ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

درخواست قطر برای عضویت در ناتو رد شد

درخواست قطر برای عضویت در ناتو رد شدناتو پیشنهاد قطر برای عضویت در این پیمان نظامی را رد کرده و گفته است این پیمان مختص آمریکا و کشورهای اروپایی است. خالد بن محمد العطیه، وزیر دفاع قطر روز سه‌شنبه گفته بود کشورش به دنبال عضویت کامل در سازمان آتلانتیک شمالی، ناتو است.

وزیر دفاع قطر در مصاحبه با نشریه وزارت دفاع این کشور گفته است کشورش یکی از مهم‌ترین کشورهای منطقه در زمینه کیفیت تسلیحاتی است. آقای العطیه به روابط رو به گسترش قطر و ناتو در زمینه‌های دفاعی اشاره کرده و گفته است این همکاری‌ها ممکن است به میزبانی یکی از واحدهای ناتو یا یکی از مراکز تخصصی آن منجر شود.

اما امروز چهارشنبه، یک مقام ناتو به خبرگزاری فرانسه گفته است طبق ماده ده پیمان آتلانتیک شمالی که ۴ آوریل ۱۹۴۹ در واشنگتن به تصویب رسیده، تنها کشورهای اروپایی می‌توانند به عضویت ناتو در آیند. این مقام ناتو که نامش ذکر نشده گفته است قطر "شریک با ارزش و طولانی مدت" ناتو است.

وزیر دفاع قطر روز گذشته گفته بود کشورش متحد اصلی ناتو "خارج از ناتو است." او گفته بود هدف این کشور، عضویت کامل در ناتو است."

این اظهارنظر وزیر دفاع قطر در یک‌سالگی بحران این کشور با کشورهای حاشیه خلیج فارس به رهبری عربستان سعودی صورت گرفته است.

عربستان سعودی، بحرین، امارات عربی متحده و مصر تحریم‌های هوایی، دریایی و زمینی علیه قطر وضع کرده‌اند و امیدوار بوده‌اند بتوانند از این طریق این کشور را به همراهی با سیاست‌های خود وادار کنند.

این کشورها قطر را به حمایت از تروریسم و ایران متهم کرده‌اند. تلاش‌ها برای حل این بحران تا کنون بی‌نتیجه مانده است.
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.