ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

وقتی یک خودروساز، بزرگترین واردکننده لاستیک به ایران می شود!

وقتی یک خودروساز، بزرگترین واردکننده لاستیک به ایران می شود!سخنگوی انجمن صنفی صنعت تایر ایران با انتقاد از جریان واردات تایر به کشور گفت : متاسفانه آمار واردات سال گذشته حاکی از این است که یکی از خودروسازان جز چند واردکننده اصلی تایر به کشور بوده است.

مصطفی تنها، اظهار داشت : علی رغم تاکید بر اقتصاد مقاومتی ، متاسفانه شاهد چنین آمارهایی از واردات به کشور آن هم توسط تولیدکنندگان داخلی هستیم.

وی افزود : ورود تایر توسط خودروسازان به جهت ناکافی بودن تولیدات داخلی نیست و عمدتا به جهت مشکل مطالبات میان خودروسازان با قطعه سازان و تولیدکنندگان تایر در داخل باز می گردد.

وی با اشاره به تعرفه واردات تایر گفت : در حال حاضر تعرفه واردات تایر 32 درصد است اما معتقدیم همان تعرفه ای که برای خودرو در نظر گرفته می شود باید برای قطعات خودرو از جمله تایر نیز لحاظ شود.

سخنگوی انجمن صنفی صنعت تایر ایران تصریح کرد : چنانچه صنعت خودرو به عنوان یکی از صنایع مهم محسوب می شود باید مجموعه این صنعت من جمله قطعات و سایر صنایع وابسته از تعرفه مشابهی برخوردار باشند.

تنها همچنین به وضعیت مطالبات تایرسازان از خودروسازان پرداخت و اظهار داشت : مطمئنا عدم توجه به این مساله و پرداخت به موقع مطالبات تولیدکنندگان تایر را دچار فشار مالی و نقدینگی و تامین خواهد کرد.

وی افزود : البته در حال حاضر آمار دقیقی در خصوص میزان مطالبات صنعت تایر از خودروسازان در اختیار نیست و لازم بررسی بیشتری از شرکتهای تولیدی است.

وی همچنین به سهم تایرسازان داخلی از بازار داخل و صادرات پرداخت و اظهار داشت : هر چند بخشی از تولیدات تایرهای داخلی به بازارهای هدف صادر می شود اما اینکه چند درصد از نیاز خودروسازان داخلی توسط تولیدات داخلی صنعت تایر ایران تامین می شود آمار دقیقی در اختیار نیست.
منبع : خبر خودرو
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.