ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

رقابت تسلا و جنرال موتورز برای تصاحب عنوان برترین خودروساز آمریکا

رقابت تسلا و جنرال موتورز برای تصاحب عنوان برترین خودروساز آمریکاگروه خودروسازی تسلا که از تولید کنندگان انبوه خودروهای برقی در آمریکاست برای نخستین بار تنها ساعاتی با پیشی گرفتن از جنرال موتورز ارزشمندترین خودروساز بازار سهام ایالات متحده شد اما پس از گذشت ساعتی و اواسط روز جنرال موتورز دوباره جایگاه خود را پس گرفت.

تسلا موتورز (Tesla Motors) شرکت خودروسازی آمریکایی است، که تولیدکنندهٔ خودروهای برقی و قطعات موردنیاز ترن‌های برقی می‌باشد.

شرکت تسلا همچنین تولیدکننده پکیج‌های باتری لیتیوم-یون برای سایر خودروسازها، نظیر تویوتا و دایملر آ گ می‌باشد. شرکت تسلا موتورز در سال ۲۰۰۳ توسط مارتین ابرهارد، جفری استرابل و ایلان ماسک تاسیس شد. ایلان ماسک هم‌اکنون به‌عنوان مدیر عامل اجرایی و رییس هیئت مدیره تسلا موتورز فعالیت می‌کند. سهام تسلا در بازار بورس نزدک معامله می‌شود.

هرچند این جایگاه موقتی بود و اما صبح سه‌شنبه ترازهای مالی بازار سهام نشان داد که ارزش کل سهام تسلا به رکورد ۵۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار رسیده است.

این در حالی است که جنرال موتورز که یکی از نمادهای صنعت خودروسازی ایالات متحده است، در اوایل صبح ارزشی معادل ۴۹ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار داشت و همین موضوع، خبر خوشایندی برای این شرکت بزرگ و قدیمی آمریکایی نیست.

تسلا روز گذشته (دوشنبه 14 فروردین 96) اعلام کرده بود که در سه ماهه نخست امسال ۲۵ هزار دستگاه خودرو الکتریکی به بازار عرضه کرده است.
تسلا اس 2017 سریع‌ترین خودرو برقی جهان لقب گرفت
بیوگرافی ایلان ماسک میلیاردر خود ساخته آمریکایی و رئیس شرکت تسلا موتورز
رشد ۷ درصدی ارزش تسلا روز گذشته هم برای این گروه خودروسازی یک رکورد دیگر را ثبت کرده بود و آن را از فورد، دیگر غول خودروسازی آمریکا، بالاتر برده بود.

به نظر می‌رسد، با محبوبیت یافتن خودروهای الکتریکی و بهبود عمر باتری‌های آنها، تقاضا برای خرید این نوع خودروها حتی زودتر از پیش‌بینی کارشناسان به گزینه اصلی مشتریان تبدیل می‌شود.

افرایش محبوبیت تولیدات تسلا به این گروه صنعتی اجازه داد تنها در سال گذشته میلادی بیش از ۷۶ هزار خودرو روانه بازار کند.
منبع : reuters.com
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.