ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×

حکم اعدام برای زن و شوهر لبنانی، به دلیل قتل خدمتکاراشان

حکم اعدام برای زن و شوهر لبنانی، به دلیل قتل خدمتکاراشانیک زوج سوری-لبنانی مقیم کویت به اتهام قتل پیشخدمت اهل فیلیپین خود به اعدام محکوم شدند. به گزارش خبرگزاری فرانسه به نقل از یک مقام قضایی کویت، این حکم به صورت غیابی صادر شده و محکومان، تنها در صورت بازگشت به این کشور، حق تجدیدنظرخواهی از آن را دارند.حکم اعدام برای زن و شوهر لبنانی، به دلیل قتل خدمتکاراشان
جسد جوانا دمافلیس، شهروند ۲۹ ساله فلیپینی در اوایل سال ۲۰۱۸ در یکی از حومه‌های شهر کویت، پایتخت، پیدا شد. به دنبال آغاز تحقیقات، زوج صاحب‌ کار این خانم فلیپینی از کشور خارج شدند. پلیس بین‌الملل (اینترپل) با درخواست کویت از دولت سوریه خواست تا نادر حسام عصاف لبنانی و همسر سوریه‌ای وی را بازداشت کند. پلیس سوریه این دو نفر را دستگیر کرده و آقای عصام را به لبنان مسترد کرد اما همسر وی کماکان در دمشق در بازداشت به‌‌ سر می‌برد.

پس از وقوع این قتل، رودریگو دوترته، رئیس جمهوری فیلیپین مهاجرت کاری برای اتباع کشورش در کویت را ممنوع کرد. حدود ۲ میلیون کارگر فیلیپینی در کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس کار می‌کنند. سازمان‌های مدافع حقوق بشر بارها نسبت به انعقاد عقد کفالت با کارگران ارزان قیمت فیلیپینی هشدار داده اند: بسیاری از کارفرمایان عرب بدل به کفیل می‌شوند و کارگران نگون‌بخت بدون اجازه آن‌ها حق تغییر شغل یا خروج از خانه را پیدا نمی‌کنند.

شمار کارگران فیلیپینی شاغل در کویت بیش از ۲۵۰ هزار نفر تخمین زده می‌شود.
لیست گرانترین PS5 و XBOX
مشاهده قیمت
با 100,000 تومن طلا بخر!
نمایش قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.