ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

داستانی شگفت انگیز، از کوتوله که به یک مرد غول پیکر تبدیل شد!

داستانی شگفت انگیز، از کوتوله که به یک مرد غول پیکر تبدیل شد!در هر جامعه‌ای تعریف خاصی برای کوتوله‌ها و مردان بلندقد وجود دارد و به طور طبیعی هر جامعه‌ای تعدادی مرد خیلی قد بلند و خیلی قد کوتاه داشته باشد، اما غیر طبیعی آن است که یکی از کوتوله‌ترین‌ها تبدیل به یکی از قدبلندترین‌ها شود؛ اتفاقی که در حدود سال 1900 میلادی در اتریش رخ داد.

آدام راینر (Adam Rainer) مردی اتریشی است که در سال 1899 در شهر گراتس این کشور به دنیا آمد. اتفاقاتی که برای این مرد رخ داد او را تبدیل به یکی از نادرترین حالات تاریخ کرد. بر اثر این تغییرات ریخت‌شناسی یا مورفولوژی آدم راینر از یک کوتوله به مردی غول‌پیکر مبدل شد، تا آنجا که «کوتوله غول‌پیکر» لقب گرفت.

راینر در زمان تولد در شهر گراتس هیچ‌ نشانه غیرطبیعی نداشت و والدینش نیز قد متوسط و طبیعی داشتند. در کودکی راینر در مقایسه با همسن‌ و سالانش رشد کمتری داشت و همین امر توجه اطرافیانش را به قد کوتاهی او جلب کرد. آدام راینر در 19 سالگی تنها 122 سانتی‌متر قد داشت و براساس معیارهای آن زمان کوتوله شناخته می‌شد. در آن زمان هر مردی که کمتر از 148 سانتی‌متر قد داشت، کوتوله به شمار می‌رفت.داستانی شگفت انگیز، از کوتوله که به یک مرد غول پیکر تبدیل شد!
در جنگ جهانی اول این کوتوله اتریشی برای خدمت در ارتش کشورش داوطلب شد ولی درخواست او از طرف پزشکان ارتش رد شد. براساس گزارش‌های پزشکی قد راینر خیلی کوتاه‌تر از مقدار مجاز برای حضور در ارتش بود.

در این زمان راینر دچار مشکل عجیبی شد. او علیرغم قد کوتاهش، دست‌های بسیار بزرگی داشت. در حدود بیست‌سالگی به شکل عجیبی اندام آدام راینر شروع به رشد کرد و در سال 1929 یعنی زمانی که او 30 سال داشت قدش به دو متر و 13 سانتی‌متر رسید. این امر کوتوله غول‌پیکر اتریشی را با مشکلات فراوانی مواجه کرد. در بسیاری از اوقات اعضای بدن او فلج یا بی‌حس شده و او را زمینگیر می‌کردند.

همزمان با این تحول عجیب و غریب پزشکان آزمایش‌های متعددی برای درک و فهمیدن شرایط جسمی آدام راینر کردند. نتایج آزمایش‌ها نشان داد که راینر در کودکی دچار یک غده سرطانی و نادر شده که بر سطح غده هیپوفیز در زیر مغز او اثر کرده و توزیع هورمون‌ها، به ویژه هورمون‌های رشد در بدون او مختل کرده است.
داستانی شگفت انگیز، از کوتوله که به یک مرد غول پیکر تبدیل شد!
به دلیل وخیم شدن اوضاع جسمی آدام راینر، پزشکان تصمیم به عمل جراحی با هدف خارج کردن غده سرطانی و نجات جان او گرفتند. این عمل جراحی با موفقیت انجام شد و در پی خارج کردن غده سرطانی اوضاع کوتوله‌ غول‌پیکر رو به بهبودی نهاد. با این حال روند رشد قد او متوقف نشد و به کندی ادامه یافت. او در ادامه نابینا شد و توان تکلم خود را نیز از دست داد. براساس گزارش‌های پزشکی اتریشی آدام راینر در 4 مارس 1950 و در سن 51 سالگی در حالی درگذشت که 2 متر و 35 سانتی‌متر قد داشت.
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.