ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

اولین وانت پیش ساخته دنیا، در جهان خودرو جنجال به پا کرد

اولین وانت پیش ساخته دنیا، در جهان خودرو جنجال به پا کردبسیاری از علاقه‌مندان خودرو، گوردون موری (Gordon Murray) را برای طراحی ماشین‌های مسابقات فرمول یک و خلق مک‌لارن F1، یکی از مشهورترین ابرخودروهای جهان، می‌شناسند. اما این طراح خودروی بریتانیایی در چند سال گذشته مشغول طراحی ماشینی بوده که اگرچه سرعت و قدرت کارهای قبلی او را ندارد، اما شاید یکی از انقلابی‌ترین ماشین‌های جهان باشد.اولین وانت پیش ساخته دنیا، در جهان خودرو جنجال به پا کرد
گوردون موری اولین وانت پیش‌ساخته جهان را طراحی کرده است؛ ماشینی که ساخت و نگهداری‌اش آسان است، برای جاده‌های ناهموار در کشورهای در حال توسعه طراحی شده و قرار است به زودی برای آزمایش به هند فرستاده شود.
اولین وانت پیش ساخته دنیا، در جهان خودرو جنجال به پا کرد
ایده ساخت وانت اُکس (Ox)، پنج سال پیش به فکر تورکویل نورمن، تاجر بریتانیایی رسید. او از موری خواست تا ماشینی ارزان و کارآمد برای مردم در مناطق دورافتاده جهان بسازد.
اولین وانت پیش ساخته دنیا، در جهان خودرو جنجال به پا کرد
پیش‌ساخته بودن ماشین باعث راحتی و ارزان‌تر بودن حمل و نقل آن شده است. بخش‌های مختلف ماشین خود در کنار هم بسته واحدی را شکل می‌دهند که نیازی به بسته‌بندی بیشتر ندارد و شش ماشین را می‌توان در یک کانتینر جا داد. ساخت آن هم ساده است. سه نفر در کمتر از شش ساعت می‌توانند یک خودروی پیش‌ساخته را آماده کنند و سرهم کردنش هم برای سه مکانیک بدون داشتن تخصص زیاد کمتر از دوازده ساعت وقت می‌گیرد.
اولین وانت پیش ساخته دنیا، در جهان خودرو جنجال به پا کرد
اُکس می‌تواند تا ۱۹۰۰ کیلوگرم بار یا سیزده نفر را جابه‌جا کند. این ماشین می‌تواند در آب تا عمق ۷۵ سانتی‌متر حرکت کند و از موتور ۲.۲ لیتری ۹۸ اسب بخاری دیزل آن می‌توان برای پمپاژ آب، چوب‌بری یا روشنایی هم استفاده کرد.

اولین نمونه آزمایشی اُکس دو سال پیش ساخته شد. علاوه بر سرمایه‌‌گذاری تورکویل نورمن، بخشی از هزینه‌ها از طریق سرمایه‌گذاری مردمی تامین شد. برای رسیدن به این مرحله سه میلیون پوند (حدود چهار میلیون و ۳۰۰ هزار دلار /288,100,000,000 تومان (قیمت تبدیل شده) ) هزینه شده است و برای تولید انبوه تقریبا همین اندازه سرمایه لازم است.

حالا شرکت نفتی شل به جمع علاقه‌مندان به این پروژه اضافه شده است و می‌خواهد تعدادی از این ماشین‌ها را برای نمایش و بازاریابی به هند بفرستد. نتیجه این سفر می‌تواند نقطه عطفی در ساخت اولین ماشین پیش‌ساخته جهان باشد.
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.