ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×

دوج چلنجر SRT مدل 2018 قدرتمندترین ماشین عضلانی جهان

دوج چلنجر SRT مدل 2018 قدرتمندترین ماشین عضلانی جهانکمپانی آمریکایی Dodge از مدل 2018 خودروی Challenger SRT Demon در نمایشگاه اتومبیل نیویورک رونمایی کرده است. بنابر اعلام این کمپانی، قرار است تنها تعداد محدودی از این خودرو تولید شود و در کنار سایر خودروهای این کمپانی عملکرد هیجان انگیزی را برای مشتریان به ارمغان خواهد آورد.

بنابر اعلام کمپانی Dodge ، این خودرو رکورد گینس در بخش طولانی ترین تک چرخ را با طی کردن 2.92 فوت به خود اختصاص داده است. از طرفی این خودرو به اندازه ای سریع است که سازمان NHRA که یک سازمان نظارت کننده بر ایمنی بدنه ی خودروها می باشد، استفاده از این خودرو را ممنوع اعلام کرده است. چرا که امکانات ایمنی لازم برای چنین عملکرد بالایی را ندارد! بدون شک اصلی ترین سوال در مورد این خودرو میزان قدرت و گشتاور تولیدی آن می باشد. بنابر گفته ی کمپانی دوج، خودروی سوپر اسپرت دمون توانایی تولید 840 اسب بخار قدرت را دارد و می تواند تنها در عرض 2.3 ثانیه از سرعت صفر تا 100 کیلومتر بر ساعت شتاب بگیرد که به عبارت دیگرمی توان گفت که شتاب این خودرو در شروع حرکت از حالت سکون 1.8 برابر شتاب جاذبه ی زمین است! دمون همچنین در عرض 9.65 ثانیه یک چهارم مایل را طی می کند و سرعت آن در آخر این مسیر 225 کیلومتر بر ساعت است.

پیشرانه ی استفاده شده در چلنجرSRT دمون مورد نظر از نوع 6.2 لیتری V8 HEMI است که مجهز به دو پمپ سوخت و یک سوپرشارژر 2.7 لیتری است، که دارای فشار 14.5 psi می باشد. تمامی این ارقام اشاره شده در مقایسه با نسخه ی قبلی این خودرو یعنی Hellcat بهبود یافته اند. راندن این خودرو در خیابان ها قانونی است و شما حتی می توانید با آن کارهای روزمره ی خود را نیز انجام دهید! البته هدف اصلی از تولید این خودرو ، شرکت در رقابت های درگ است.
آلبوم عکس
DODGE CHALLENGER SRT :
دوج چلنجر SRT مدل 2018 #15
دوج چلنجر SRT مدل 2018 #14
دوج چلنجر SRT مدل 2018 #13
نمای درون کابین دوج چلنجر SRT مدل 2018 #13
موتور دوج چلنجر SRT مدل 2018 #12
دوج چلنجر SRT مدل 2018 #11
ادامه
Tim Kuniskis ، رئیس بخش خودروهای سواری شمال آمریکا، درباره ی این خودرو می گوید:" تا به حال کسی خودرویی با این مشخصات تولید نکرده است که استفاده از آن در خیابان ها قانونی باشد. یک تیم 25 نفره از مهندسان متعهد SRT به همراه گروهی از کارمندان Chrysler به مدت 2 سال بر روی پروژه طراحی و تولید این خودرو کارکرده اند."

طراحی این خودرو بر پایه ی هلکت بوده است. با این تفاوت که با تلاش مهندسان، وزن این خودرو 105 کیلوگرم نسبت به هلکت کاهش یافته است.
ترمز های چلنجر SRT دمون نیز نسبت به ترمز های استفاده شده در نسخه هلکت کوچکتر شده اند و همین امر سبب کاهش 7.5 کیلوگرمی وزن خودرو شده است. در این خودرو از 4 پیستون به همراه کالیپر با دیسک های 14.2 اینچی استفاده شده است. چلنجر SRT دمون مجهز به چرخ های 18 اینچی پوشیده شده با تایر های Nitto NTO5R است. نکته ی جالب در مورد این تایرها این است که آن ها برای استفاده در مسابقات درگ مناسب هستند و برای اولین بار یک کمپانی از آن ها به عنوان تایرهای استاندارد استفاده می کند. البته کمپانی دوج زیاد از این کارها انجام می دهد و در مورد دمون نیز سعی کرده است تا بهترین امکانات و تجهیزات را در آن گردآوری کند.

این تایر ها میزان ضریب کشش در شروع حرکت را سه برابر افزایش می دهند. البته مجهز بودن به این تایرها تنها عامل افزایش ضریب کشش نبوده است و میزان نیروی وارد شده به در شروع حرکت نسبت به هلکت به میزان 35 درصد افزایش یافته است. با این تغییرات کمپانی دوج تفاوت چلنجر SRT دمون با چلنجر هلکت را در کیفیت و سبک رانندگی آن اعلام کرده است. آنها گفته اند برتری با دمون است.
جعبه دنده ی استفاده شده در این خودرو از نوع 8 سرعته ی اتوماتیک است که باعث افزایش 18 درصدی در میزان گشاور منتقل شده به چرخ ها می گردد و به دلیل این افزایش گشتاور تمامی اجزای خودرو مستحکم تر شده اند. اگر می خواهید بپرسید که آیا برای این خودرو جعبه دنده ی دستی نیز در نظر گرفته شده است یا خیر؟ جوابتان " خیر " است. چرا که جعبه دنده ی دستی کند تر عمل می کند و برای مسابقات درگ اصلا مناسب نیست. همچنین برخی ویژگی های این خودرو در حالت Drag Mode استفاده از جعبه دنده ی 8 سرعته ی اتوماتیک را ایجاب می کند.

اگرمی خواهید با این خودرو در مسابقات درگ شرکت کنید باید از یک پکیج اضافی استفاده کنید. این پکیج شامل چرخ های جلوی مخصوص برای مسابقات درگ است. این پکیج همچنین شامل یک ترموستات جدید، دریچه ی جدید هوا ، دکمه های تعبیه شده در کنسول مرکزی و یک کامپیوتر مخصوص برای کنترل پیشرانه ی V8 است.
زمانی که این پکیج به صورت کامل بر روی خودرو نصب شد، رانندگان می توانند با فشار دادن یک دکمه، پیشرانه را در حالت استفاده از بنزین با عدد اکتان بالا قرار دهند که این امر باعث تولید قدرت بیشتر می شود. حتی در این حالت نیز گازهای خروجی از اگزوز این خودرو با استاندارد های جهانی تطابق دارند.

دلیل تولید قدرت شگفت انگیز این خودرو استفاده از چند استراتژی جدید در مدیریت هوای خنک کننده ی ورودی است. برای تازه کارها دمون مجهز به بزرگترین درچه ی هوا در کاپوت جلو با نام Air Grabber است که همین دریچه به تنهایی باعث کاهش هوای ورودی تا 30 درجه ی فارنهایت می شود. علاوه بر این دریچه ، از تکنولوژی انحصاری دوج با نام Air-Charge Cooler نیز در این خودرو استفاده شده است.
این تکنولوژی برای خنک کردن سوپرشارژر بکار رفته است. البته SRT Demon مجهز به تکنولوژی After-Run Cooler نیز است که این تکنولوژی باعث می شود تا بعد از هر مسابقه فن پیشرانه و پمپ خنک کننده ی کولر سوپرشارژر حتی در حین خاموش کردن پیشرانه نیز روشن بماند و دمای پیشرانه را تا حد معقول پایین بیاورد تا خودرو برای سری بعدی مسابقات آماده شود.

البته مهم ترین نکته در شرکت در مسابقات درگ با خودروی دمون مربوط به حالت رانندگی آن است که باید در حالت Drag قرار داده شود. این حالت که از طریق صفحه ی نمایش فعال می شود به طور اتوماتیک تنظیمات خودرو را برای شتاب گیری سریع تر عوض می کند. در این حالت، سیستم تعلیق عقب سفت تر و سیستم تعلیق جلوی خودرو نرم تر می شود و علاوه بر آن در حالت Drag سیستم کنترل کشش برای ماکسیمم نمودن شتاب غیر فعال می شود. در این حالت سیستم کنترل پایداری همچنان فعال می ماند و دلیل آن جلوگیری از منحرف شدن ناگهانی خودرو در سرعت بالا است.
لیست گرانترین PS5 و XBOX
مشاهده قیمت
با 100,000 تومن طلا بخر!
نمایش قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.