ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

خودروی آمریکایی تسلا 3 مدل 2017 چه ویژگی هایی دارد؟

خودروی آمریکایی تسلا 3 مدل 2017 چه ویژگی هایی دارد؟شرکت تسلا قصد دارد با مدل تسلا ۳ به پر تیراژ‌ترین خودروی الکتریکی جهان تبدیل شود. اما این خودرو که تولید آزمایشی آن شروع شده است چگونه خودرویی است؟

اولین نمونه از خودروی الکتریکی تسلا سه پس از ماه‌ها انتظار از خط تولید شرکت تسلا خارج شده است. این خودرو که ۳۵ هزار دلار /2,380,000,000 تومان (قیمت تبدیل شده) قیمت دارد می‌تواند جهشی برای کاهش قیمت خودروهای الکتریکی تسلا در جهان باشد و همچنین سبب افزایش تیراژ تولید خودروهای الکتریکی شود.

البته فعلا تولید این مدل در مرحله آزمایشی قرار دارد و در ماه اوت تنها ۱۰۰ دستگاه از این خودرو ساخته خواهد شد و از ماه سپتامبر تولید این خودرو وارد فاز انبوه می‌شود. برای سپتامیر تیراژ ۱۵۰۰ دستگاه برای این خودرو در نظر گرفته شده است و تسلا قصد دارد در یک برنامه چند ماهه تولید این مدل را به ۲۰ هزار دستگاه در ماه برساند. البته این شرکت امید دارد تولید مدل تسلا سه را به بیش از یک میلیون دستگاه در سال برساند. اگر تسلا به این عدد دست پیدا کند یعنی این شرکت توانسته برای اولین بار تیراژ تولید یک خودرو با موتور غیر احتراق داخلی را به بیش از یک میلیون دستگاه در سال برساند.

البته تسلا سعی می‌کند در بالا بردن تیراژ تولید این مدل دقت کند تا کیفیت را فدای کمیت نکند چرا که این شرکت در عرضه مدل ایکس کمی شتاب کرد و این عامل سبب ایجاد برخی مشکلات فنی مانند اختلالات نرم افزاری شد.خودروی آمریکایی تسلا 3 مدل 2017 چه ویژگی هایی دارد؟
مشخصات فنی تسلا ۳

این خودرو الکتریکی می‌تواند با هر بارشارژ شدن مسافت ۳۴۶ کیلومتر راطی کند. دارنده تسلا سه به راحتی می‌تواند شب در پارکینگ خانه آن را به برق وصل کند و صبح با باتری پر به سر کار برود.

این خودرو با موتور ۲۵۰ اسب بخاری الکتریکی خود می‌تواند طی مدت شش ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد. سیستم قوای محرکه محور عقب به عنوان حالت پیش‌فرض برای این خودرو در نظر گرفته شده است. هرچند که پس از مدتی سیستم چهارچرخ متحرک هم برای این خودرو قابل سفارش خواهد بود.

همچنان خودروهای الکتریکی گران هستند اما تسلا سه با قیمت ۳۵ هزار دلاری /2,380,000,000 تومان (قیمت تبدیل شده) می‌تواند کمی قاعده بازی را تغییر دهد. حالا خودروهای الکتریکی خود را به قیمت خودروهای قشر متوسط نزدیک کرده‌اند.

تنها ۱۵ هزار دلار /1,020,000,000 تومان (قیمت تبدیل شده) دیگر کاهش قیمت کافی است تا خودروهایی که از سوخت‌های فسیلی استفاده می‌کنند کاملاً خطر را احساس کنند.

در تسلا سه غیر از موتور الکتریکی و سیستم‌های هوشمند، نوآوری‌های دیگری هم صورت گرفته است. در این مدل طراحی خلاقانه چرخ‌ها و نوع رینگ سبب شده، ضریب درَگ خودرو کاهش بیابد. تسلا با طراحی خود توانسته با تغییر جهت جریان هوا بر روی چرخ‌ها سبب کاهش جریان‌های آشفته شود با این کار و با بهتر شدن آیرو دینامیک خودرو، حدود چهار درصد شتاب خودرو بهتر شده است.

برای سیستم‌های خودران هم هشت دوربین جانبی، ۱۲ سنسور فراصوتی، رادار جلو و یک کامپیو‌تر بسیار قدرتمند بر روی این خودرو قرار گرفته است و تمامی مدل‌های تسلا سه به سخت‌افزار رانندگی خودران مجهز خواهند بود. بدنه این خودرو هم از ترکیب آلومینیوم و استیل ساخته شده است.

تسلا سه البته یک رقیب جدی دارد. شورولت بولت هم اکنون با قیمت ۳۰ هزار دلاری /2,040,000,000 تومان (قیمت تبدیل شده) به عنوان یک خودرو تمام برقی در حال فروش است.

شورلت بولت از یک پیشرانه‌ الکتریکی ظرفیت بالا استفاده می‌کند که توانایی تولید ۲۰۰ اسب بخار قدرت و ۳۶۰ نیوتون متر گشتاور را دارد. موتور برقی این خودرو نیروی مورد نیاز خود را از یک باتری ۶۰ کیلووات ساعتی دریافت می‌کند که ساخت شرکت ال جی است و در کف خودرو جای گرفته است. با این مشخصات شورلت بولت می‌تواند در کمتر از ۷ ثانیه به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند.

این خودرو با قیمت ۳۰ هزار دلاری‌اش از خودرو تسلا سه قیمت کمتری دارد و با یک بار شارژ می‌تواند ۳۸۰ کیلومتر را طی کند که برای یک خودروی برقی پیمایش مناسبی است و می‌تواند نیاز‌های شهری را در شهر‌های بزرگ آمریکا برآورده کند. این خودرو از نظر پیمایش نسبت به خودرو تسلا سه برتری دارد چرا که ۳۰ کیلومتر برد بیشتری دارد.

با وجود چنین رقیبی باید دید تسلا سه تا چه حد می‌تواند در بازار موفق باشد.

نویسنده : جواد عسگری
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.