ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×

سعد حریری به شایعه ها واکنش نشان داد و دوباره به شدت به ایران و حزب الله حمله کرد

سعد حریری به شایعه ها واکنش نشان داد و دوباره به شدت به ایران و حزب الله حمله کردسعد حریری نخست وزیر لبنان که استعفای خود را اعلام کرده اما استعفایش پذیرفته نشده برای اولین بار پس از اعلام استعفا در مصاحبه‌ای زنده با شبکه مستقبل در این باره سخن گفت.

آقای حریری گفت که او در عربستان کاملا "آزاد" است و "اگر فردا بخواهد، می‌تواند سفر برود." او همچنین گفت برای محافظت از جانش استعفا داده اما در "چند روز آینده" به لبنان باز خواهد گشت:

"من استعفا داده‌ام، اما خیلی زود به لبنان می‌روم و طبق قانون اساسی استعفا می‌دهم. آقای حریری پذیرفت که به شیوه "معمول" استعفا نداده اما گفت با استعفایش می‌خواسته شوک مثبتی به مردم کشورش وارد کند.

او همچنین بدون اشاره به موردی مشخص گفت لبنان باید در قبال افزایش مخاطرات در منطقه هشیار باشد. آقای حریری دوباره به حزب‌الله لبنان و ایران حمله کرد و گفت: "من با حزب‌الله بعنوان یک حزب سیاسی مشکلی ندارم اما با حزب‌اللهی که کشور را ویران می‌کند مشکل دارم."
زندگینامه (بیوگرافی) سعدالدین رفیق حریری (Saad Hariri)
او همچنین مشکل اصلی منطقه را "دخالت ایران در امور کشورهای عربی" دانست. آقای حریری با اشاره به پرتاب موشک از خاک یمن به سمت ریاض گفت: "من مسئول کشاندن لبنان به رویارویی با دولت‌های عربی نیستم."

عربستان، ایران و حزب‌الله لبنان را به پرتاب این موشک متهم می‌کند اما هر دو این اتهام را تکذیب می‌کنند.

استعفای غیر منتظره آقای حریری که هفته گذشته پس از سفری غیرمنتظره در عربستان در ریاض اعلام شد باعث افزایش تنش و بی‌ثباتی در منطقه و بخصوص لبنان شده است.

او متنی را در مقابل دوربین قرائت و استعفای خود را اعلام کرد و با انتقاد از حزب‌الله لبنان و دخالت ایران در خاورمیانه گفت چون احساس امنیت جانی نمی‌کند به کشورش بازنخواهد گشت.

میشل عون رییس جمهور لبنان در رزوهای گذشته از وضعیت سعد حریری نخست وزیر این کشور ابراز نگرانی کرده و خواهان بازگشت او به کشور شده بود. او همچنین از عربستان خواسته بود در باره وضعیت آقای حریری شفاف سازی کند.

پس از استعفای آقای حریری برخی رسانه‌های لبنان و همچنین برخی مقامات این کشور مدعی شدند آقای حریری وادار به استعفا شده و در بازداشت خانگی است و آزادی و فعالیتهای او محدود و کنترل شده است.

هم عربستان این موضوع را تکذیب کرد هم وزرای خارجه فرانسه و آلمان اعلام کردند که هیچ مدرکی در تایید این مدعا وجود ندارد و آقای حریری پس از اعلام استعفا به ابوظبی سفر کرده و با ولیعهد امارات دیدار کرده است.

در لبنان تقریبا تمام گروه‌ها و جناح‌های سیاسی از جمله جبران باسیل وزیر خارجه از آقای حریری خواسته‌اند به لبنان برگردد و میشل عون رییس جمهور هم استعفای آقای حریری را نپذیرفته است.

دولت وحدت ملی لبنان پس از سال‌ها جنگ و بی‌ثباتی از ترکیب شکننده‌ گروه‌های سیاسی و قومی در سال ۲۰۰۸ شکل گرفت و عربستان سعودی از منتقدان آن بوده است.
لیست گرانترین PS5 و XBOX
مشاهده قیمت
با 100,000 تومن طلا بخر!
نمایش قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.