ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

آزادی قدرتمندترین شاهزادگان سعودی از زندان مجلل ریتزکارلتون

آزادی قدرتمندترین شاهزادگان سعودی از زندان مجلل ریتزکارلتونبرخی از قدرتمندترین چهره‌های عربستان سعودی که در پی طرح مبارزه با فساد در این کشور از پاییز در هتل ریتز کارلتون ریاض زندانی بودند آزاد شده‌اند. در میان آزاد شدگان ولید الابراهیم رییس شبکه تلویزیونی ام‌بی‌سی و خالد التویجری رییس سابق دادگاه سلطنتی دیده می‌شوند.

میزان دقیق مبلغی که توسط این عده پرداخت شده علنی نشده ولی گفته می‌شود مبالغ هنگفتی دست به دست شده است.بیش از ۲۰۰ شاهزاده‌، سیاستمدار و تاجر ثروتمند در جریان طرح موسوم به مقابله با فساد دستگیر شدند.
زندگینامه (بیوگرافی) ولید بن طلال بن عبدالعزیز، ثروتمندترین فرد جهان عرب
این عده از ماه نوامبر سال ۲۰۱۷ در هتل مجلل ریتزکارلتون زندانی بودند اما حالا گزارش‌ها حاکی از بازگشایی این هتل در ۱۴ فوریه است. گزارش رسانه‌ها حاکی از آن است که آقای الابراهیم احتمالا سهام خود در شبکه ام‌بی‌سی را نیز در این معامله برای آزادی از دست داده است.

ام‌بی‌سی بزرگترین شرکت رسانه‌ای در خاورمیانه است.

طرح مقابله با فساد اقتصادی توسط محمد بن سلمان ولیعهد عربستان آغاز شد. منتقدان او را متهم کرده‌اند که از این طرح برای حذف مخالفان و یکدست کردن قدرت خود در کاخ سلطنتی استفاده کرده است.

در پی بازداشت گسترده چهر‌ه‌های مطرح در عربستان دادستان کل این کشور گفت در دهه‌های گذشته دست کم ۱۰۰ میلیارد دلار بابت ریخت و ‌پاش و فساد مورد سوءاستفاده قرار گرفته است.

دولت عربستان این دستگیری‌ها و توافق‌های مالی بعد از آن برای آزادی را تلاشی برای بازیابی مبالغ از دست رفته خوانده است.

بسیاری از بازداشت شدگان تا زمانی که هتل ریتزکارلتون به مناسبت روز ولنتاین بازگشایی شود در این هتل باقی خواهند ماند.

گفته می‌شود کسانی که نتوانند تا نیمه فوریه با دولت به توافق برسند به زندان منتقل شوند و در زندان در انتظار روز محاکمه بمانند.

در همین حال شاهزاده ولید بن طلال یکی از شناخته شده‌ترین بازداشتی‌ها روز شنبه به خبرگزاری رویترز گفت انتظار می‌رود ظرف چند روز آینده از هرگونه کار خلاف قانونی تبرئه و آزاد شود.

گفته می‌شود این میلیاردر که یکی از ثروتمندترین شهروندان عربستان سعودیست کنترل کامل خود بر شرکت سرمایه‌گذاری‌اش را حفظ کند.
معرفی کامل کشور عربستان سعودی (Saudi Arabia)
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.