ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×

گرمای کم‌سابقه در سیدنی استرالیا + زنگ خطر در مورد تغییرات آب و هوا در جهان

گرمای کم‌سابقه در سیدنی استرالیا + زنگ خطر در مورد تغییرات آب و هوا در جهاندمای هوا در شهر سیدنی در شرق استرالیا به ۴۷.۳ درجه سانتیگراد رسیده که در ۷۹ سال اخیر بی‌سابقه بوده است. بالاترین نقطه دما در پن‌ریث در غرب سیدنی بوده است. این درجه حرارت از سوی مقامات اداره هواشناسی تأیید شده است.

۷۹ سال پیش در سال ۱۹۳۹ دمای هوا در این ناحیه به ۴۷.۸ درجه سانتیگراد رسیده بود.

براساس گزارش‌ها از وضعیت هشدار آتش‌سوزی در سیدنی و حومه اعلام و مقررات عدم استفاده از آتش برقرار شده است. این تدابیر به منظور جلوگیری از وقوع آتش‌سوزی اتخاذ شده که معمولا در هوای گرم و خشک استرالیا اتفاق می‌افتد.

چند آتش‌سوزی در روز شنبه (۶ ژانویه/۱۶ دی) رخ داده است و در ایالتهای "ویکتوریا" و "ساوت استرالیا" تعدادی از اماکن براثر آتش‌سوزی از بین رفته است.

در سپتامبر سال گذشته میلادی (حدود ۴ ماه پیش) به ساکنان این کشور درباره احتمال وقوع یک رشته آتش‌سوزی در دشتها و مزارع بسیار خشک در کشور هشدار داده شده بود. استرالیا در سال گذشته یکی از خشک‌ترین زمستانهای خود را تجربه کرد.

در بین دسامبر ۲۰۱۶ تا فوریه ۲۰۱۷ که در واقع در استرلیا واقع در نیم کره جنوبی فصل تابستان است، بیش از ۲۰۰ بار حوادثی بی‌سابقه در این کشور ثبت شد از جمله دمای بی‌سابقه، آتش‌سوزیهای گسترده و همچنین سیل.

به گفته متخصصان، تغییرات اقلیمی عامل این وضعیت است.
معرفی کامل کشور استرالیا / از اقتصاد و مردم تا مهاجرت
لیست گرانترین PS5 و XBOX
مشاهده قیمت
با 100,000 تومن طلا بخر!
نمایش قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.