ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

ورود بیش از 6 هزار خودروی لوکس غیرقانونی به بازار ایران / ماجرا چه بود؟

ورود بیش از 6 هزار خودروی لوکس غیرقانونی به بازار ایران / ماجرا چه بود؟روابط عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت ایران در اطلاعیه‌ای که امروز دوشنبه (۲۸ خرداد) منتشر کرده "هک شدن " سایت ثبت سفارش این وزارت‌خانه برای واردات خودرو را تکذیب کرده است.

این وزارت‌خانه در این اطلاعیه "ضمن تایید تخلف در ورود ۶۴۸۱ خودرو به گمرکات کشور" از پیگیری برای برخورد قانونی با "متخلفان" خبر داده است. این اطلاعیه درست یک روز پس از اظهارات ناصر سراج، رئیس سازمان بازرسی کل ایران منتشر شده است.

آقای سراج دیروز گفته بود: "متاسفانه سایت وزارت صنعت، معدن و تجارت هک شد و حدود ۵ هزار خودرو مدل بالا و گران قیمت وارد کشور شد که از این تعداد حدود ۴ هزار خودرو ترخیص و وارد بازار شده است و ۱۰۰۰ خودرو همچنان در گمرک است."ورود بیش از 6 هزار خودروی لوکس غیرقانونی به بازار ایران / ماجرا چه بود؟
در اطلاعیه وزارت صنعت، معدن و تجارت آمده است: "بررسی‌های انجام شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت مشخص کرد که در مجموع ۶۴۸۱ خودرو با تخلف واردکنندگان و سامانه ثبت سفارش ، به گمرکات کشور وارد شده است که از این تعداد، ۱۹۰۰ خودرو ترخیص شده و مابقی خودروها همچنان در گمرک مانده است."

وزارت صنعت گفته است: "مرکز حراست وزارتخانه بهمن ماه سال گذشته اطلاع رسانی اولیه را در این خصوص انجام داده است."

آمارهای ارائه شده توسط وزارت صنعت و سامان بازرسی که با اختلاف یک روز اعلام شده‌اند، با هم همخوانی ندارند.

اظهارات ناصر سراج پس از این موج اخیر گرانی است که سازمان بازرسی می‌گوید در آنها "ورود کرده است."

در هفته‌های اخیر قیمت خودرو در بازار ایران افزایش یافته تا جایی که اختلاف قیمت خودرو در کارخانه با بازار آزاد در بعضی خودروها به بالای صد میلیون تومان هم رسیده است.

این افزایش قیمت شامل خودروهای داخلی و خودروهای خارجی بوده هر چند این افزایش در خودروهای داخلی کمتر است.

بعضی از فعالان در بازار خودرو این افزایش قیمت را به کمبود عرضه نسبت داده‌اند ولی وزارت صنعت، معدن و تجارت عرضه خودرو را ناکافی نمی‌داند.

رئیس سازمان بازرسی در اظهارات اخیر خود به گرانی خودرو هم اشاره کرده و گفته: "وضعیت بازار خودرو نیز تقریبا مانند بازار مسکن بود و پول‌های سرگردان و نقدینگی بیش از حد باعث شد که برخی خودروها حتی تا صد میلیون تومان گران شوند."

رئیس سازمان بازرسی به عنوان نمونه گرانی خودروی سوزوکی را در حدود ١٠٠ میلیون تومان و پژو ٢٠٠٨ را ٧٠ تا ٨٠ میلیون تومان اعلام کرد.

وزارت صنعت، معدن و تجارت ثبت سفارش واردات خودرو را از تیر تا دی ماه پارسال (۱۳۹۶) متوقف کرد.

بعضی واردکنندگان خودرو گفته‌اند در زمان توقف ثبت سفارش، برخی خودروها به صورت غیرقانونی ثبت سفارش و وارد شده‌اند.

مجتبی خسروتاج، رئیس سازمان توسعه تجارت، حدود دو ماه پیش گفته بود "در زمان بسته بودن ثبت سفارش واردات خودرو در سال گذشته (۱۳۹۶)، ۶۴۰۰ دستگاه خودرو به صورت غیرقانونی ثبت سفارش و وارد شده است".
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.