ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

هجوم چینی ها به صنعت خودروسازی آلمان / خرید سهام دایملر جنجال به پا کرد

هجوم چینی ها به صنعت خودروسازی آلمان / خرید سهام دایملر جنجال به پا کردخرید سهام دایملر توسط مدیر خودروسازی چینی، دولت آلمان را به فکر تغییر قوانین انداخت. خبرگزاری رویترز اعلام کرده دولت آلمان مشغول بررسی قوانین است تا شفافیت معامله‌های مشابه را بیشتر کند.

هفته گذشته دایملر اعلام کرد لی شوفو، مدیر خودروسازی جیلی با خرید ۹.۷ درصد سهام دایملر به ارزش ۹ میلیارد دلار به بزرگترین سهامدار شخصی این شرکت تبدیل شده است. این نگرانی در آلمان وجود دارد که این خریدها با حمایت دولت چین انجام می‌شود و باعث خواهد شد دانش فنی از کنترل آلمان‌ها خارج شود و به دست چینی‌ها بیفتد.

لی شوفو در واکنش به این نگرانی‌ها گفته قصد ندارد از موقعیتش برای تاثیر بر هییت مدیره شرکت استفاده کند.

خرید سهام دایملر به این سوال دامن زده است که قوانین چطور به این مدیر چینی اجازه داده بتواند این حجم از سهام را بدون نیاز به اعلام عمومی بخرد.

در خبری دیگر مربوط به این معامله، خبرگزاری بلومبرگ هفته پیش از قول منابعی خبر داد که خودروساز چینی پیش از خرید سهام دایملر به دنبال خرید گروه خوردوسازی فیات-کرایسلر بود. به گزارش این خبرگزاری، لی شوفو اواسط سال ۲۰۱۷ با خودروسازی آمریکایی-ایتالیایی درباره امکان سرمایه‌گذاری در خارج از چین گفتگو کرده است.

پیش از این برخی رسانه‌ها از پیشنهاد خرید فیات-کرایسلر خبرهایی منتشر کرده بودند و اینکه به خاطر پایین بودن رقم پیشنهادی، فیات-کرایسلر آن را رد کرده است.
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.