ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

بازار خودروی چین پس از 24 سال، به روی شرکت‌های خارجی گشوده شد

بازار خودروی چین پس از 24 سال، به روی شرکت‌های خارجی گشوده شدچین با تغییر قوانین خود به خودروسازان خارجی اجازه می‌دهد تا به طور مستقل در بازار داخلی چین فعالیت کنند. شرکت‌های خارجی تاکنون مجبور بودند برای حضور در بازار چین، یک شریک چینی داشته باشند. براساس این قانون که از سال ۱۹۹۴ اجرا می‌شد، شرکت‌های خارجی نمی‌توانستند بیشتر از پنجاه درصد از مالکیت شرکت‌های داخلی را در اختیار داشته باشند.

چین دلیل این سیاست را حمایت از تولید داخلی اعلام کرده بود. این محدودیت بخشی از دعوای تجاری چین و آمریکا بود. آمریکا می‌گوید خودروسازان خارجی مجبورند به خاطر این قانون اسرار تجاری خود را با شرکت‌هایی که بالقوه رقیبشان هستند به اشتراک بگذارند.

با تغییر قانون، شرکت‌هایی که خودروهای الکتریکی می‌سازند از امسال می‌توانند به طول مستقل در بازار چین فعالیت کنند. به تولیدکنندگان خودروهای باری و تجاری از سال ۲۰۲۰ امکان فعالیت مستقل داده خواهد شد و تولیدکنندگان سواری این اجازه را از سال ۲۰۲۲ خواهند داشت.

اعلام این تصمیم به کاهش تنش تجاری میان آمریکا و چین کمک خواهد کرد و همزمان با آزاد گذاشتن خودروسازان خارجی،‌ فشار را بر خودروسازان چینی برای افزایش کیفیت محصولاتشان بیشتر می‌کند. این تصمیم به خصوص برای شرکتی مانند تسلا که نتوانسته بود تاکنون شریکی چینی پیدا کند، خبر بسیار خوبی است.

با این حال خودروسازان آمریکایی، آلمانی و ژاپنی ضمن استقبال از قانون جدید اعلام کردند فعلا قصد ندارند در بازار چین به طور مستقل فعالیت کنند و به همکاری با شرکای چینی خود ادامه خواهند داد. بسیاری از این شرکت‌ها برای همکاری‌های مشترک خود با کارخانه‌های چینی سرمایه‌گذاری وسیعی کرده‌اند که تغییر آن ممکن است هزینه زیادی برایشان داشته باشد. همچنین فعالیت مستقل در بازار چین بدون داشتن شناخت و تجربه یک شریک چینی می‌تواند ریسک بالایی داشته باشد.
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.