ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

لغو معافیت پرداخت فیش آب و برق، خشم خانواده‌های سلطنتی عربستان را برانگیخت

لغو معافیت پرداخت فیش آب و برق، خشم خانواده‌های سلطنتی عربستان را برانگیختنیرو‌های امنیتی عربستان سعودی، یازده امیر سعودی را که برای اعتراض در قصر الحکم در شهر ریاض تجمع کرده بودند، بازداشت کردند. روزنامه‌ی سعودی عکاظ، در شماره‌ی روز شنبه ۱۶ دی‌ماه خود، با انتشار این خبر، دلیل تجمع این افراد را اعتراض به لغو معافیت افراد خانواده‌ی سلطنتی از پرداخت هزینه‌ی برق و آب دانسته است.

شبکه‌ی تلویزیونی الجزیره اما به‌نقل از فعالان شبکه‌های اجتماعی، گزارش کرده است که علت اعتراض این افراد، ادامه‌ی بازداشت محمد‌بن‌نایف، ولی‌عهد پیشین عربستان سعودی است.
زندگینامه (بیوگرافی) محمد بن سلمان بن عبد العزیز آل سعود
در خرداد‌ماه گذشته، ملک‌سلمان، پادشاه عربستان، طی فرمانی، محمد‌بن‌نایف را از ولی‌عهدی برکنار کرد و به‌جای او، پسر خود، محمد را به‌عنوان ولی‌عهد انتخاب کرد. گزارش‌هایی مبنی‌بر بازداشت خانگی محمد‌بن‌نایف منتشر شده است.

در آبان‌ماه گذشته نیز ده‌ها عضو خانواده‌ی سلطنتی و شخصیت‌های پیشین و کنونی دولتی در عربستان، به اتهام فساد مالی بازداشت شدند. این بازداشت‌ها بخشی‌از برنامه‌ی محمدبن‌سلمان، ولی‌عهد جوان عربستان سعودی، برای مبارزه با فساد اقتصادی بود که خود جزئی از برنامه‌‌ی گسترده‌‌ی او برای اصلاحات اقتصادی در آن کشور است.

براساس برنامه‌ی اصلاحات اقتصادی عربستان سعودی که با عنوان «چشم‌انداز ۲۰۳۰» خوانده شده است، آن کشور قصد دارد به‌شدت از وابستگی اقتصادی خود به نفت بکاهد. محمدبن‌سلمان هم‌چنین با تشکیل کمیته‌ی عالی مبارزه با فساد مالی، اعلام کرده است که با قاطعیت با فساد مالی مبارزه خواهد کرد.

اقدامات دولت درجهت اصلاحات اقتصادی، ازجمله افزایش مالیات‌ها و بالا رفتن قیمت سوخت، باعث افزایش هزینه‌های زندگی در عربستان شده است. برای کم‌کردن فشار‌ اقتصادی بر روی اقشار کم‌درآمد، دولت عربستان روز جمعه ۱۵ دی‌ماه، اعلام کرد که به این افراد، کمک‌های مالی اعطا خواهد شد. براساس این فرمان، کارمندان دولتی ماهانه مبلغی معادل ۲۷۰ دلار دریافت خواهند کرد و ارائه‌ی این بسته‌های کمکی، به‌مدت یک‌سال ادامه خواهد داشت.
زندگینامه (بیوگرافی) ولید بن طلال بن عبدالعزیز، ثروتمندترین فرد جهان عرب
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.