ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

معرفی بهترین خودروی سال توسط مهم‌ترین نشریه خودرویی جهان

معرفی بهترین خودروی سال توسط مهم‌ترین نشریه خودرویی جهانمجله موتور ترند که از معتبر‌ترین مجلات تخصصی در زمینه اتومبیل است خودرو شورولت کامارو جدید را به عنوان خودرو سال انتخاب کرد.

این انتخاب از میان هفت کاندید نهایی یعنی خودرو‌های آئودی تی تی، بی‌ام و سری هفت جدید، هوندا سیویک، مزدا‌ام ایکس ۵، مرسدس AMG GT S، تویوتا Mirai و شورولت کامارو انجام گرفته است.

چرا شورولت کامرو خودرو سال شد؟

برای جواب به این سئوال بهتر است به این نکته توجه کنیم که مخاطبان اصلی مجله موتور ترند در آمریکای شمالی قرار دارند برای همین برای این مجله خودرو‌هایی بیشتر مطرح هستند که در بازار آمریکای شمالی عرضه می‌شوند. مساله دیگری که مورد توجه مهندسان و نویسندگان موتور ترند است نو آوری و اقبال بازار است. در میان هفت خودرو نهایی، شرکت تویوتا نو آورانه‌ترین محصول را دارد.

خودرو تویوتا Mirai را می‌توان خودرو آینده دانست. سوخت مصرفی این خودرو هیدروژن است. هیدروژن یکی از فراوان‌ترین عناصر در طبیعت است. با سوختن هیدروژن هم تنها آب تولید می‌شود. شرکت‌های مختلفی از جمله تویوتا با روش پیل سوختی سعی در استفاده از هیدروژن در خودرو دارند که Mirai اولین محصول تجاری شده این روش است.

اینخودرو با یک باک پر هیدروژن، قادر است ۵۰۲ کیلومتر را طی کند. قدرت موتور الکتریکی این خودرو ۱۵۲ اسب بخار است. در این خودرو هیدروژن که در مخازنی با فشار ۷۰ مگا پاسکال (۷۰۰ برابر فشار هوا) ذخیره شده به سمت واحد پیل سوختی حرکت می‌کند در این واحد هیدروژن با اکسیژن هوا مخلوط می‌شود و حاصل این واکنش تولید آب و برق است. برق توسط موتور الکتریکی برای حرکت دادن خودرو مصرف می‌شود وآب هم از اگزوز خودرو خارج می‌شود. در هنگام فشار بر روی پدال گاز این خودرو در حالت درجا، اگر لیوانی را جلوی اگزوز خودرو بگیرید بعد از مدتی از آب پر می‌شود. شتاب صفر تا صد کیلومتر این خودرو ۹ ثانیه و قیمت این خودرو ۶۰ هزار دلار است.

اما با وجود چنین گام بلندی در زمینه تکنولوژی چرا تویوتا خودرو سال نشد و در ‌‌نهایت شورولت کامارو مقام نخست را از آن خود کرد؟


شاید چون همچنان در جهان قدرت، شتاب و لذت رانندگی بر مسائل محیط زیست و انرژی پاک برتری دارند و آنچه در میان مشتریان آمریکایی فعلا مهم‌تر است داشتن یک خودرو هیجان‌انگیز است نه یک خودرو پاک.
معرفی بهترین خودروی سال توسط مهم‌ترین نشریه خودرویی جهان

شورولت کامارو هم‌‌ همان خودرو هیجان‌انگیزی است که در بازار ایالات متحده توانسته جلوی رقیب دیرینش موستانگ دوباره قدرت‌نمایی کند. نویسندگان و کار‌شناسان مجله هم دقیقا به همین موضوع اشاره کرده‌اند.

از طرفی کار‌شناسان این مجله معتقدند مصرف‌کنندگان می‌توانند با بهای نه چندان گزاف در ایالات متحده سواری لذت‌بخشی را با کامارو تجربه کنند. قیمت مدل RS کامارو ۲۷ هزار دلار است این مدل با موتور شش سیلندر خورجینی با حجم ۳۶۰۰ سی سی می‌تواند ۳۳۵ اسب بخار قدرت تولید کند. مدل ss هم با قیمت ۳۷ هزار دلار عرضه می‌شود. خودرویی که با موتور هشت سیلندر ۶۲۰۰ سی سی خود، قدرت موتور ۴۴۵ اسب بخاری دارد. البته کامارو ss با وجود چنین موتور پر حجم و پرقدرتی، در پر مصرف‌ترین حالت در ۱۰۰ کیلومتر به طور متوسط ۱۰ لیتر بنزین مصرف می‌کند. این در حالی است که خودرویی مانند پژو ۴۰۵ با موتوری که یک سوم این موتور حجم دارد و قدرت موتور ۱۰۰ اسب بخار در ۱۰۰ کیلومتر ۱۲ لیتر بنزین مصرف می‌کند.

یکی دیگر از خصوصیات کامارو جدید امن بودن این خودرو است. این خودرو در ارزیابی‌های انجام شده هر ۵ ستاره ایمنی را کسب کرده است.

خصوصیت دیگری که مهندسان تست مو‌تر ترند را به هیجان آورده، هماهنگی عالی جعبه‌دنده و موتور این خودرو است. این متخصصان در مدل اس اس شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر را ۴ ثانیه را برای این خودرو ثبت کرده‌اند. مجموعه شتاب، قدرت و فرمان‌پذیری سبب شده است خودرو نسبت به بسیاری از خودرو‌های گران قیمت‌تر عملکرد بهتری از خود نشان دهد.

مجموعه این عملکرد‌ها در کنار طراحی مناسب سبب شده مدل ۲۰۱۶ کامارو به عنوان بهترین خودرو سال معرفی شود.


مدل کامارو ۲۰۱۶، ششمین نسل از مدل افسانه‌ای کامارو است. کامارو که برای رقابت با فورد موستانگ طراحی شده بود در ۲۹ سپتامبر ۱۹۶۶ روی خط تولید رفت و به عنوان مدل ۶۷ به فروش رسید. این خودرو در پلت فرم و قطعات متعددی با پونتیاک فایربرد مشترک بود. تا سال ۲۰۰۲ چهار نسل از کامارو تولید شده بود که در این سال تولید این خودرو متوقف شد. سپس دوباره نام کامارو در نسل پنجم در سال ۲۰۰۹ زنده شد.

چرا انتخاب خودرو سال از سوی موتور ترند مهم است؟

مجله موتور ترند یکی از مهم‌ترین نشریان خودرویی جهان به شمار می‌رود این نشریه در سال ۱۹۴۹ برای اولین بار منتشر شد. این نشریه که در آمریکا منتشر می‌شود تیراژی بیش از یک میلیون و ۱۰۰ هزار نسخه دارد و گزارش‌های آن تاثیر زیادی بر روی فروش خودرو سازان در جهان دارد. معمولا این مجله منبع اصلی کار‌شناسان و روزنامه‌نگاران خودرویی در جهان برای تهیه گزارش‌هایشان است. این نشریه را در جهان به تست‌های دقیق خودرو‌اش می‌شناسند و برای همین بسیاری از کارخانه‌ها پیش از آنکه خودرویی وارد بازار شود محصولاشان را در اختیار موتور ترند قرار می‌دهند تا تست شود.

یکی از خصوصیات مهم مجله موتور ترند معرفی خودرو سال و پیش رو بودن این مجله در این کار است. این مجله از سال ۱۹۴۹ اقدام به معرفی تولید کننده بر‌تر سال می‌کرد که این رویه در سال ۱۹۶۷ با معرفی خودرو سال تغییر کرد. بعد‌ها نشریات دیگری هم از این اقدام موتور ترند تقلید کردند اما همچنان پیشرو بودن مو‌تر ترند سبب شد هر شرکتی که خودرو‌اش توسط موترترند معرفی می‌شود از این انتخاب در تبلیغات خود به صورت گسترده‌ای استفاده کند.


خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.