امروز : جمعه ۰۸ اردیبهشت ۱۳۹۶
سیاست احزاب و شخصیت‌ها
زندگینامه محمد باقر قالیباف / از سردار سپاه تا خلبان ایرباس + معرفی همسر و م..
محمدباقر قالیباف، متولد یک شهریور ۱۳۴۰ در طرقبه، مشهد، سیاستم ..
قیمت مسکن
ارزان قیمت ترین آپارتمانها در شهرک اکباتان تهران
اکباتان یا هگمتانه نام قدیم شهر همدان بوده است. این واژه به زبا ..
قیمت های روز بازار bazaar
news رونمایی از کیا استینگر مدل 2018 + مشخصات فنی و آلبوم عکس

فایندز مجله ماشین

رونمایی از کیا استینگر مدل 2018 + مشخصات فنی و آلبوم عکس
تاریخ انتشار خبر : چهارشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۵

finds.ir وب سایت فایندز - بالاخره پس از 5 سال از رونمایی کانسپت Stinger، شرکت کره ای کیا رسماً خودروی جدید خود که پیش‌ازاین با نام GT شناخته می‌شد را رونمایی کرد. کیا برای اولین بار در نمایشگاه فرانکفورت 2011 با معرفی کانسپت GT تمایل خود را برای ساخت یک سدان اسپرت اعلام کرد و حالا پس از گذشت پنج سال کیا GT نهایتاً برای تولید آماده شده است.

جالب اینجاست که تقریبا تمام رسانه های بزرگ جهانی (cnet.com، bloomberg.com، businessinsider.com، فوربز، سی ان ان و ...) از ورود این خودرو هیجان زده شده اند و طی گزارش هایی به معرفی ای خودرو پرداختند.

این خودرو در تابستان امسال وارد بازار خواهد شد و قیمت نهایی آن هنوز مشخص نیست و به‌زودی اعلام خواهد شد؛ اما پیش‌بینی می‌شود در بازار استرالیا با قیمتی در حدود ۴۰ الی ۵۰ هزار دلار /188,000,000 تومان عرضه شود.

استینگر مراحل طراحی و توسعه‌ی خود را در فرانکفورت آلمان و زیر نظر طراح آلمانی کیا، پیتر شرایر طی کرده است، شرایر پیش از این از طراحان آئودی بود و اکنون مدیریت طراحی گروه هیوندا-کیا را بر عهده دارد. استینگر خودرویی اسپرت و دیفرانسیل عقب است که در طراحی آن از سبک جدید کیا با نام پوزه‌ی ببر استفاده شده است. بارزترین نکات طراحی این خودرو در بخش جلو را باید دیفیوزرهای زیبای به‌کاررفته و لامپ‌های LED عنوان کرد و روی درب موتور دو عدد ورودی هوا به چشم می‌خورد. نمای نیم‌رخ خودرو از نوع فست‌بک است و یک خط شانه‌ی بسیار قوی در نیم‌رخ خودرو جلب توجه می‌کند. طراحی عقب گرچه همچنان نشانه‌هایی از مدل اپتیما در خود دارد، اما کاملا عضلانی و متمایز است و از دیفیوزر نیز در عقب خودرو بهره‌گیری شده است.
ادامه
خودروهایی چون ب‌ام‌و سری 4 گرن کوپه، آئودی A5 اسپرت‌بک و اینفینیتی Q50 از رقبای استینگر محسوب می‌شوند درحالی‌که فرزند جدید کیا با 4.8 متر طول و 1.87 متر عرض، یکی از بزرگ‌ترین خودروها در کلاس خود و بین این رقبا محسوب می‌شود و همچنین با فاصلهٔ بین دو محور معادل 2.9 متر نیز یکی از طولانی‌ترین فاصله محوری‌ها را در بین رقبای خود دارد. این امر به‌وضوح موجب افزایش فضای داخلی و ظرفیت صندوق بار خودرو شده است که کیا ادعا می‌کند از بسیاری از همکلاسان آن بزرگ‌تر است.

در نسخه‌های مخصوص بازار ایالات‌متحده، برای استینگر دو پیشرانهٔ بنزینی در نظر گرفته شده است. تیپ پایهٔ این خودرو با یک پیشرانهٔ 2 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ عرضه می‌شود که 255 اسب بخار قدرت و 352 نیوتن متر گشتاور دارد. این نیرو توسط یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک که از مدل پرچم‌دار K900 قرض گرفته شده به چرخ‌های عقب یا به هر چهارچرخ منتقل می‌شود؛ اما تیپ بالا ردهٔ این سدان اسپرت کره‌ای که GT نام دارد، مجهز به یک پیشرانهٔ 3.3 لیتری V6 بای‌توربو خواهد بود که 365 اسب بخار قدرت و 510 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این پیشرانه نیز از جنسیس G90 به عاریه گرفته شده است و نیروی آن مانند تیپ پایه از طریق یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک به چرخ‌های عقب یا هر چهارچرخ انتقال میابد.

کیا گفته است که استینگر با این موتور می‌تواند ظرف 5.1 ثانیه از حالت سکون به سرعت صد کیلومتر در ساعت دست یافته و نهایتاً رسیدن به حداکثر سرعت 270 کیلومتر در ساعت را تجربه کند. بدین ترتیب استینگر سریع‌ترین خودروی تاریخ کیا لقب خواهد گرفت. نسخهٔ پایهٔ این ماشین دارای رینگ‌های آلیاژی 18 اینچی و لاستیک‌های 225 است درحالی‌که نسخهٔ GT به رینگ‌های 19 اینچی با لاستیک‌های 225 در جلو و 255 در عقب مجهز شده است و ترمزهای آن نیز به‌صورت استاندارد دیسکی تهویه شونده ساخت برمبو است که در جلو دارای کالیپرهای چهار پیستونه و در عقب دو پیستونه هستند. همچنین کیا برای بازار اروپا که پیشرانهٔ دیزلی را هم برای استینگر در نظر گرفته است که جزئیات آن در نمایشگاه ژنو آینده اعلام خواهد شد.

در داخل کابین تلفیقی از طراحی لوکس و اسپرت مشاهده می‌شود که البته نشانه‌‌هایی از طراحی مرسدس بنز را می‌توان در قسمت خروجی‌های سیستم تهویه مشاهده کرد.

در داخل کابین نمایشگر ۸ اینچی تبلت مانند نصب شده است و نمایشگری از نوع TFT نیز در بین صفحات نشان‌دهنده‌ی مقابل راننده قرار دارد. در این نمایشگر، اطلاعاتی نظیر نیروی G وارده بر خودرو، لپ تایم، سیستم رهیاب ماهواره‌ای و اطلاعات سفر در اختیار راننده گذاشته می‌شوند. سازنده همچنین ادعا کرده است که فضای پای سرنشینان عقب این خودرو بهترین در این کلاس است که به لطف فاصله‌ی محوری زیاد به دست آمده است، ضمن اینکه فضای صندوق بار نیز بالاترین در این کلاس است و می‌توان کیف وسایل گلف سایز کامل را در آن قرار داد.

در خصوص امکانات ایمنی استینگر می‌توان به وجود سامانه‌های شناسایی عابر پیاده، سیستم کروز کنترل هوشمند راداری به همراه قابلیت توقف کامل خودرو، سیستم هشدار نقطه کور و سیستم هشدار ترافیک پشت سر اشاره کرد. سایر فناوری‌های بکار رفته در استینگر نیز شامل سیستم نمایشگر سربالا و سیستم شارژر تلفن همراه بدون سیم می‌شوند. در مدل‌های فول این خودرو امکان سفارش سیستم صوتی هارمن کاردون با قدرت ۷۵۰ وات و ۱۵ عدد بلندگو وجود دارد.

در بحث قوای فنی، استینگر با دو پیشرانه به بازار عرضه خواهد شد که هر دو به‌صورت طولی در زیر کاپوت نصب می‌‌شود. مدل پایه مجهز به پیشرانه‌ی ۲ لیتری توربوشارژردار است که از سری پیشرانه‌های خانواده‌ی تتا کیا موتورز است و می‌تواند ۲۵۵ اسب بخار قدرت در ۶۲۰۰ دور بر دقیقه و ۳۵۳ نیوتون متر گشتاور در دور موتور ۱۴۰۰ تا ۴۰۰۰ دور بر دقیقه تولید کند.

نسخه‌ی قدرتمندتر استینگر با نام استینگر GT شناخته خواهد شد و مجهز به یک پیشرانه‌ی شش سیلندر خورجینی به حجم ۳.۳ لیتر است که با استفاده از دو عدد توربوشارژر، توانایی تولید ۳۶۴ اسب بخار قدرت در ۶۰۰۰ دور بر دقیقه و ۵۱۰ نیوتون متر گشتاور در دور موتور ۱۳۰۰ تا ۴۵۰۰ دور بر دقیقه دارد. البته ممکن است این اعداد و ارقام در زمان ورود به بازار خودرو کمی تغییر کنند و دلیل آن نیز این است که هر دوی این پیشرانه‌ها هنوز در مراحل توسعه‌ی نهایی قرار دارند و قدرت و گشتاور تولیدی آن‌ها فعلا قطعی نشده است و ممکن است افزایش پیدا کند.

برای تنظیم سیستم فرمان و تعلیق امکان انتخاب پنج نوع حالت رانندگی توسط راننده وجود دارد که این کار از طریق سیستم تغییر حالت رانندگی الکترونیکی انجام می‌گیرد. مطابق با این حالت‌های رانندگی نحوه‌ی عملکرد و پاسخگویی دریچه‌ی گاز نیز تغییر می‌کند.

مدل ۲ لیتری توربوشارژردار چهار سیلندر استینگر روی تایرهایی با ابعاد 225/45R18 قرار خواهد گرفت و این در حالی است که مدل ۳.۳ لیتری شش سیلندر به تایرهایی با عملکرد بالا و با ابعاد 225/40R219 در جلو و 255/35R19 در عقب مجهز خواهد شد. سیستم ترمز نیز در مدل ۳.۳ لیتری به‌صورت استاندارد ساخت شرکت صاحب‌نام برمبو است و دیسک‌های خنک شونده‌ی آن دارای قطر ۳۵۰ میلی‌متر هستند.

توسعه‌ی شاسی و دینامیک استینگر در پیست نوربرگ رینگ انجام شده است و هدایت تیم توسعه را آلبرت بیرمن، مدیر اسبق بخش ام پاور بی‌ام‌و بر عهده داشته است.

share finds.ir انتشار این صفحه در شبکه های اجتماعی :

twitter google plus pinterest facebook linkedin telegram

امتیاز شما به این خبر؟
فایندز 1    فایندز 0
telegram کانال تلگرام وب سایت فایندز

نام :

پست الکترونیک :

نظر شما :

لطفا گزینه تایید را کلیک نمایید :

فروش رایگان و فوری خودرو تبلیغات
تبلیغات
تبلیغات ارزان قیمت را با ما تجربه کنید
تبلیغات بصورت کاملاً آنلاین و فوری
news
زندگی چوپانان و گاومیش‌ داران بوتان
در مناطق دورافتاده و کوهستانی شرق بوتان، مردمانی از قو ...
news
ویدیوتبلیغ کادیلاک ATS جدید را تماشا کنید
ATS برای رقابت با BMW سری 3 و مرسدس بنز کلاس C طراحی شده است. ...