد ترامپ پیش‌تر هم از خودروسازان آلمانی انتقاد کرده بود. او اوایل سال ۲۰۱۷ در مصاحبه با روزنامه بیلد آلمان گفته بود که خودروسازی آلمان عالی است، اما رابطه تجاری آلمان و آمریکا ناعادلانه و یک‌طرفه است. او آن زمان گفت که بر واردات خودرو، تعرفه‌ای ۳۵ درصدی وضع خواهد کرد.
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.