ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×

نقص فنی در محصولات هیوندایی و کیا / از اپتیما و سوناتا تا سورنتو و سانتافه

نقص فنی در محصولات هیوندایی و کیا / از اپتیما و سوناتا تا سورنتو و سانتافهدو شرکت خودروسازی معروف هیوندای (Hyundai Motor Co) و کیا موتورز (Kia Motors) کره که معمولاً زیاد فراخوانی برای نقص فنی خودروهای خود نمی دادند این بار، بیش از 1.4 میلیون دستگاه از خودروهای شاسی‌بلندها و سدان خود را به دلیل نقص فنی در موتورهایشان به کارخانه فراخواندند.

نقص فنی به وجود آمده در موتور و سامانه حرکتی این خودروها باعث افزایش ریسک تصادفات خواهد شد.

این فراخوان در کشورهای آمریکا، کانادا و کره جنوبی که از بازارهای کلیدی این شرکت محسوب می‌شوند اجرایی خواهد شد.

این فراخوان از سوی دو خودروساز کره‌ای، در خصوص دو محصول بسیار محبوب شاسی‌بلند سانتافه و خودروی سایز متوسط سوناتا (Sonata Santa Fe) صادر شده است. البته باید به این لیست خودروی سایز متوسط اپتیما و شاسی‌بلند اسپورتیج را نیز اضافه کرد. خودروهای شاسی‌بلند سورنتو نیز با مشکل مشابهی در حرکت و موتور مواجهه هستند. در خبر منتشر شده در رویترز خبری به مدل خودروها اشاره نشده است، اما گفته می شود خودروهای مدل 2010 تا 2016 شامل این فراخوان می شوند.

براساس برآوردها 1.19 میلیون از این خودروها در آمریکا، 114,187 دستگاه در کانادا و 171,348 دستگاه در کره جنوبی زیر پای مشتریان قرار دارند.

طبق برآورد یک کارشناس زیان وارد شده در این فراخوان حدود 220.19 میلیون دلار /13,502,500,000,000 تومان (قیمت تبدیل شده) خواهد بود.

این دو کمپانی اعلام کرده‌اند این نقص فنی و اختلال کارکرد در محصولاتشان به دلیل انسداد جریان سوخت در ارتباط با میله متصل به یاتاقان است. این مشکل می‌تواند باعث افزایش حرارت و اختلال ویژه در فعالت یاتاقان شود.

هیوندایی و کیا اعلام کرده‌اند که صاحبان این خودروها می‌توانند در نمایندگی‌های مورد نظر به بررسی موتور خودروهای خود بپردازند. آنها مشکل خودرو را بدون صرف هزینه برطرف کرده و در صورت نیاز قطعه معیوب را تعویض خواهند کرد. این فراخوان از 19 ماه می سال جاری اجرایی خواهد شد.
منبع : reuters.com
لیست گرانترین PS5 و XBOX
مشاهده قیمت
با 100,000 تومن طلا بخر!
نمایش قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.