ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

تصاویری دیدنی از یک جزیره منحصر بفرد در استرالیا

تصاویری دیدنی از یک جزیره منحصر بفرد در استرالیاآتشفشان «هرم بال» یک آتشفشان سپری است که در اقیانوس آرام و در آب‌های میان استرالیا و نیوزلند واقع شده و 562 متر ارتفاع دارد. آتشفشان‌های سپری نوعی از آتشفشان‌ها هستند که از روی هم قرار گرفتن متوالی گدازه‌ها تشکیل می‌شوند.

آتشفشان سپری (به انگلیسی: Shield volcano) یکی از انواع آتشفشان است. از روی‌هم قرارگرفتن روانه‌های متوالی آتشفشان، ساختمان مدور کم‌ارتفاعی شبیه سپر تشکیل می‌شود که قطر آن غالباً به چندین ده کیلومتر می‌رسد و به آن آتشفشان سپری می‌گویند.
معرفی کامل کشور استرالیا / از اقتصاد و مردم تا مهاجرت
در این نوع آتشفشان، ماگما از یک نقطه خارج می‌شود و به‌صورت مخروط‌های پهنی که دارای شیب دامنه‌ای بسیار کم هستند، در سطح زمین ظاهر می‌شود. این نوع آتشفشان دارای ماگمای رقیق بوده و فقط از نوع ماگمای خالص است و شبیه آتشفشان نوع هاوایی می‌باشد.
هرم بال
هرم بال در سال 1788 توسط یک افسر نیروی دریایی سلطنتی بریتانیا به نام "هنری لیدگبیرد بال" کشف شد. او علاوه بر هرم بال، جزیره لرد هاوو را نیز کشف کرد. اولین کسی که وارد این جزیره شد، یک ژئولوژیست اداره منابع ساوث ولز به نام هنری ویلکینسون بود که در سال 1882 میلادی وارد این جزیره شد. اولین صعود موفقیت‌آمیز به قله هرم بال نیز در 14 فوریه 1965 انجام شد.


تصاویری دیدنی از یک جزیره منحصر بفرد در استرالیا
هرم بال به مانند جزیره لرد هاوو بر سطح قاره زیلاندیا، که قاره‌ای در همسایگی استرالیا و قاره اقیانوسیه است و 94 درصد آن در زیر آب‌های اقیانوس پنهان است، قرار دارد. براساس مقیاس‌های زمانی زمین‌شناسی هرم بال حدود 7 میلیون سال عمر دارد و در نتیجه تراکم و انباشت گذاره‌های آتشفشانی در طی میلیون‌ها سال به وجود آمده است. علیرغم اینکه هرم بال بخشی از یک آتشفشان است، از تاریخ آخرین فعالیت آتشفشانی آن اطلاع دقیقی در دست نیست.
تصاویری دیدنی از یک جزیره منحصر بفرد در استرالیا
این جزیره آخرین محل زندگی نوعی حشره در معرض انقراض به نام «چوبک جزیره لرد هاوو» است.
تصاویری دیدنی از یک جزیره منحصر بفرد در استرالیاتصاویری دیدنی از یک جزیره منحصر بفرد در استرالیاتصاویری دیدنی از یک جزیره منحصر بفرد در استرالیاتصاویری دیدنی از یک جزیره منحصر بفرد در استرالیا
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.