ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

افزایش تولید خودروهای تاریخ گذشته در ایران / رنو همچنان منتظر تولید داستر جدید است

افزایش تولید خودروهای تاریخ گذشته در ایران / رنو همچنان منتظر تولید داستر جدید استبا وجود بحران‌های مالی در سال گذشته، تولید خودرو در ایران افزایش یافته است و برای اولین بار به میزان تولید پیش از تحریم‌های شدید هسته‌ای در سال ۱۳۹۰ رسیده است.

تولید خودرو در سال گذشته با رشد ۱۳.۷ درصدی همراه بوده و از یک میلیون و ۳۵۰ هزار و ۳۷۷ دستگاه در ۱۲ ماهه ۱۳۹۵ به یک میلیون و ۵۳۴ هزار دستگاه در سال ۱۳۹۶ رسیده است. به گزارش ایسنا سال گذشته تولید انواع سواری نیز ۱۴.۸ درصد افزایش یافته و از یک میلیون و ۲۵۵ هزار و ۲۱۱ دستگاه در ۱۲ ماهه ۱۳۹۵ به یک میلیون و ۴۴۱ هزار و ۵۷۷ دستگاه رسیده است.

در ۱۲ ماهه ۱۳۹۶ تولید انواع ون رشد داشته اما تولید وانت کاهش یافته‌است. سال گذشته تولید انواع کامیونت، کامیون و کشنده نیز صعودی بوده، البته این ظرفیت تولید برای نیاز ایران کافی به‌نظر نمی‌رسد.

با وجود رشد تولید در خودروهای سواری اما همچنان این بخش شاهد تولید خودروهای تاریخ گذشته است و قراردادهایی که قرار بود پس از برجام به‌نتیجه برسند هنوز بعد از گذشت دو سال اکثرا بی‌نتیجه مانده‌اند. شرکت رنو که در قرار داد جدید خود قرار بود دو محصول جدید رنو داستر جدید و سیمبل جدید را در کارخانه بن رو، تولید کند هنوز موفق به دریافت این کارخانه از سایپا نشده، زیرا سایپا هنوز حاضر به واگذاری این کارخانه به رنو نشده است. در صورت واگذاری کارخانه بن رو، حداقل دو سال زمان برای تولید محصولات رنو نیاز است.

از خودروهایی که پس از برجام قرارداد تولید آنها در ایران امضا شده است تنها پژو ۲۰۰۸ به تولید رسیده است. تیراژ این خودرو هم بسیار محدود است و حتی یک درصد از تولید صنعت خودرو ایران را هم شامل نمی‌شود. با این وجود شرکت ایران خودرو و سایپا همچنان به تولیدات محصولاتی که تکنولوژی آن‌ها اکثرا به ۳۰ سال قبل باز می‌گردد، ادامه می‌دهند.

پس از برجام قرار بود شرکت‌های کره‌ای، آلمانی و فرانسوی در صنعت خودرو ایران سرمایه‌گذاری کنند. در میان این شرکت‌ها تنها پژو و سیتروئن تا کنون به وعده‌های خود عمل کرده اند. تولید پژو ۲۰۰۸ در سال ۹۶ شروع شد و در سال ۹۷ هم تولید سیتروئن سی ۳ آغاز می‌شود.

گذشته از این دو شرکت، کیا موتورز شریک قدیمی سایپا حاضر به هیچ همکاری با طرف ایرانی خود نشده است. رنو تاکنون زیر وعده‌های خود زده است و تنها به تولید خودرو تاریخ گذشته لوگان نسل اول و ساندرو نسل اول در ایران اقدام می‌کند. هیوندایی هم به صورت محدود ، خودروهای خود را در کرمان مونتاژ می‌کند.

در مقابل فولکس‌واگن که قصد تولید گسترده در ایران را داشت، تا کنون تنها به واردات محدود مدل پاسات به ایران رضایت داده است. در این شرایط بازار ایران در سیطره خودروسازان چینی است و این شرکت‌ها هم محصولات خود را بصورت مونتاژ کامل در ایران تولید می‌کنند.
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.