ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

ورود یک خودرو به جشنواره سرعت گوودوود (Goodwood) تاریخ‌ساز شد

ورود یک خودرو به جشنواره سرعت گوودوود (Goodwood) تاریخ‌ساز شدشرکت فن‌آوری روبو ریس (Roborace) با آوردن ماشین خودران خود به مسابقه تپه‌نوردی جشنواره سرعت گوودوود تاریخ‌ساز شد.

جشنواره سرعت گوود‌وود یکی از مهم‌ترین رویدادها برای علاقه‌مندان به خودرو است. این جشنواره بیست و پنج سال است که در امارت گوودوود در ساسکس انگلستان برگزار می‌شود. در طول چهار روز برگزاری این جشنواره، کلکسیونرها و خودروسازان، ماشین‌های اسپرت جدید و کلاسیک خود را برای نمایش و شرکت در مسابقه تپه‌نوردی به گوددوود می‌آورند.ورود یک خودرو به جشنواره سرعت گوودوود (Goodwood) تاریخ‌ساز شد
حضور یک ماشین الکتریکی خودران در بین بهترین‌ و گران‌ترین ماشین‌های اسپرتی که موتور درون‌سوز دارند، از نظر نمادین اهمیت زیادی داشت.

روبوریس چهار موتور الکتریکی دارد که در مجموع ۵۰۰ اسب بخار نیرو تولید می‌کند. به جای راننده، یک کامپیوتر با کمک مجموعه‌ای از رادارهای لیزری، رادارهای فراصوتی و دوربین، جاده را می‌بیند و ماشین را کنترل می‌کند. حداکثر سرعت ماشین سیصد کیلومتر در ساعت است اما در گوودوود سرعت به ۱۲۰ کیلومتر در ساعت محدود شده بود.

این ماشین توسط دانیل سایمون، طراح سابق بوگاتی برای مسابقات ماشین‌های خودران ساخته شده است. این مسابقات قرار است هم‌زمان با مسابقات ماشین‌های الکتریکی فرمول ئی برگزار شود.

چالش اصلی برای تیم روبوریس نبودن مرز مشخص بین جاده و چمن‌های اطراف مسیر بود. از طرف دیگر درختان برای راهیاب‌ ماهواره‌ای ماشین مشکل ایجاد کردند و ماشین نمی‌توانست در بخشی از مسیر از راه‌یاب ماهواره‌ای خود استفاده کند. با این حال روبو ریس مسیر دو کیلومتری را با موفقیت طی کرد.

روبوریس تنها ماشین خودران در گوودوود نبود. رژه ماشین‌ها با یک فورد موستانگ مدل ۱۹۶۵ آغاز شد که با سفارش شرکت زیمنس و توسط دانشجویان دانشگاه کرانزفیلد در بریتانیا به فن‌آوری خودران مجهز شده بود. اگرچه این ماشین برای رسیدن به پایان مسیر به دخالت راننده نیاز پیدا کرد.
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.