ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×

تاکسی مدرن نیسان لیف، وارد رقابت با اوبر و گوگل می شود

تاکسی مدرن نیسان لیف، وارد رقابت با اوبر و گوگل می شودنیسان اعلام کرده است از بهار آینده آزمایش تاکسی‌های خودران خود را در بخش‌هایی از شهر یوکوهاما آغاز می‌کند. به گفته شرکت، این آزمایش قدم اول برای عرضه انبوه این خودروها از پنج سال آینده است.

آزمایش با دو مدل «لیف» (Leaf) و به مدت دو هفته انجام می‌شود که مسافران می‌توانند آنها را از طریق تلفن همراه خود خبر کنند. در زمان حرکت یک راننده برای مواقع اضطراری پشت فرمان می‌نشیند، اما دخالتی در رانندگی نخواهد داشت.

نیسان می‌خواهد جزو اولین کارخانه‌هایی باشد که ماشین‌هایش را با فن‌آوری خودران به بازار عرضه می‌کند. شرکت ژاپنی به تازگی اعلام کرده هدفش این است که اولین سری از ماشین‌های خودرانش را در سال ۲۰۲۲ به بازار عرضه کند.

این رقابت بسیار نزدیک است. فورد به تازگی اعلام کرده برای عرضه ماشین‌های خودران در سال ۲۰۲۱ آماده می‌شود و جنرال موتورز می‌خواهد خدمات تاکسیرانی با ماشین‌های خودرانش را در سال ۲۰۱۹ آغاز کند.

خودروسازان اما از رقیبان غیر خودروساز خود عقب افتاده‌اند. دو شرکت اوبر و گوگل آزمایش تاکسی‌های خودران خود را در آمریکا شروع کرده‌اند و تجربه بیشتری در این زمینه دارند.

با تنگ‌تر شده حلقه رقابت در بازار خودرو، خودروسازان برای کسب درآمد بیشتر به دنبال ارائه خدمات تاکسی‌رانی هستند. تاکسی‌هایی که به راننده نیاز نداشته باشد، می‌تواند مدت طولانی‌تری از روز کار کند و خودروسازان با ارائه خدمات تاکسیرانی می‌توانند در تمام طول عمر ماشین از آن پول درآورند.
لیست گرانترین PS5 و XBOX
مشاهده قیمت
با 100,000 تومن طلا بخر!
نمایش قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.