ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

شایعه العربیه و الشرق الاوسط : سوء قصد به جان سعد حریری خنثی شد!

شایعه العربیه و الشرق الاوسط : سوء قصد به جان سعد حریری خنثی شد!سرویس‌های امنیتی غرب قبلا نسبت به توطئه‌ای برای ترور سعد حریری، نخست وزیر مستعفی لبنان هشدار داده‌اند. این مطلب را روزنامه نزدیک به حکومت عربستان، الشرق الاوسط به نقل از منبعی گمنام نوشت.

پیش از این عباس ابراهیم، فرمانده امنیت عمومی لبنان در تلویزیون المیادین گفته بود که هیچ هشداری در مورد توطئه سوء قصد به جان چهره‌های سیاسی این کشور دریافت نکرده است.

الشرق الاوسط به جزئیات طرح ترور سعد حریری مورد ادعای سرویس‌های غربی اشاره‌ای نکرده است اما می‌نویسد که حریری احتمالا به دلایل خطرات امنیتی که متوجه اوست فعلا به لبنان بازنخواهد گشت.

سعد حریری روز شنبه در خلال سفر خود به عربستان استعفای غیر متتظره خود را اعلام کرد. او ضمن انتقاد از سیاست‌های منطقه‌ای ایران و هم‌پیمان لبنانی‌اش حزب‌الله، از وجود طرحی برای قتل خود خبر داد.
زندگینامه (بیوگرافی) سعدالدین رفیق حریری (Saad Hariri)
از سوی دیگر شبکه تلویزیونی العربیه متعلق به عربستان سعودی از قول منابعی که نام آنها را فاش نکرد، گزارش داد که طرحی برای سوء قصد به جان سعد حریری در روزهای گذشته در بیروت خنثی شده است. با این همه مرکز مدیریت امنیت داخلی لبنان با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که هیچ اطلاعی از این طرح ترور ندارد.

رفیق حریری، پدر سعد که او هم نخست وزیر لبنان بود در سال ۲۰۰۵ در بیروت ترور شد.

همزمان، یک روز پس از اعلام استعفای سعد حریری، دبیر حزب‌الله لبنان در واکنش به این رویداد، آن را حاصل فشار دولت عربستان دانست.

شیخ حسن نصرالله روز یکشنبه بر صفحه تلویزیون ظاهر شد و گفت: «استعفا تصمیمی بود که از جانب عربستان سعودی به نخست وزیر سعد حریری دیکته شد.»

سید حسن نصرالله در عین حال مردم کشورش را به صبر و آرامش پس از استعفای نخست وزیر دعوت کرد.

نخست وزیر مستعفی لبنان، روز شنبه در ریاض، پایتخت عربستان، همزمان با اعلام تصمیم خود به کناره‌گیری از ریاست کابینه این کشور، از سیاست‌های منطقه‌ای ایران و هم‌پیمان دیرینه‌اش یعنی حب‌الله لبنان انتقاد کرده و از وجود طرحی برای ترور خودش خبر داده بود.
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.